Jahapp, efter dem senaste dagarnas diskussioner om huruvida jag ens kommer i närheten av 400hk har jag bestämt mig för att starta upp projektet. Än sålänge är det mesta i planeringsstadiet då jag helst vill att det ska klaffa hyfsat fint när det väl plockas ihop.

Det är alltså den här bilen:



Med dryga 5500mil på mätaren är det dags för att ge den ett par hk extra i present och därtill kunna ge desto fler tvivlare fingret när det här är klart.

Fråga nr:1
Maptun tillhandahåller en turbo som enligt dem själva endast ska ge 330hk (mer med slipade turbinblad?) vilket inte räcker till alls. Jag skulle behöva ha en vettig modell som antingen passar bolt on eller kräver viss modifiering. Någon som har koll på ev modell?

Fråga nr:2
Jag har möjlighet att köra dubbla IC av den vanliga modellen, men är detta att föredra mot att smälla på en fullstor rackare?

Fick ett mail från Michael nere på hirsch idag som sporrade mig till att göra det här. Ett paket med okänt innehåll är påväg hit, helt på deras bekostnad och det skulle tydligen vara någonting uppseendeväckande!