Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 106

Ämne: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

  1. #21
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    den dagen vi var ute och körde hade jag en extra passagerare á 110kg, hela gamla ljudsystemet i bakluckan, verktyg och dessutom redan innan en tyngre bil + att mjukvaran lirade sämre på min än den gjorde på hans. Dagen efter recordade jag den här: http://www.garaget.org/video/103875 där jag iofs fortfarande hade all skit kvar i skuffen, men med en reload på mjukvaran och vips var det ingen utom möjligtvis en person som tog tillbaka sin dryga attityd dagen innan.

    Ontopic, jag dödar tråden med bromspapper med ett resultat på minst 400hk innan årets slut.
    Så lät det inte några minuter innan vi skulle köra.
    Då frågade jag vilket trim du har 310 HK MapTun,sen sa du att det är inget skillnad mot den dagen vi byte hjul förutom att du tog bort all skräp som satt i bagaget innan vi skulle köra.
    Sen skrev du att du tankade fel program mm,och nu skriver du även att bagaget var full med grejer mm..

    Sen att du återkom med en acc test på mätare film dagen efter så säger detta inte så mycket som du kanske tror.
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Edit: När bilen är klar, vilket den kan bli nu i sommar, ska jag trycka ner alla "haterz" ord i halsen på dem. Cykelsäsongen är här och "operation gtfo haterz" har börjat.
    Var Dr boost haters oxå när han påpekade hur onödigt är det att köra med öppet filter ?
    Varför blir man haters så fort man inte delar samma åsikt ?
    Hur som lyckat till med ditt projekt,har inget emot dig något eller din bil..

    Citat Ursprungligen postat av Plupp

    OT: Tider tagna i nedförslut som vissa BMW ägare gör?
    Att du skrev förut om Thomas tid som han körde nerför kan jag förstå.
    Men denna tid på Björkvik kan man inte köra nerför,samtigt var det blött väglag,tunga 19 tummare.Så där finns det inte så mycket gnälla över.
    Får ibland en uppfattning av att även om Thomas skulle köra uppför kebnekaise så skulle du hitta på något.
    Jag har åkt i hans bil,kört hans bil,kört mot hans bil och 100-200 8.4 sec är riktigt bra tid och det är bara gratulera när det är utfört på bästa möjliga sett.




    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Skulle allt handla om totalkostnad och räkna kronor hit och dit så skulle glädjen med bilhobbyn dö ut i alla fall för mig. Ett roligt nöje ska det vara och att då börja räkna ROI känns inte aktuellt.
    Många vill komma så billigt så möjligt för att komma upp ner det gäller både effekt och acc tider.
    Men har man inget annat att lägga pengar konstant på, då förstår jag att du skriver så.
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #22
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 836

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Aero++: Hur du än vrider och vänder på det har jag säkerligen inte ens lagt ut 1/3 av vad Thomas har på sin bil ifall man räknar totalkostnad. Här talade jag mer om andra som får göra vad de vill med sina pengar och HK/Krona gör väl att intresset mer känns som tyngade istället för roligt. Det är ju knappast så att trimträsket är en investering i de flesta fall.

    Handlar det om att komma undan så billigt som möjligt så är nog NP inne på rätt spår.

    När det gäller Thomas tid så trodde jag han fortfarnde använde sig av tiderna förut där han valde ut en som var i nedförslut istället för att använda den på plan mark. Det har ju även du påtalat ett flertal gånger och ställt dig undrande varför han inte kunde vara ärlig.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #23
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Aero++: Hur du än vrider och vänder på det har jag säkerligen inte ens lagt ut 1/3 av vad Thomas har på sin bil ifall man räknar totalkostnad. Här talade jag mer om andra som får göra vad de vill med sina pengar och HK/Krona gör väl att intresset mer känns som tyngade istället för roligt. Det är ju knappast så att trimträsket är en investering i de flesta fall.
    Det handlar om mer helheten en bil har,du kan inte på största allvar jämföra en Bmw 335 mot en 9-5 98 årsmodell ?
    Visst är det så,jag hellre skulle fundera vad som är bästa alternativ för att komma upp i en viss effekt/prestanda och lyssna på vissa som har erfarenhet över detta än att lägga pengar i sjön.
    Men har man som sagt pengar att lägga så är det skit samma.




    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    När det gäller Thomas tid så trodde jag han fortfarnde använde sig av tiderna förut där han valde ut en som var i nedförslut istället för att använda den på plan mark. Det har ju även du påtalat ett flertal gånger och ställt dig undrande varför han inte kunde vara ärlig.
    11 meters nerför tid körde han i mina trakter för flera år sedan.Denna tid körde han på björkvik denna år vilket står på hans garaget länk
    Som jag skrivit ovan en tid som han körde nerför 11 meter är inte seriöst enligt mig,och det har jag sagt till han.
    Men denna tid som han körde på Björkvik 8.4 s och jag vet att den strecka är plan,och i vilket förhållande han kört så finns det verkligen inget att gnälla över förutom att grattulera
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #24
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 836

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Det handlar om mer helheten en bil har,du kan inte på största allvar jämföra en Bmw 335 mot en 9-5 98 årsmodell ?
    Handlar det om helheten är väl ingen av bilarna lämpliga grundobjekt för vidare trimning utan en bil byggd för effekt torde vara bästa valet.

    Det spelar väl ingen roll vilken bil man väljer eller hur man når sitt mål, huvudsaken bör vara att man själv är nöjd med hur roligt man har? Nu verkar inte så vara fallet för vissa.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    383

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    den dagen vi var ute och körde hade jag en extra passagerare á 110kg, hela gamla ljudsystemet i bakluckan, verktyg och dessutom redan innan en tyngre bil + att mjukvaran lirade sämre på min än den gjorde på hans. Dagen efter recordade jag den här: http://www.garaget.org/video/103875 där jag iofs fortfarande hade all skit kvar i skuffen, men med en reload på mjukvaran och vips var det ingen utom möjligtvis en person som tog tillbaka sin dryga attityd dagen innan.

    Ontopic, jag dödar tråden med bromspapper med ett resultat på minst 400hk innan årets slut.
    Så lät det inte några minuter innan vi skulle köra.
    Då frågade jag vilket trim du har 310 HK MapTun,sen sa du att det är inget skillnad mot den dagen vi byte hjul förutom att du tog bort all skräp som satt i bagaget innan vi skulle köra.
    Sen skrev du att du tankade fel program mm,och nu skriver du även att bagaget var full med grejer mm..

    Sen att du återkom med en acc test på mätare film dagen efter så säger detta inte så mycket som du kanske tror.
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Edit: När bilen är klar, vilket den kan bli nu i sommar, ska jag trycka ner alla "haterz" ord i halsen på dem. Cykelsäsongen är här och "operation gtfo haterz" har börjat.
    Var Dr boost haters oxå när han påpekade hur onödigt är det att köra med öppet filter ?
    Varför blir man haters så fort man inte delar samma åsikt ?
    Hur som lyckat till med ditt projekt,har inget emot dig något eller din bil..

    Citat Ursprungligen postat av Plupp

    OT: Tider tagna i nedförslut som vissa BMW ägare gör?
    Att du skrev förut om Thomas tid som han körde nerför kan jag förstå.
    Men denna tid på Björkvik kan man inte köra nerför,samtigt var det blött väglag,tunga 19 tummare.Så där finns det inte så mycket gnälla över.
    Får ibland en uppfattning av att även om Thomas skulle köra uppför kebnekaise så skulle du hitta på något.
    Jag har åkt i hans bil,kört hans bil,kört mot hans bil och 100-200 8.4 sec är riktigt bra tid och det är bara gratulera när det är utfört på bästa möjliga sett.




    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Skulle allt handla om totalkostnad och räkna kronor hit och dit så skulle glädjen med bilhobbyn dö ut i alla fall för mig. Ett roligt nöje ska det vara och att då börja räkna ROI känns inte aktuellt.
    Många vill komma så billigt så möjligt för att komma upp ner det gäller både effekt och acc tider.
    Men har man inget annat att lägga pengar konstant på, då förstår jag att du skriver så.
    Mvh
    Alltså du får ta och rannsaka ditt minne lite innan jag drar in min vän som satt i bilen vid tillfället och får det bekräftat därifrån också. Som sagt, jag växlade mellan 275hk och maptun den dagen, men jag missade helt "confirm" eller liknande när programmet åkte i då jag är mer van vid BSR's ppc. Du snackar så mycket goja om det hela att jag tröttnat totalt. Dra heller inte in Dr.Boost i det hela då jag själv inte ens nämnt honom öht angående att vara en hater. Öppet filter har jag valt pga att jag uppskattar den placeboeffekt det gör med spool-upen.

    Kan vi skita i den här diskussionen helt nu eller vill du fortsätta? Jag kan citera ett gäng PM jag fick av dig angående videoklippet jag gjorde dagen efter också, där låter det annorlunda mot den här tråden. Hursomhelst är vi inte i samma liga då du uppskattar siffror som i det stora hela inte betyder särskilt mkt.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  6. #26
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    hur orkar ni har t o m glömt vad tråden handlade om

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    758

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Handlar det om helheten är väl ingen av bilarna lämpliga grundobjekt för vidare trimning utan en bil byggd för effekt torde vara bästa valet.
    Hur många timmar har du lagt ner på denna "hobbybil"?
    Hur många dagar per år rullar denna "hobbybil"?

    Jag kan nog relativt enkelt påstå att en av dessa två bilar lämpar sig markant sämre för trimmning än den andra...

    *Edit* Jag råkade kolla in din projekttråd och j-lar vad du håller på och fipplar och donar med denna bil! Helt otroligt...
    Det jag har gjort är att sätta på ett avgassystem, IC, luftfilter och metanolsprut...

    Och visst är en bil byggd för effekt det bästa valet.
    Men en sådan behöver man ju inte trimma, och eftersom det nu var trimning vi pratade om så förstår jag inte riktigt ditt resonemang??



    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Det spelar väl ingen roll vilken bil man väljer eller hur man når sitt mål, huvudsaken bör vara att man själv är nöjd med hur roligt man har? Nu verkar inte så vara fallet för vissa.
    Ja, det låter ju vackert iaf.
    Det är säkert en riktigt bra mening att repetera i huvet som ett mantra när det dåliga samvetet börjar komma krypandes...



    Återigen; Det är kul att se hur lätt det är att få mr moderator att tjabbla off topic!
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  8. #28
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Alltså du får ta och rannsaka ditt minne lite innan jag drar in min vän som satt i bilen vid tillfället och får det bekräftat därifrån också. Som sagt, jag växlade mellan 275hk och maptun den dagen, men jag missade helt "confirm" eller liknande när programmet åkte i då jag är mer van vid BSR's ppc. Du snackar så mycket goja om det hela att jag tröttnat totalt. Dra heller inte in Dr.Boost i det hela då jag själv inte ens nämnt honom öht angående att vara en hater. Öppet filter har jag valt pga att jag uppskattar den placeboeffekt det gör med spool-upen. .
    Mitt minne är inget fel på den saken är klar,jag vet vad som sagts innan race,vet även vad som sagt vid flera olika tillfälle,framförallt om Hirsch fälgar där vikten skulle vara 18 kg innan affär när affär var klar vägde fram 20,1 kg bak närmare 21 kg.
    Jag har aldrig varit på denna forum om nån som byter snack ena dagen ena nästa dagen andra.
    Jag kommer mycket väl ihåg diskutiion du hade med Dr boost och vilket fin attytid du hade mót han om filters.Din attytid mot han sa mycket väl än man tror.
    Samma attydid vid varije tråd så fort nån skriver något du inte vill höra typ.
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Kan vi skita i den här diskussionen helt nu eller vill du fortsätta? Jag kan citera ett gäng PM jag fick av dig angående videoklippet jag gjorde dagen efter också, där låter det annorlunda mot den här tråden. Hursomhelst är vi inte i samma liga då du uppskattar siffror som i det stora hela inte betyder särskilt mkt.
    Om jag kommer ihåg så diskuterade vi via pm dina bortförklaringar mm efter racet.
    Men du får gärna skicka dom pm till mig via pm så jag kan se dom som rör filmet.
    Jag uppskattar tider så klart helst det bästa är en racelogic logg,där äkta tid redovisas,man ser även om det är uppför/nerför man kört,mm
    Att kasta upp en mätare film säger något men inte så myket som du tror,kan varken se vart är äkta 100 eller 200 ,varken se om det är nerför eller inte mm
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  9. #29

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Haha, ja jävlar vad off-topic...
    Säga vad man vill, men fan vad BMW:n går!

    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    383

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Alltså du får ta och rannsaka ditt minne lite innan jag drar in min vän som satt i bilen vid tillfället och får det bekräftat därifrån också. Som sagt, jag växlade mellan 275hk och maptun den dagen, men jag missade helt "confirm" eller liknande när programmet åkte i då jag är mer van vid BSR's ppc. Du snackar så mycket goja om det hela att jag tröttnat totalt. Dra heller inte in Dr.Boost i det hela då jag själv inte ens nämnt honom öht angående att vara en hater. Öppet filter har jag valt pga att jag uppskattar den placeboeffekt det gör med spool-upen. .
    Mitt minne är inget fel på den saken är klar,jag vet vad som sagts innan race,vet även vad som sagt vid flera olika tillfälle,framförallt om Hirsch fälgar där vikten skulle vara 18 kg innan affär när affär var klar vägde fram 20,1 kg bak närmare 21 kg.
    Jag har aldrig varit på denna forum om nån som byter snack ena dagen ena nästa dagen andra.
    Jag kommer mycket väl ihåg diskutiion du hade med Dr boost och vilket fin attytid du hade mót han om filters.Din attytid mot han sa mycket väl än man tror.
    Samma attydid vid varije tråd så fort nån skriver något du inte vill höra typ.
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Kan vi skita i den här diskussionen helt nu eller vill du fortsätta? Jag kan citera ett gäng PM jag fick av dig angående videoklippet jag gjorde dagen efter också, där låter det annorlunda mot den här tråden. Hursomhelst är vi inte i samma liga då du uppskattar siffror som i det stora hela inte betyder särskilt mkt.
    Om jag kommer ihåg så diskuterade vi via pm dina bortförklaringar mm efter racet.
    Men du får gärna skicka dom pm till mig via pm så jag kan se dom som rör filmet.
    Jag uppskattar tider så klart helst det bästa är en racelogic logg,där äkta tid redovisas,man ser även om det är uppför/nerför man kört,mm
    Att kasta upp en mätare film säger något men inte så myket som du tror,kan varken se vart är äkta 100 eller 200 ,varken se om det är nerför eller inte mm
    Mvh
    Fälgarna väger 9kg stycket, däcken 8,Xkg stycket, enligt min våg var det 18,Xkg och enligt all logik som finns borde din våg läst helt fel.

    Den diskussionen jag och Boost hade för 6mån sedan var relativt harmlös och ganska intetsägande.

    Bortförklaringar som att du skrev "Igår gick din bil skit, idag går den som en raket, varför?"?

    Startar en egen tråd istället, det här urartar.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  11. #31
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    ------
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  12. #32
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 166

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319
    Säga vad man vill, men fan vad BMW:n går!

    Patrik 319
    Håller med.
    Att köra den var det kul,att känna av 8 sec bil 100-200

    Åkte nyss i en Evo 9 ingen raket rakt fram men ,fy fan vad kul den var i kurvorna helt sjukt vad kul man kan ha med en sån bil.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Det enda sättet att rättvist jämföra två bilars acc är att ge fullständig spec och ställa de bredvid varandra på en och samma gata.
    Tycker jag

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    758

    Re: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319
    Haha, ja jävlar vad off-topic...
    Säga vad man vill, men fan vad BMW:n går!

    Patrik 319
    Tack.
    Äntligen en ärlig Saabägare!
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    758

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Det enda sättet att rättvist jämföra två bilars acc är att ge fullständig spec och ställa de bredvid varandra på en och samma gata.
    Tycker jag

    M.V.H.
    Absolut!
    RL-loggar och tider i all ära, men det är på gatan som sanningen kommer fram när det gäller prestanda.

    Tyvärr verkar Sebastian (Plupp) inte vilja ställa upp...
    Kanske trivs han bäst i garaget ihop med sin canperf?
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  16. #36
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Men herregud vilket tjafs.

    Vad är trådens uppgift egentligen. Är det ett internt groll och lite inbördes beundran tro?

    När jag var liten tyckte jag det var roligare att bygga med lego än att leka med det färdiga resultatet.
    Andra tyckte det var roligare att leka med färdiga modeller.

    Samma skillnader hänger kvar även i vuxen ålder!

  17. #37
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Den första i världen som turbokonverterade en B50b25 till 500 stabila hk var nog inte så tvärsäker heller! Förutom konstruktörerna då..

    Att den som först tar en motor över en viss effekt behöver göra en del efterforskningar är ju inte så konstigt. Och är man så noggrann som MRX verkar vara så förstår man ju att det inte går på en helg och att ingenting lämnas åt slumpen.
    Bonntrimmningar som tryckvaktsstyrda extra spridare skulle jag bli förvånad om jag hittade där.. det luktar -80tal...

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    758

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Bonntrimmningar som tryckvaktsstyrda extra spridare skulle jag bli förvånad om jag hittade där.. det luktar -80tal...
    Varför krångla till det, när det med så pass enkla medel går att få en bil att prestera 100-200 på 8,4 s och köra ifrån en lång rad olika exklusiva sportbilar?

    Men det är klart, gillar man att bygga LEGO istället för att leka med det, så kan jag förstå att man vill krångla till det.
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  19. #39
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    [quote=Big Tom RS4]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas Plars":1hv9vfs0
    Bonntrimmningar som tryckvaktsstyrda extra spridare skulle jag bli förvånad om jag hittade där.. det luktar -80tal...
    Varför krångla till det, när det med så pass enkla medel går att få en bil att prestera 100-200 på 8,4 s och köra ifrån en lång rad olika exklusiva sportbilar?

    Men det är klart, gillar man att bygga LEGO istället för att leka med det, så kan jag förstå att man vill krångla till det. [/quote:1hv9vfs0]


    100-200 på 8.4 är väl inget när vi börjar snacka 0-200 på 8.4 så börjar det bli intressant

  20. #40
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    758

    Re: OT Ur: Går det att få någon effekt ur 2.8T?

    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    100-200 på 8.4 är väl inget när vi börjar snacka 0-200 på 8.4 så börjar det bli intressant
    Jag är den första som kommer fram och gratulerar när Sebastian eller en TurboX / 9-3 2,8 Turbo klarar 0-200 sprinten på 8,4 s.
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

Liknande ämnen

  1. Går det att få någon effekt ur 2,8T B284
    Av beatone i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 10:19
  2. Stort tryckrör, någon extra effekt?
    Av Manne1337 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 20:33
  3. Vridmoment vs effekt...eller vad betyder effekt...?
    Av wesslan_theman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 13:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •