Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Någon som vet något om "billebro" basar?

  1. #1

    Någon som vet något om "billebro" basar?

    Har kollat runt på lite olika baspaket till min saab. Så kom jag in på billebro.
    http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=5444
    någon som vet något om dessa basar o slutsteg? dom är billiga mot många andra så är dom bara sådär. Någon som köpt o kan jämföra med något annat märke?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245

    Re: Någon som vet något om "billebro" basar?

    Googla Billebro och sök på andra forum, typ minhembio.com och Zatzy.

    Billebro har diskuterats rätt mycket, det finns en del rolig läsning. Kortfattat så har de rätt många missnöjda kunder och anses vara ganska oseriösa överlag. Kent Billebro själv är ju en rätt ökänd figur.

    Men produkten som du länkar till kan ju vara okej för det. Däremot skulle jag aldrig handla där med tanke på andras erfarenheter.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 801

    Re: Någon som vet något om "billebro" basar?

    Hej!

    För jättemånga år sedan mätte jag upp ett antal bilslutsteg bl.a. från Billebro, de representerade något av det sämre som fanns på marknaden.
    Mätte oxo upp ett slutsteg köpt från Backe, det lämnade som bäst ung 50% av utlovad effekt, då med över 10% THD.

    Billebro, därifrån skulle jag inte ens köpa röda avfallspåsar.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 547
    Medlem#
    4156

    Re: Någon som vet något om "billebro" basar?

    Jag har inte provat själv, men reflektionerna är ju:

    * Det är ju ganska oseriöst att kalla ett produktpaket för "1000w" och skriva det på slutsteget medan slutsteget i själva verket är på 120w.

    * Att ett slutsteg lämnar 120w rms men specas som 600w max tyder på vissa oseriösa mätmetoder. Vanligen (hos de lite mer etablerade tillverkarna) så brukar max watt vara någonstans kring dubbelt så hög som rms-watten. Inte 5 ggr så hög.

    * Att en bas lämnar 1000W peak och 250W rms tyder på vissa oseriösa mätmetoder. Vanligen (hos de lite mer etablerade tillverkarna) brukar peak watt wara någonstans kring dubbelt så hög som rms-watten. Inte 4 ggr så hög.


    Utifrån dessa reflektioner så drar i alla fall jag slutsatsen att det antagligen inte är så mycket att hänga i granen. Men vet man om att det antagligen inte är några toppengrejor (skräp) och att man inte förväntar sig allt för mycket så kan det ju ändå vara ett ok köp när man nu är medveten om det. Men är det riktigt bra grejor du är ute efter så skulle jag nog hellre kika på de etablerade tillverkarna.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 11:21
  2. Bra billiga 10" basar?
    Av Jocke Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 22:59
  3. 8" basar i CS ?
    Av Andreas Plars i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 20:08
  4. 8" basar
    Av GizmoQuack i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •