Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SID uppgraderings problem 900S -95 samt klassiskt CODE IN

  1. #1

    SID uppgraderings problem 900S -95 samt klassiskt CODE IN

    Hejsan! jag är ny ägare av en nyare saab (för mig) en 900S 2,0i -95a.
    Nu till mitt problem nr1: Det satt en SID utan några knappar (färddator) i denna bilen och jag köpte en begagnad SID med knapparna [INFO] [CLEAR] [BLACK PANEL] Främst för att kunna se hur törstig bilen är osv. och lite roligare med flera knappar.
    Problemet nu är att den säger att jag ska fylla på kylarvätska. vilket jag kan leva med trots att den är full. men inget annat funkar heller och detta stör mig enormt.

    Vad saknas (vad ska jag komplettera med) finns det möjlighet till att nollställa den eller vad skall jag göra ???

    Problem nr2: jag har ju självklart muppat till den exklusiva kassettradion med och får CODE IN. SAAB ska ha 300.- för att ge mig den satans koden, det vill jag inte ge dem för denna exklusiva radio. men vart hittar dem koderna? finns detta i typ något service program? typ WIS eller EPC ?
    Kanske skall byta ut denna helt? men vad skall jag tänka på då? är det nått speciellt med DIN kontakterna?

    EXTREMT tacksam för svar på detta.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973

    Re: SID uppgraderings problem 900S -95 samt klassiskt CODE I

    1. Din bil saknar nivågivaren i expansionskärlet, och det är troligt att även kontakten till denna givare saknas i ledningsnätet. Men kolla för säkerhets skull. Vilket huvudinstrument har du? Det med/utan varvräknare samt ej digital km-räknare?

    2. Endast SAAB-handlarna kan få fram koderna. Finns iaf inte i WIS eller EPC.

    Köp en bättre beg radio där koden följer med...

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Liknande ämnen

  1. AKUT!!..uppgraderings problem
    Av johanbiff i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 20:28
  2. Problem med 900S (APC)
    Av flaset i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 13:49
  3. Kjolpaket till 900s -92. Samt andra styling tillbehör.
    Av Chrisse i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 06:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •