Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Baslåda+Slutsteg 93 -01

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    14

    Baslåda+Slutsteg 93 -01

    Skaffat mig en baslåda med 2 st 12" basar och har även ett slutsteg till det.

    Har lite frågar och tar gärna emot tips hur jag får detta projekt att gå ihop
    Har läst en del men det finns fortfarande lite saker som är oklara. Strömkabel är inga problem, dra den på ena sidan och sen säkringshållare, det har jag kolla på. Jord är inte något problem, men sen har vi remote och signalkabel. Jag har originalstereo och vill gärna ha kvar den och undviker gärna att demontera, därför har jag köpt en hög-lågsignalomvandlare som jag tänkte koppla in. Kan jag koppla in mig på högtalarna i hatthyllan? Och hur gör jag? Öppnade upp och såg att där bara var 2 kablar fram, en brun och en brun/vit, ingen remote? Var kan jag ta det ifrån? Behöver ni veta mer så är det bara att fråga så ska jag ta reda på det så fort jag kan

    edit : är mitt första ljudprojekt i en bil så tar emot så många tips jag bara kan få!

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    Re: Baslåda+Slutsteg 93 -01

    det finns ju lågnivå ut på huvudenheten, blir som regel bättre ljud så, behövs dock en adapter.

    Remote tar du från elantennen
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3

    Re: Baslåda+Slutsteg 93 -01

    Vad jag har läst, så är hög-lågnivåomvandlarna oftast inte så jättebra. Du förlorar effekt, om du inte har en aktiv, och dom är oftast lite dyrare. Nu står det inte vilken stereo du har heller, men köp hellre en lågnivåadapter och koppla in på baksidan av stereon.
    Remote tar du också från stereon, elantennkabeln närmare bestämt. Vissa säger att man kan koppla den på bakljuset, det är inget jag rekommenderar iallafall. Ska
    Vad har du för slutsteg? Vad är det för basar du har?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    14

    Re: Baslåda+Slutsteg 93 -01

    Kommer det bli väldigt stor effektskillnad om jag kopplar in mig på hatthyllan?
    Basarna är på 1000w var och slutsteget 1000w fence audio tror jag märket på slutsteget är.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481

    Re: Baslåda+Slutsteg 93 -01

    Jo visst kommer du tappa lite när du kopplar på dig på de bakre högtalarna, blir ju både bättre och lättare att köpa till rätt adapter för att få lågnivån från stereon på rätt sätt.

    Känns ju rätt budget att köpa 1000W slutsteg och köra på hågnivå signal när og9-3 har normal lågnivå.
    Remoten kan du som sagt ta elantennen, lämpligast är ju att koppla på sig just vid antennen så man slipper extra onödiga kabeldragningar.

    Jag skulle inte tveka en sekund att skaffa backes lågnivåadapter och en vanlig lågnivå, så enkelt på og9-3, själv håller jag på i min 9-5a med ljudet och man kan ju fan börja gråta innan man får ihop det bra, har fått löda in anslutningar i slutsteget för att få vettig signal, dock kör jag med högnivå adapter men det funkar rätt bra när jag monterade den rätt i slutsteget och inte flera meter bak i kedjan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    14

    Re: Baslåda+Slutsteg 93 -01

    Tackar för tipsen, ska se hur vad jag kommer fram till!

Liknande ämnen

  1. Baslåda + slutsteg NG9-3 SC-08
    Av Piiuu i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 14:03
  2. ang baslåda, slutsteg
    Av prets i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 15:42
  3. Koppla in baslåda slutsteg i en 9-5 med as3?
    Av Nordin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 01:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •