Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Godkännande av säljesannonser bilar

  1. #1
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178

    Godkännande av säljesannonser bilar

    Tycker det är väldigt märkligt att gallringen av dessa annonser inte sker lika för alla.

    Jag fick avslag på en annons jag lade ut.

    Skrev något i stil med .

    9-5 kombi 2,3t SE -00 Säljes till förmån för att köpa en cab.
    se länk till blocket www.bloicket.se/dlfkngfkjbgkjbg

    Nu ser jag dagligen flera annonser som är precis lika.
    Har reglerna ändrats, är jag särbehandlad eller skiter vissa moderatorer i vad som gäller?

    Här är lite exempel på liknande annonser:

    viewtopic.php?f=21&t=306501

    viewtopic.php?f=21&t=306429

    viewtopic.php?f=21&t=306089

    /Rickard
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-19 klockan 14:21.

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Rickard

    Ditt första exempel har inte ort med i annonsen. Det har de två sista.

    Kanske hade räckt med "Bilen finns i Hjo" för din del ?

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Rickard

    Ditt första exempel har inte ort med i annonsen. Det har de två sista.

    Kanske hade räckt med "Bilen finns i Hjo" för din del ?

    /Fred
    Och som återfinns i hans Avatar.

    Otroligt att de inte kan vara lika för alla.
    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Otroligt att de inte kan vara lika för alla.
    //MH
    Haha!
    Så om olika människor bedömmer annonser ska dom göra det identiskt? visst, i en perfekt värld så godkännes alla annonser på exakt samma sätt. Här i verkligheten har vi något som kallas tolkingsrätt, moderatorerna tolkar vilka annonser dom tycker passar enligt reglerna och gallrar bort dom dom inte tycker passar.
    Att sedan annonser med nada text och nästan bara en blocketannons fortfarande finns när allt men behöver göra är att markera allt på blocket annonsen och kopiera det hit tycker jag är tråkigt.

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Har ni någon aning om hur många annonser som postas på forumet?
    Jag kan försvara det hela mycket enkelt:
    Har man 35, eller fler, annonser som väntar på att bli godkända och där folk postar flera gånger för att det ibland tar tid att få dem godkända (vi som jobbar med det har ju faktiskt andra jobb än STCS forum) så är det mycket lätt hänt att man missar något, eller råkar godkänna en annons för mycket. Nästa gång så är det någon mer "nitisk" som tittar på annonserna och då blir det avslag.
    Självklart är målsättningen att samma regler gäller lika för alla, utan undantag, och jag har PMat moderatorn som godkände dessa, egentligen inte korrekta annonser. Jag anser dock inte att vi i efterhand kan ta bort en annons utan vi kör enligt principen om "positivt myndighetsbesked" som det heter i den statliga sektorn, vilket innebär att har man en gång gjort ett positivt utlåtande kan man inte ändra sig så lätt.

    Vi utlovar helt enkelt bättring från vår sida, men önskar samtidigt bättring från våra användare vad det gäller att skriva annonser.

  6. #6

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Tycker också det tar väl lång tid att få annonser godkända (>1 dygn). Varför inte skippa ert manuella annonsfilter och släppa det fritt? I värsta fall får ni väl radera publicerade annonser. Funkar på andra forum, så ser inte vitsen med godkännandeprincipen.

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    Tycker också det tar väl lång tid att få annonser godkända (>1 dygn). Varför inte skippa ert manuella annonsfilter och släppa det fritt? I värsta fall får ni väl radera publicerade annonser. Funkar på andra forum, så ser inte vitsen med godkännandeprincipen.
    När det tidigare var fritt var säljesforumet så pass stökigt att det var tal om att lägga ner det.

    Nuvarande arbetssätt togs fram som lösning istället för att helt stänga ner det, eftersom en stor del inte ens kan placera annonserna i rätt avdelning har jag svårt att se att eftermoderering skulle göra jobbet lättare.

    Ett sätt att underlätta godkännandet skulle vara att alla uppmanade varandra om att skriva bättre annonstexter.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  8. #8

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Pröva!

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    Pröva!
    Om du inte kommer ihåg så har det tidigare varit utan godkännande. Så prövat är det allt.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  10. #10
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Har ni sån panik att bli av med grejerna att ni inte kan vänta nån dag på att annonsen ska komma ut? Ha lite bättre framförhållning istället eller om det är panik släng ut annonsen på blocket.

    Jag är glad att det finns ett säljesforum överhuvudtaget. Tycker inte man ska begära förmycket av folk som gör det på sin fritid.

    Mvh Marcus

  11. #11
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    Tycker också det tar väl lång tid att få annonser godkända (>1 dygn). Varför inte skippa ert manuella annonsfilter och släppa det fritt? I värsta fall får ni väl radera publicerade annonser. Funkar på andra forum, så ser inte vitsen med godkännandeprincipen.
    Det är väl beprövat (under många års tid) att ha det lössläppt och det har inte fungerat utan diskussionen har tidigare snarare varit att annonstorgen helt ska tas bort, mycket på grund av detta.

    För att förhindra att annonstorgen ska försvinna så har vi för närvarande det system vi har, så som Plupp säger så har du 2 saker att välja på:

    1. Godkännandesystem där klubben har kontroll på annonstorgen
    eller
    2. Inget annonstorg alls.

    Jag vet vilket jag föredrar (1) men vilket väljer du?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 461

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Jag har två ggr lyckats posta annons i fel forum och båda gångerna fått den godkänd. Den senaste här: viewtopic.php?f=20&t=308572 Tycker att det borde uppmärksammats och annonsen flyttats rätt.

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    På samma sätt som du kan lägga den i fel forumsdel kan lätt en moderator som sitter och godkänner 30-talet annonser samtidigt göra en sådan miss.

    Bara rapportera ditt eget misstag så har vi en chans att rätta till våra
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  14. #14
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Jag har två ggr lyckats posta annons i fel forum och båda gångerna fått den godkänd. Den senaste här: viewtopic.php?f=20&t=308572 Tycker att det borde uppmärksammats och annonsen flyttats rätt.
    Den ligger ju rätt.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Jag har två ggr lyckats posta annons i fel forum och båda gångerna fått den godkänd. Den senaste här: viewtopic.php?f=20&t=308572 Tycker att det borde uppmärksammats och annonsen flyttats rätt.
    Den ligger ju rätt.
    Flyttad
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  16. #16
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Citat Ursprungligen postat av RZ

    Den ligger ju rätt.
    Flyttad
    Ni är bra på att flytta när alla medlemmmarna rapporterar dessa på korrekt sätt.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Exakt vad menar du med det?
    Det är lätt hänt att man missar att en köpes är lagd i säljes, man måste kolla noga på alla annonser, och det kan ju lätt vara 30st att titta på på morgonen.
    Självklart rättar man så snabbt man kan när någon rapporterar och man upptäcker sitt misstag.

  18. #18
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Exakt vad menar du med det?
    Det är lätt hänt att man missar att en köpes är lagd i säljes, man måste kolla noga på alla annonser, och det kan ju lätt vara 30st att titta på på morgonen.
    Självklart rättar man så snabbt man kan när någon rapporterar och man upptäcker sitt misstag.
    Att ni sköter er bra när vi klickar på anmäl-knappen.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  19. #19
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar


    Jag var rädd att det var elak ironi Man vet ju inte alltid "på nätet"

  20. #20
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178

    Re: Godkännande av säljesannonser bilar

    Idag ser jag på nytt att det är flera annonser som vara har en länk till blocket.
    Varför?

Liknande ämnen

  1. Puckade säljesannonser på däck i lokalpressen.
    Av Fredrik J i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-29, 23:05
  2. Missar säljesannonser!
    Av Mr Aero i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 12:26
  3. Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk
    Av JSN i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 21:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •