Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

  1. #1

    Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

    Hej

    Någon som vet om det är möjligt att koppla på en 55W arbetsstrålkastare på den 7 poliga släpvagnskontakten på en SAAB 93 ss Aero -03? Vilket stift ska jag isf använda mig av? Tanken är att om det är möjligt så ska det inhandlas en 7polig kontakt o kabel för att få ström till en strålkastare vid vinschen på en båttrailer för att underlätta upptagning av båt nattetid

    Mvh Danne

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

    Ordinarie bakljus är på pinne fem resp sju, så där skulle du kunna hänga på två mindre ljus, säg såna 21W mindre strålkastare som man använder som backljus.
    Det finns ju också LED-strålkastare som ger mycket ljus för lite ampere googlade snabbt fram denna: http://www.raidopower.se/led-work-pr...lysning/1059-0 som ger 1500 lumen (motsvarande 75W halogen) med 15W kräm, men de är ju ganska dyra.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 467

    Re: Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

    Att koppla en 55wattare på släpvagnsuttaget är nog inte att rekommendera, jag hade själv lånat en kåpsläp där det var 21watts innerbelysning och säkringen till bakljusen brann tämligen omgående när belysningen tändes.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

    Normalt sett är det två positionsljus, ett bakljus och eventuellt nummerskyltbelysning på totalt 20W per bakljuspinne, så dubblar man det med en 21W innerbelysning också, då blir det nog för mycket ström.

  5. #5

    Re: Koppla 55W arb.strålkastare på släpvagnskontakt?

    Tack för era åsikter och tips.

    En möjlighet är ju att ta strömmen från något annat ställe och skarva ihop med kabeln till dimmljuset och relästyra via backljuset. Någon som har tips på vart jag kan ta strömmen ifrån?

    /Danne

Liknande ämnen

  1. Hur koppla in släpvagnskontakt på 9000 -97?
    Av Micke P i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 09:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •