Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 70

Ämne: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    39

    Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Som sagt undrar jag vad alla ni saabentusiaster pysslar med förutom att vårda era pärlor!

    Själv har jag kört både folkrace och rally ett tag men har nu gått över på radiostyrt. 1:8 buggy är det som gäller då! Nu har jag dock ingen bil men ska köpa mig en ny tänkte jag! Pysslar även en del med radiostyrt flyg i mindre skala s.k parkflyers.
    __________________________________
    Saab 9-5 2.0T -02
    Saab 900T Coupé -97

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Här är en till som pillar lite med radiostyrt. Men jag försöker hålla mig mer uppe i luften med helikopter, även om oönskade mark-kännigar förekommer... Nu är jag långt ifrån en erfaren pilot då jag för tillfället bara har en coax Lama att flyga med, men sitter en del med simulator också och försöker lära mig att flyga 3D som de stora pojkarna gör

    Om ca 3 veckor är det nog jag själv som kommer att bli radiostyrd, då en "ny hobby" kommer dyka ner i hemmet. På midsommarafton är det beräknat att jag skal bli pappa för första gången. Så nu sitter man här och tar vara på fritiden som fortfarande finns

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    spelar golf och innebandy och reser runt och kollar på fotbollsmatcher framförallt i england

    men det är sällan man får så mycket tid till det nu mera

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Smedjebacken
    Inlägg
    0

    Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Håller på med musik, spelar ps3 och hänger med polare, som brukar skuta med bilsnack eller bilpill. :-)

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Under hösten & vintern är det hemmabion som gäller, blir ju såklart nån film året runt, men det är ju under den mörka perioden på året det känns bäst att dra upp volymen & se en riktigt bra film! Är intresserad av musik så det blir en del skivköp & nu sen ett år tillbaka även letande efter gamla rariteter på vinyl då en vinylsvarv letat sig in bland prylarna! Har precis köpt en systemkamera så jag hoppas att det kan bli till ett litet intresse. Har egentligen alltid gillat att fota men aldrig haft någon vettig kamera, så det har inte blivit att man kan så mycket inom området, men det är ju kul att lära sig!

    Edit: Glömde ju fisket! Har haft ett längre uppehåll men så köpte polaren en ny båt förra sommaren & sen dess har det blivit en del fiske efter mestadels abborre, gädda & gös!

    Förr höll vi på mycket med laxtrolling då han hade en lite större båt så man kunde ge sig ut på havet utan att riskera sitt liv om det blåste lite! Båten han har nu är kustgående så vi får se om vi kan komma ut några fina dagar & få nån fet lax igen! Vi trollade efter gädda i Torsdags & då fick vi upp en gädda på mellan 8 - 10kg... riktigt skoj! (hade tyvärr inte vågen med oss ) Det var i Ivö-sjön som på vissa ställen är c:a 50 meter djup & där det går pelagisk gädda oftast mellan 4 - 12 meters djup så man använder med fördel djupriggarna på samma sätt som när man fiskar efter lax i havet!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    61

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Dotterns (14 år) fotboll där jag är tränare samt Hockey där jag hjälper till ibland tar mesta fritiden just nu. Hennes idrottsintresse stöttar jag 100% med både tid och pengar då jag anser att de flesta alternativa intressen man kan ha i den åldern är sämre.När den tiden är över hägrar ett välutrustat garage med hobbybil.
    9-5 SC 2,3T SE Aut.-99

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    På "fritiden" slipar jag på alla förberedelser till min forskning som startar i höst. På den riktiga fritiden som är otroligt knapp producerar jag musik, åker skateboard, och tar timmarna som dem kommer. När jag behöver koppla bort mitt arbete och "fritid" tar jag mig ut till min arctic cat och röjer lite i skogen.

    Det som är närmast en riktig hobby är antagligen mitt vidrigt inbitna intresse för hi-fi klass A osv.

    Skulle vara skönt om man hade ro att limma modellflyg eller bygga märklin, men icke
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Den lilla fritid som finns kvar efter allt jobb går åt till att umgås med flickvän och kompisar och spela lite PS3. Just nu är jag mitt uppe i att flytta hemifrån och plugga upp mina gymnasiebetyg på distans, men inget av detta är väl någon hobby, så någon hobby förutom bilarna har jag nog inte.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Amatörmusik. Spelar oboe i rätt många sammanhang, blir rätt många helger i konsert- och replokaler så tyvärr hinner jag inte med så mycket bilmek som jag skulle vilja
    Dock, jag skulle ju inte vilja sluta med det, även om det både är dyrt och jobbigt (jag köpte precis en "ny", dvs beg oboe, 43000 gav jag för den).
    En gång i tiden skulle jag bli yrkesmusiker, men sen tog jag mitt förnuft till fånga och skaffade mig ett data-jobb istället

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Hej. Jag pysslar i huvudsak med fiske, jerkbait och haspel. Har faktiskt följt kompisens råd att satsa ordentligt på något så ja har brännt stora summor på utrustning.



    Sedan är det radiostyrt, i huvudsak nitro-drivet. Har både flygplan och båt. Använder det mer än sällna men det är kul att meka med dom.

    /j
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Jag samlar på kattungar i glasburkar.


  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    771

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Har åkt en del hoj förr om årent men har blivit mindre och mindre tid/pengar över till det på sistonde.

    Dock har jag skaffat mig en "lite billigare" hobby. Ölbryggning. Inte mycket som slår att sitta i solen och smutta på en hembryggd medans man filar på nästa recept!
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  13. #13
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Citat Ursprungligen postat av torake
    Jag samlar på kattungar i glasburkar.

    Det där var inte ens roligt

  14. #14
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av torake
    Jag samlar på kattungar i glasburkar.

    Det där var inte ens roligt
    Jodå, lite kul är det allt

    http://www.ding.net/bonsaikitten/

    Allt är ju inte vad det ser ut som

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  15. #15
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Radiostyrda bilar.
    Men skiten bara pajjar, så säljer nog det och köper något vettigt till OG:n istället.

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Vet inte hur ni har tid men...
    När jag hade tid och möjlighet hade jag inga pengar, för jag gick i skolan och bodde hemma. När jag några år senare fick pengar hade jag inte möjlighet för jag bodde i lägenhet i stan utan möjlighet till vettigt garage. Sedan jag flyttat till villa med varmgarage har jag både pengar och möjlighet, men då har jag inte tid för att villa och småbarn tar all tid. Skulle det bli någon tid över kan man iallafall inte göra något för då har frugan hunnit komma på något som tar all tid och pengar. Skulle jag föreslå att jag vill spela oboe skulle frugan slå mig i huvudet med den.

    Man får vara glad om man ibland hinner ut efter alla somnat och gerilla-laga något på någon av bilarna i mörkret. Nu ska jag ut och pensla fasaden.

  17. #17
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Jag kör motorcykel ( eller ja, sen ja bytte från BMW har det mest blivit att skruva motorcykel...) nuvarande hon ska dock säljas, då tid och,råd inte riktigt finns just nu
    mitt andra stora.intresse är hundar, och,nu har jag äntligen en egen hund (schäfer) igen
    Jag planerar att träna lydnad och spår i huvudsak.
    Annars upptas de mesta av min tid till utbildningen till flygtekniker.

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    604

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    jakt och hundar för hela slanten. Just nu sitter man och jäser efter en god grillad vildsvinsfilè.
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    276

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Utförsåkning på vintern, breda slalomskidor i mycket lös snö är inte alls fel
    Förra året började jag fuska lite på telemarksskidor också, mycket trevligt men kräver enorma lårmuskler... hmpf.

    På sommaren paddlar jag gärna kajak, oftast kortare svängar runt en sjö i närheten, men brukar bli nån långtur med några övernattningar per sommar i alla fall.

    Sen kör jag lite buss extra, brukar kalla det en hobby för att jag gör det mest för att jag tycker att det är skoj att få ratta ett så stort fordon - sen är det ju också bra att hålla igång behörigheten. (Sambon tycker för övrigt det är bra att jag har en så billig hobby, drar ju faktiskt in lite pengar på den).
    Jag har sålt min silverfärgade 9-3 SS TiD från 2003...

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Det roligaste som finns att göra på fritiden , tränga cyklister av vägen ner i diket och skrämma skiten av gående.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Liknande ämnen

  1. Var servar ni bilarna?
    Av Svart i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-08-28, 21:22
  2. Vad har ni mer för hobbys än SAAB/Bilar???
    Av Karl_82 i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 16:49
  3. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:15
  4. Samma TC/ABS box i trionic bilarna som de äldre med DI/LH? 9000
    Av saab99 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 15:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •