Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

  1. #61
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    [quote=Flåklypa][quote="Skånesaab":201nrzge]klippa gräs[/quote]

    Jag vet inte om du var allvarlig nu. Men klippa gräs och skotta snö är verkligen två roliga saker...under förutsättning att man har rätt redskap förstås.

    Jag klipper gräset två gånger i veckan på en Stiga Park åkgräsklippare och nu hoppas jag på en jävla massa snö till vintern för då ska jag bräcka grannarna med en sprojlans ny Honda HS1380 snöslunga. Föregångaren som är lite klenare slungar snö så här (kolla 6 minuter in i filmen): [url="http://www.youtube.com/watch?v=GfOQJXPZlD4"]http://www.youtube.com/watch?v=GfOQJXPZlD4[/url]

    Alltid viktigt att ha värre grejor än grannen. [/quote:201nrzge]

    Fan vad skönt att höra att man inte är ensam Tycker också det är kul att klippa gräs och skotta snö Har också stor tomt och jag riktigt längtar efter att få klippa gräset, jag köpte tidigare i sommar ny åkare, en Jonsered AWD rider

    Likadant när snön faller, bara starta slungan och köra.

    Men tänk motsatsen, stå och rycka och gå efter en motorklippare i flera timmar.
    Och när det kommit en halvmeter snö, rota fram snöskyffeln
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  2. #62
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Tja, familj och husbygge har tagit mycket tid de senaste 4 åren, så hobbys har tyvärr fått stå åt sidan. Bilhobbyn är defenitivt nr 1, när jag får skruva i lugn och ro skapar en väldig ro hos mig, och å andra sidan så är det en fantastisk kick att köra, lukta och uppleva bilen när den fungerar, då helst på en dragracebana.

    Men bilhobbyn är ju båda dyr och väldigt tidskrävande, iaf i mitt fall, så den utövas bara periovis, i mån av tid. Lite mer frekvent så tycker jag om att träna, främst löpning, men p.g.a. hälproblem så har det ersats med cykling det senaste året, vilket ju också är en prylsport som kan bli hur dyr som helst.. Så pryalrna i sig är nog en del av alla mina hobbies.

    Trodde jag var helt ensam om min sista hobby, men det är jag ju tydligen inte. Blir dumförklarad lika ofta som jag säger att jag gillar det, men gräsklippning är som balsam för själen för mig. Lika ofta som jag säger det till någon så är svaret givetvis: "Du får gärna klippa hemma hos mig.." Men njutningen infinner sig bara hos mig, på min gräsmatta Och snöskottning, det hatar jag..
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  3. #63
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    332
    Medlem#
    6182

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Börne, har hållt på med luftvapen i många år men sedan tre år har jag kört PCP cal.22 (luft-tub på 200bar 5.5mm) klart roligare än krutvapen men tyvärr lite dyrare .. har en FX Royale 400 valnöt med monster sikte .. och kör med 12 skotts magasin Ex: har dragit ett mag på ca 30m stående/stöd på tavla och satte alla skott inom 5-krona under 30sek.. så sjuk precision har dom

    Gå in på luftvapen.se "Hurricane" .. han vet vad han pysslar med när det gäller luftvapen..

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  4. #64
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Citat Ursprungligen postat av wiffe
    "Hurricane"
    Köpte mitt vapen på Hurricane i Vittsjö... en tevlig prick det där, snackade länge & väl om allt möjligt då jag va där.

    PCP hade varit kul & FX gör riktigt fina saker. Men för tillfället fick ett bra fjädervapen duga & jag är helnöjd med mitt Air Arms, bra precision & snygg att titta på, kul som satan är det i alla fall

  5. #65
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    332
    Medlem#
    6182

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av wiffe
    "Hurricane"
    Köpte mitt vapen på Hurricane i Vittsjö... en tevlig prick det där, snackade länge & väl om allt möjligt då jag va där.

    PCP hade varit kul & FX gör riktigt fina saker. Men för tillfället fick ett bra fjädervapen duga & jag är helnöjd med mitt Air Arms, bra precision & snygg att titta på, kul som satan är det i alla fall
    Ah coolt du handlat där, me to ..Tobbe han brinner verkligen för sitt yrke .. det önskar man att alla säljare kunde göra så hade världen varit en trevligare plats
    Det är en jättefin bössa du har .. är som sagt tyvärr för dyrt med pcp, bättre då o köpa billigare så man kan hålla på med skyttet för det är som sagt skitkul och avslappnande
    som hela familjen kan hålla på med
    Ha så kul med skyttet för har man väl börjat så blir man ofta fast länge

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  6. #66
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 545

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Blir väl mest Data och It-relaterat. Detta med att skruva på bilar har jag vuxit ifrån - bortsett ifrån då skrotet inte vill rulla.

    En kall pilsner inte att förglömma
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  7. #67
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Jag har svårt nog att få tid till bilhobbyn så några ytterligare hobbys finns verkligen inte... Har precis som många andra blivit vuxen och skaffat fru, barn och hus och utöver det så har jag ett jobb som bitvis kräver mer än heltid så de få och små stunderna jag kan ha i garaget är verkligen godis.

    Klippa gräset som hobby? Jag köpte en robotklippare för att slippa skiten - nu kan man gödsla som om det inte finns någon morgondag utan att bry sig, det är ändå alltid nyklippt.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  8. #68
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    148

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Blir väl mest Data och It-relaterat. Detta med att skruva på bilar har jag vuxit ifrån - bortsett ifrån då skrotet inte vill rulla.
    SAAbarna har ju höjt intresset för bilar..
    Men vid sidan om är det ju ett antal mc som står och väntar både på att köras och renoveras...
    Åsså några moppar förstås..
    En del elektronik också som jag pysslat yrkesmässigt med i några decennier..
    Sändaramatör är man också, nåt man borde ta upp igen efter att ha bott i gropar i 30 år....

  9. #69
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?


  10. #70
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Sv: Vad har ni för hobbys förutom bilarna?

    Bilen är inget stort intresse just nu mest pga jag har ingen möjlighet att köra in den i ett garage sedan jag flyttade till Falun, men jag gillar att bygga datorer med vattenkylningar osv och att klocka dem och spela en del på dem givetvis det är mitt sätt att koppla från arbetet att spela. Sedan gillar jag att flugfiska kommer just från en fisketur i stugan fick ett par hyggliga harrar som smörsteks till frulle imorgon.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Var servar ni bilarna?
    Av Svart i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-08-28, 21:22
  2. Vad har ni mer för hobbys än SAAB/Bilar???
    Av Karl_82 i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 16:49
  3. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:15
  4. Samma TC/ABS box i trionic bilarna som de äldre med DI/LH? 9000
    Av saab99 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 15:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •