Har 3 bra att veta på min bil. Jag undrar mest hur bilen kan gå igenom när man har dessa fel? Och är det dyra saker att fixa?
Drivaxelknut yttre, båda sidor skyddsbälg skadad
Länkarmslagring bak, båda sidor glapp
Fjäder fram vänster brusten
Har 3 bra att veta på min bil. Jag undrar mest hur bilen kan gå igenom när man har dessa fel? Och är det dyra saker att fixa?
Drivaxelknut yttre, båda sidor skyddsbälg skadad
Länkarmslagring bak, båda sidor glapp
Fjäder fram vänster brusten
Turbo X 08
Saab 9000 CSE 97
Hej
angående drivknuts problemet. ganska lätt att fixa själv. tar bara lite tid, får vara försiktig med abs givaren och kräver lite verktyg när du tar av spindellederna. när allt är loss och drivknuten bara hänger i växellådan är det bara att dra ut. nya damasker är ingen stor kostnad.
Trodde inte att man kunde få "Bra att veta" på en brusten framfjäder.
Har haft trasiga fjädrar 3-4 gånger på olika bilar och alltid fått en tvåa. En trasig fjäder borde väl anses påverka bilens trafiksäkerhet?