Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 86

Ämne: Roliga mailsvar på blocketannonser

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    193

    Lightbulb Roliga mailsvar på blocketannonser

    Tjena.

    Har just fått ett lustigt mailsvar på min blocket annons om min bil.
    http://www.blocket.se/vi/34014588.htm
    "kan du tänka dig hälften? känns surt att betala 20000 för en bil jag ochen polare tänkte härja sönder, du kan ju höra av dig när annonsen hållerpå att gå ut tjaow!"


    Haha, vad löjligt.

    Kanske ni andra kan dela med er av nått roligt svar ni fått på någon annons nån gång??

    // D

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Finns gott om konstigt folk

    Inte varit med om något roligt däremot är jag ganska trött på folk som skickar ett mail
    och frågar, finns den kvar? och så svara man Ja och sedan hör man inget mer.

  3. #3
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 007

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av cepehjulet
    Haha, vad löjligt.
    Tyckte faktiskt det var ett ganska kul svar, man fattar ju att det inte är seriöst & skoja måste man få göra ibland

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Idioten Fredrik mailade detta till mig:

    Både du och jag vet att din saab kommer att tappa halva värdet snart när saab går under (kanske därför du säljer) så är villig att betala havla priset du vill ha.

    Vad säger man??
    Då får hellre kidsen köra skiten ur bilen...

    1 användare gillar detta inlägg


    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 642

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Hade min laguna ute på annons, kul med folk som messar att jag tar den idag om jag får den för XX tusen, svarar att ok du kan ta den sen hör man inget mer

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Skambuden är väl dom vanligaste mejlsvaren jag får när bilar ska säljas. När förra 9-3 ss aeron var ute på blocket var den tredje billigaste i landet, fullutrustad sånär som helskinn och taklucka, 6000 mil och i ett enastående skick. Lik förbaskat skulle det prutas allt mellan 30-50 tusen. Slutade med att jag släppte den för 3000:- mindre än utsatt pris.
    När min förra bil, skoda fabia, skulle säljas fick jag tre mejlsvar där köpare erbjöd halva summan och löfte om omedelbart köp.
    Har börjar kräva en motivation av köparen varför som anser att bilen ska prutas på. Vissa kan då helt enkelt inte motivera varför. Svar som att det finns billigare på blocket håller inte. Då hänvisar jag till dessa exemplar. "Varför köper du inte den som är billigare då?"

    2 användare gillar detta inlägg


    Have you ever seen horses pushing?!!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    783

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Öda inte er tid på att tjafsa med de som skriver "hej jag tar den idag om jag får den för X kr" där X är nånstans 50-75% av det utsatta värdet. Det är personer som sitter timmavis och mailar alla och envar som säljer bilar, och ibland får de hugg. Om man bemödar sig att svara något annat än "Ja, kom och hämta den" så slänger de bara det mailet i papperskorgen omedelbart.
    De använder fingerade namn och uppger sällan telefonnummer, och om de ringer är det alltid från kontantkort.
    Det går nästan att leva på att göra den här typen av affärer, men bara om man inte betalar skatt och om man då och då blandar upp affärerna med lite fiffel och bedrägerier.

    Det är samma personer som ligger bakom annonser som den här:
    http://www.blocket.se/stockholm/Hej_...9_34041576.htm
    eller
    http://www.blocket.se/stockholm/Aukt...v_34052164.htm
    eller
    http://www.blocket.se/uppsala/Har_ni...n_34052169.htm

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 547

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Det är lite av "Vilda Western" över blocket. Lag och ordning är det si och så med - oberoende av om man är köpare eller säljare. Som säljare så lägger man gärna på en prutmån och köparen utgår ifrån att det finns marginaler. Det finns alltför många oseriösa köpare men även säljare med för den delen. Även här på STCS finns det tyvärr säljare med rymliga samveten. Varför skulle det vara så mycket annorlunda här?

    En bra bil säljs inte - vanligtvis .... man kan utgå ifrån att det finns dolda skavanker. Tryggare att i det läget köpa av näringsidkare även om man får lägga en x-tra peng för den tryggheten.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    783

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Det är lite av "Vilda Western" över blocket. Lag och ordning är det si och så med - oberoende av om man är köpare eller säljare. Som säljare så lägger man gärna på en prutmån och köparen utgår ifrån att det finns marginaler. Det finns alltför många oseriösa köpare men även säljare med för den delen. Även här på STCS finns det tyvärr säljare med rymliga samveten. Varför skulle det vara så mycket annorlunda här?

    En bra bil säljs inte - vanligtvis .... man kan utgå ifrån att det finns dolda skavanker. Tryggare att i det läget köpa av näringsidkare även om man får lägga en x-tra peng för den tryggheten.
    "Problemet" med blocket är att det är en så stor marknadsplats och man kan agera mer eller mindre anonymt. Men det är också det som är dess styrka. Har man satt rätt pris så får man grejerna sålda - snabbt. Det är lite som en bubblande, kokande marknad nånstans i något exotiskt land snarare än att köpa nånting av din trevlige granne.
    En pärla är ju blockets begagnatförsäkring, den är skapad för att ge samma trygghet som att köpa bilen hos en bilhandlare, men till ett betydligt lägre pris.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Fick ett samtal om cabben som ligger på blocket. Personen i fråga som ringde gav sken av att vara seriöst intresserad och blev det än mer när han såg att jag har två bilar till salu. Satt lite dumt till när han ringde från sitt dolda nummer så jag bad om ett mobilnummer för att kunna återkomma. Kolla under tiden upp numret som inte hade nån registrerad abonnet, med andra ord ett kontantkort.

    När jag väl ringde upp igen var han fortfarande mycket intresserad och nu gick det ut på att han skulle hämta bilarna för att köra ner dom till Skåne där han hade köpare till båda dessa. Dessutom ville han att jag skulle hjälpa till att köra den ena bilen och väl där nere skulle vi skriva papper på försäljningsuppdraget så jag kunde känna mig lugn på att inte bli blåst på bilarna eller pengarna.

    Jo tjena!

    När jag talade om för honom att bilarna ska vara betalda till mig innan dom ens lämnar min garageuppfart svalnade intresset och han bad att få återkomma...
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  11. #11
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Förutom roliga svar på annonser så finns ju väldigt mycket roliga annonser man kan läsa och bli glad åt.

    Det finns en kille som kallar sig Stisse i Knivsta utanför Uppsala som säljer(han försöker i alla fall) sälja allt möjligt bös. Han är relativt välkänd i sammanhanget. Annonserna är helt underbara och många av sakerna har haft ute på annons gång på gång på gång i flera år. Han har bl.a. försökt sälja en gammal Atari 520 ST för allt mellan 500kr och flera tusen. Kunde inte hitta den nu så den kanske blivit såld till sist. Nästan allt han säljer fotas först på ett rosa överkast. Bjuder man för dåligt på det han säljer får man en rejäl utskällning till svar.

    Här kommer ett axplock av hans bidrag till allas vårt nöje...

    http://www.abc-annons.se/Byxor_244277.htm
    http://www.abc-annons.se/Skafferi_182768.htm
    http://www.abc-annons.se/EN-SOFFA_230470.htm
    http://www.abc-annons.se/A-traktor_168458.htm
    http://www.abc-annons.se/Speglar_198742.htm
    http://www.abc-annons.se/Horlurar_171167.htm
    http://www.abc-annons.se/Moden_205681.htm

    (om det finns en speciell tråd för roliga annonser får gärna en moderator flytta det här inlägget dit)

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    548

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    sjön snube såm intä ha missa än ännda sväskläsjon.
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  13. #13
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 946

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Sålde min svetsgas tub på blocket.
    Efter typ 15 min ringer en kille och är intresserad. "Jag tar den. Hämtar den imorgon bitti."

    Nästa morgon ringer han: "Hörru du du, en sån där tub kostar 1800 spänn bara om jag tar den på firman."
    Nej, jag har fått pris på Tools 2000 + moms för flaskan, sen fyllning + moms.

    "Du får en 1000 lapp" sa han då.
    Blev förbannad, så drog till med ett drygt "Nah" i telefon.
    Sen sa han hejdå och slängde på luren. Jag sa ingenting.

    Fick även mail från avsändare "kalle" som bjöd 1000kr.
    Email adressen var icke svensk person. Det mailet försvann lika snabbt som det kom.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 821
    Medlem#
    10069

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Mail svar på blocket annonser kan vara lite störda, Är något intresserad....så ringer den!
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    107

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Fick en jobbig mailkonversation, alla "han" och "jag" är i ett skickat mail, så det blev många mail fram och tillbaka.

    Han: kan betala 13000kr

    Jag : Nej det är alldeles för lite.

    Han: ja,men bilen har ju rulla så mycket!!!

    Jag: Ja men köp en annan då.
    Du kan ju inte skambuda på bilen utan att ens ha sett den.

    Han: det äringen skambud!!

    Här ska jag säga att jag inte hinner svara på det mailet för han mailar direkt igen.

    Han: 13500!!!
    snälla!!!

    Jag: Jag har bud på 15500 på den.
    Så minst det får du ge för den.

    Han: max jag kan betala är 14000kr!!!
    snälla!!!

    Jag: Som jag skrev.
    Jag har bud på 15500.
    Betalar du det på en gång och utan krångel så får du köpa den.

    Han: tack!!

    Här börjar jag fundera på vad han tackar för, svarar då igen.

    Jag: Ja, du förstår att jag menade att du får köpa den om du pröjsar 15500.
    Inte mindre.

    Får då bara en länk med en annons

    Han: http://www.blocket.se/alvsborg/Skoda_Oc ... m?ca=7&w=2

    Jag: Ja då får du åka och köpa den.
    Jag har nyss lagt ut flera flera tusen på att laga bilen, bytt kamrem, vattenpump,
    ny styrled, plus massa annat, samt däck.

    Så antingen accepterar du 15500 som pris, eller så köper du en annan bil.
    Jag har fler spekulanter, så du får inte köpa bilen för underpris.

    Får då ett sista svar.


    Han: hej
    jag är inte intresserad heller!!
    värsågod sälja til någn annan

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    jag slänger alla mailsvar jag får från blocket, man kan göra en sånn autoregel i outlook så det åker i papperskorgen direkt.

    Har aldrig lyckats sälja nått på blocket via mail, har säkert annonserat 50-60 gånger där genom åren och inget har blivit sålt via ett mail, många konstiga telefonsamtal har man ju fått, men mailsvaren kan man ju iaf sortera bort.

    Smågrejer är ju för den delen enklare att sälja på Tradera än på blocket.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    La ut min opel för 3 år sen. Fick ett erbjudande om byte med en korvkiosk 8 mil från där jag bor.....

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    En kollega till tjejen för nåt år sen fick en EU-Moppe och 2x (!) Pizzaungnar som bytesförslag när hon sålde en Passat. Tjena....

    Sålde själv en uppsättning tokfina fälgar nyligen på Blocket. Fick en tre, fyra email typ: "Släpper du dom för halva priset?". Och alla mailen var helt osignerade, inga kontaktuppgifter annat än en jättekonstig hotmail address och absolut inga onödiga artighetsfraser. Såna mail åker rakt i papperskorgen, inget ödsla tid på. Det är många i det här förbannade landet som behöver gå en kurs i hur man korresponderar via mail.
    MEDLEM 7032.

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    jag slänger alla mailsvar jag får från blocket, man kan göra en sånn autoregel i outlook så det åker i papperskorgen direkt.

    Har aldrig lyckats sälja nått på blocket via mail, har säkert annonserat 50-60 gånger där genom åren och inget har blivit sålt via ett mail, många konstiga telefonsamtal har man ju fått, men mailsvaren kan man ju iaf sortera bort.

    Smågrejer är ju för den delen enklare att sälja på Tradera än på blocket.
    Sålde min Z4 nyss utan att ha pratat med personen i telefon förrän han stod 50 meter från huset. Tog allt via mail. Sålde på 2 dagar.

    Annonsörer som skriver att de endast vill bli kontaktade per telefon orkar jag inte bry mig om. Varför annonsera online om man inte bemödar sig att använda de kontaktsätt som hör till? Själv skriver jag inte ens ut telefonnumret när jag annonserar. Mycket skönare att sortera bort mailsvar istället för att bli uppringd mitt i natten. Eftersom alla ställer samma dumma frågor per telefon skickar jag ett standardsvar per mail istället. Oftast innehåller de ju samma frågor:

    "Ja, bilen finns kvar.
    Nej, du får den inte för halva priset
    Bilen har givetvis lite stenskott eftersom den gått 10000 mil"

    ;)
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Klart att man måste skambuda lite?
    Skämt åsido.. Sverige börjar bli rätt fixerat av pengar och saker av värde. Och kan man få det att framstå som att man betalat dyra pengar för en bil man egentligen fick för ett skambud är det ju ett gyllene tillfälle att stärka sin position i grannskapet. Många skickar nog skambud bara för att försöka. De är inte intresserade av fullpris men kan man få det för 5-10k mindre så är det ju ett rätt bra (ekonomiskt) köp för du kan ju själv kanske sälja den för dom extra-kronorna och på så sätt tjäna en slant.

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3152
    Senaste inlägg: 2024-03-11, 09:57
  2. Bedragare som svarar på blocketannonser!
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 10:10
  3. Roliga bilder
    Av Aceman67 i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 21:41
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •