Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 86

Ämne: Roliga mailsvar på blocketannonser

  1. #61
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    La ut annons på min telefon, fick detta från en:

    Hej!


    ok
    Dåså! Det är... ok.

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #62
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    39

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Nu när jag ringde runt på bilar innan ja hittade min 900 så ringde jag på en 9-3 neråt någonstans i landet! Killen svarar och jag undrade om bilen var kvar då jag var intresserad. Fick till svar att den var såld sedan två veckor tillbaks och att han började att tycka att det var drygt att alla jävlar ringde....ja han sa faktiskt så. Ja men då tar man väl bort annonsen om man har sålt bilen tyckte jag. Och till svar fick jag..."idiot" sen slängde han på luren i örat på mig!

    Hyvens kille

    1 användare gillar detta inlägg


    __________________________________
    Saab 9-5 2.0T -02
    Saab 900T Coupé -97

  3. #63
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Här kommer ett rejält trådlyft
    Kul att Blocket är sig likt, 5 år senare förutom att bilannonser blivit rejält dyrare. Man undrar ju om verkligen deras kostnader ökar i samma takt...

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #64
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 560
    Jag kan bidra med en historia åt andra hållet istället. Jag själv var intresserad av en 9000 2,3t för några år sedan som förvisso gått ganska långt, men var hyfsat fin för priset 1.500 kr. Nyligen besiktigad och godkänd. Ägaren gillade bilen och hade lagt ut mkt pengar senaste året på nya delar och verkstadsjobb. Men strax efter besiktningen pajade bränslepumpen. Han skrev att Mekonomen bara skulle ha, tror det var 4.000 kr för att fixa det, sedan hade man en hyfsad bil, men han kände inte för att lägga ut mer på den. Jag tog kontakt och visade visst intresse, fick fler bilder och mer info. Bilen kändes fortfarande som ett klipp eftersom jag byter pump på en kvart och hade kunnat köra hem den direkt, men jag tänkte efter och kom fram till att jag redan hade för många bilar.

    Så jag mailade honom och skrev att jag inte hade plats för den, men tyckte att han skulle byta pumpen själv istället och antingen få ett mkt bättre pris eller behålla den. Jag skickade med pedagogiska instruktioner och berättade att en pump på skroten kostar bara ett par hundralappar. En vecka senare fick jag mail från honom, och han var sprudlande glad. Han och hans pappa hade lyckats byta pumpen efter mina instruktioner och skaffat pump för 250 kr. Han valde att behålla bilen istället för att sälja den som hel bil för bättre pris. Kul för honom, och kul för mig att få hjälpa till. Win-win.

    8 användare gillar detta inlägg


    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  5. #65
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Här kommer en lång blockethistoria.

    Slutet av september 2014 - jag skulle sälja lite alufälgar med ok däck på blocket. "Fälgar 15" m. dubbfria däck" - Byte mot en OK Klippo kunde jag tänka mig istället för pengar

    En uppsättning däck säljer jag de första dagarna, men det tar bara 10 minuter innan första svaret kommer efter att annonsen lagts upp - här är ngn som vill köpa det jag vill byta till mig ...?!

    "From: M??? via Blocket
    Sent: ‎Saturday‎, ‎27‎ ‎September‎ ‎2014 ‎14‎:‎04
    To: A***

    Hej!
    Jag är mycket intresserad av din gräsklippare och vill gärna köpa den.
    Ring mig på mobilen så kan vi gå vidare!

    Med vänlig hälsning"

    Jag väljer att inte svara, jag ville ju ha en nyare Klippo, den jag har är från slutet av 80-talet((jag köpte den för 800:- 2005) - köparen ligger på och jag väntar tills efter helgen - jag kan ju få en slant för den gamla Klippon tänker jag :-)


    Date: Tue, 30 Sep 2014 14:12:33 +0200
    From: A***@hotmail.com
    To: M???@hotmail.com
    Subject: Re: Ang. Fälgar 15" m. dubbfria däck

    "Hej,

    Jag hade ju tänkt byta till mig en gräsklippare egentligen…

    Men jag har en röd Klippo Excellent liknande denna som funkar alla dagar.

    1250 :- eller har du ngt du tänkte byta med"

    Blixsnabbt svar från köparen utan egentligt innehåll..

    Date: Tue, 30 Sep 2014 18:17:22 +0000
    From: M???@hotmail.com
    To: A***@hotmail.com
    Subject: SV: Re: Ang. Fälgar 15" m. dubbfria däck

    "Hej! Jag är intresserad av din klippo och vill gärna komma i kontakt med dig via telefln. Vad har du för nummer? Mvh"


    Jag svarar

    "From: A***@hotmail.com
    To: M???@hotmail.com
    Subject: RE: SV: Re: Ang. Fälgar 15" m. dubbfria däck
    Date: Tue, 30 Sep 2014 20:54:19 +0200

    Pengar eller byte för klippon?"

    Killen betalar visst :-)

    From: M???@hotmail.com
    To: A***@hotmail.com
    Subject: RE: SV: Re: Ang. Fälgar 15" m. dubbfria däck
    Date: Wed, 1 Oct 2014 15:19:04 +0000
    Hej!
    Du för pengar för klippon!
    Kan jag ringa dig eller?
    Ditt nummer?

    mvh


    Mitt svar:

    "jag ringer lite senare idag

    Annonsen var ju på däcken så det är ingen annan som tänker köpa klippon "


    Så vi träffas nästa dag o provkör Klippon vid en bensinmack i närheten av min arbetsplats.. 1200 pix till mig :-)

    Kunde ju tagit slut där - sälja en Klippo för 1200: inköpt för 800:- och använd i 9 år på en säljannons för vinterdäck.... men..

    Köparen lägger ut en annons på blocket februari på Klippon för 2000:-, I början på maj sänker han priset till 1200:-



    I juni ringer det på min telefon, Jag känner igen numret, köparen presenterar sig knappt men säger att Volvo XC90n som jag sålde honom läcker in i ena bakdörren !

    Jag - "Nä, du köpte en Klippo av mig"

    Köparen - "jaha, den kan du få köpa om du vill, snöret är av, 950:-"

    Jag - "Nä, jag har köpt en annan"

    Köparen - "Ok ,hejdå"

    2 användare gillar detta inlägg


    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  6. #66
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    Här kommer en lång blockethistoria.
    [...]

    Är väl kvintessensen av Blocket.

  7. #67
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Har en kärra ute på annons nu. Står tydligt och klart vilka fel det är på bilen samt att den står på vinterdäck och har slitna sommardäck.

    Ändå ringer det folk och frågar hur bilen är? Om det är några fel på den? Hur är sommar- och vinterdäcken?
    Tydligen så lär man sig inte att läsa på sfi längre... *sorry*

    2 användare gillar detta inlägg


    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  8. #68
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag köpte nyss en "reservdelsbil" som senare visade sig vara på tok för bra för det så den gick vidare. Säljaren var en herre i medelåldern med bilintresse som hade köpt bilen i tron att det bara var att byta turbo, men det hjälpte ju inte mot oljepuffarna (dåliga kolvringar). I annonsen stod klart och tydligt att bilen nog inte borde köras och att han sålde den i nuvarande skick eller i delar.
    Jag var den enda som hörde av sig som förstod vad det stod i annonsen. Han hade blivit totalt nerringd av folk som undrade när de kunde komma och köra den därifrån, och varit otrevliga när han påpekade vad som stod i annonsen. Annonsen låg till och med under reservdelar och inte under bilar.
    Jag bävar alltid för att sälja bilar på blocket, det är en ren plåga!

  9. #69
    Grundladd LedsenPojkes avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    119
    Går inte att sälja bilar på blocket, iaf billiga äldre bilar. Jag skriver aldrig mitt nummer utan folk får maila så ringer jag upp dom som verkar hyfsat normala.
    Har varit med om folk som dykt upp för dom såg på bilden vart det var, jag hade ju inte svarat och dom var intresserad..

  10. #70
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    179
    Medlem#
    9251
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    Här kommer en lång blockethistoria.
    ............................
    Jag kan inte bestämma mig om det var det sjukaste eller dummaste jag någonsin läst.
    Saab 9-5 2,0t aut -98 GDM Performance E85 steg1

  11. #71
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 560
    Citat Ursprungligen postat av multi Visa inlägg
    Jag kan inte bestämma mig om det var det sjukaste eller dummaste jag någonsin läst.
    Fast Klippo är fina grejor det. Har tagit över svärfars Klippo, för han slutade använda den till sin (numera egentligen vår fastighet) med 4.000 kvm tomt sedan åk-klippare inskaffades. Tog hem den och bytte olja, för det hade han aldrig gjort på den. Olja från 1968 kan ni bara tänka er hur den ser ut. Knackar lite, men vadå. Ca 40 år på samma olja (sannolikt dock lite påfyllt med åren) och rätt stor tomt - klart att motorn inte är absolut topp... Tyvärr fick jag inte igång den i somras. Ska nog byta hela förgasaren på den. Men att byta en 80-tals Klippo, dvs så gott som ny till en nyare - det tycker jag är lite onödigt . Dock, om jag får igång den helröda 68:an till sommaren, så skulle jag önska lite fräshare ljuddämpare kan jag väl medge.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  12. #72
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Har några hardtops till Porsche 911 till salu.
    Rubriken lyder: "Hardtops till Porsche 911 / 996 Cabriolet", annonsen ligger under kategorin bildelar/biltillbehör och begärt pris är fyrsiffrigt belopp.
    I annonsen har jag bilder på taken, monterade på en bil. Misstänkte att det ändå med livlig fantasi skulle missförstås. Därför inleds annonsen med texten "Note: Car is not for sale! Only hardtops!"

    Personligen tycker jag att budskapet då är ganska klart även för den som eventuellt har svårigheter med läsförståelse eller verklighetsförankring.

    Tror ni det hjälpte?
    Nej! Hittills två lycksökare som ringt och varit extremt ivriga på att köpa bilen.
    När jag vänligt förklarat för dem att det fyrsiffriga priset endast gäller taket på bilen, och inte en hel felfri Porsche 911 Cabriolet, så har båda blivit jättebesvikna.
    "Jaha ... Eh ... Så bilen är inte till salu?"

    Säger som Roy i tv-serien Macken:
    "Sicket folk"

    1 användare gillar detta inlägg


    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  13. #73
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar Visa inlägg
    Fast Klippo är fina grejor det. Har tagit över svärfars Klippo, för han slutade använda den till sin (numera egentligen vår fastighet) med 4.000 kvm tomt sedan åk-klippare inskaffades. Tog hem den och bytte olja, för det hade han aldrig gjort på den. Olja från 1968 kan ni bara tänka er hur den ser ut. Knackar lite, men vadå. Ca 40 år på samma olja (sannolikt dock lite påfyllt med åren) och rätt stor tomt - klart att motorn inte är absolut topp... Tyvärr fick jag inte igång den i somras. Ska nog byta hela förgasaren på den. Men att byta en 80-tals Klippo, dvs så gott som ny till en nyare - det tycker jag är lite onödigt . Dock, om jag får igång den helröda 68:an till sommaren, så skulle jag önska lite fräshare ljuddämpare kan jag väl medge.
    Helt uppriktigt så kollar jag efter en 80-tals Klippo att komplettera med

    1 användare gillar detta inlägg


    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  14. #74
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    82
    Jag hjäpte min bror att sälja hans Audi A6:a för några år sedan. Några yngre herrar dök upp på avtalad tid för att titta på bilen samt provköra, färden gick från Medborgarplatsen på Söder ut mot Globen där jag fick ryta till att "Nu saktar du ner och vänder tillbaka" efterssom dom "Ville testa vad gick för". Dom körde full gas eller tvärnit om vart annat, var tydligen "Så man testar bilar"... En av killarna hävdade att han var billackerare (inte så troligt), han tyckte det var mycket konstigt med en fläkt fram i bilen (Kylarfläkten), det hade han alldrig sett på någon annan bil...

    Begärt pris var 80000 tror jag, deras sista bud var 67000 + hårgelé för 3000 (Köparen var frisör...)

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 Vector 2,3T -07.

  15. #75
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Alla vet ju att man sparkar på däcken

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #76
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Jag har nyligen satt ut en pryl till försäljning. Uppenbarligen attraktiv, för det har hört av sig hur mycket folk som helst.
    Annonsen kom ut sent på kvällen (efter kl 23) och ca 10-15 minuter senare skickade en person ett sms att han var intresserad. Då var det så sent att John Blunds magi hade börjat verka, så jag orkade inte ens kika på telefonen i det läget.

    I morse skickade han ett nytt sms, med frågan om jag sett hans föregående sms. Under den tiden har jag pratat med flera intressenter som faktiskt tagit sig tid att ringa upp, varav jag reserverat prylen till en av dem. Detta svarar jag sms-nissen, som skickar följande - åter igen per sms:

    "Men ... var jag inte först? Jag skickade ju faktiskt ett sms igår kväll"

    Vad svarar man på det, utan att låta oförskämd?

    1 användare gillar detta inlägg


    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  17. #77
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent Visa inlägg
    Vad svarar man på det, utan att låta oförskämd?
    Din fråga är svår att svara på utan att låta oförskämd. Detta då han på kvällen insett att det är sent och att du kanske är för trött för att prata i telefon. I all vänlighet skickar han istället ett sms så att du kan avgöra om du orkar eller inte orkar sälja något just då. Nåväl, du kan kort och gott svara att du hör av dig till honom direkt om den som reserverat prylen hoppar av köpet. Dessutom ber du om ursäkt för att du var lite trött igår kväll och inte kollade telefonen då. (Att du får sälja till vem du vill, först till kvarn gäller inte och så vidare bör du utelämna om du inte vill låta oförskämd.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  18. #78
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Messa tillbaka, tack då ha vi ett bindande avtal, bilen är din

    Citat Ursprungligen postat av jimel Visa inlägg
    Hade min laguna ute på annons, kul med folk som messar att jag tar den idag om jag får den för XX tusen, svarar att ok du kan ta den sen hör man inget mer

  19. #79
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Brorsan har haft liknande upplevelser vid bilförsäljningar så nu sållar han hårt och har inget telefonnummer som går att spåra

    Citat Ursprungligen postat av torake Visa inlägg
    Nej, de problemen är inte alls i samma omfattning. Jag har sålt två mercor och två saabar i prisklasser mellan 7 och 150 tusen de två senaste åren och i 100% av fallen har obehagliga typer hört av sig och föreslagit 50-75% av priset. Nu senast tyckte jag till och med att jag kände igen rösten på en av skambudarna.

    De jobbar så, helt enkelt, Men, det kan eventuellt vara begänsat till vissa områden i landet Har bara sålt en bil utanför stockholm, och det var jättetrevliga killar från Luleå som kom och hämtade bilen på ett mycket smidigt sätt.

  20. #80
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 919
    Medlem#
    12120
    När jag köpte min merca (i lågprisklassen, minns inte exakt, typ 20k ?) för många år sedan så ringde jag på den, pratade med en trevlig säljare och kom fram till att jag skulle titta på den efter jobbet, vilket jag gjorde.

    Medans jag tittade och provkörde den ringde det säkert minst 20 pers, varje gång sa säljaren att "tyvärr bilen är redan såld", jag frågade om han var så säker på att jag skulle köpa den och fick svaret att "Dom som ringer är sådana jag inte säljer till".

    Tänkte inte så mycket på det, köpte bilen, körde med den ett tag men insåg ganska snabbt att jag inte stod ut med den, otroligt slö, massor av elfel, automatlåda (det var då mitt hat mot automat cementerades) och drack väl en 1.2l/milen (bensin), när jag dessutom kom på att man inte kunde parkera i nedförsbacke (då fylldes röret mellan luftfilter och inug med bensin) och jag insåg att mercedes reservdelspriser mer platsar på humoravdelningen än bildelningen så lessnade jag rejält och satte ut en annons för samma pris som jag köpte den för.

    DÅ förstod jag vad förra säljaren menade, jag har aldrig varit med om en värre försäljning, det ringde folk HELA TIDEN, jag fick stänga av telefonen för att kunna jobba, mailboxen fylldes, folk kunde knappt göra sej förstvådda på varken svenska eller engelska, dom ville byta till sej bilen mot allt möjligt skräp, andra bilar, en husvagn, en radiostyrd bil, en moped..

    Tillslut ringde det en kille som pratade tryggt delsbomål och frågade om jag kunde hålla bilen medans han körde, visst.. han körde hela vägen, provkörde bilen, betalade och åkte.. helt problemfri affär. Raderade annonsen snabbt som attan för att terrorn skulle upphöra.

    Upphörde den ? Nej, i flera veckor spontanringde det lite då och då folk som ville köpa bilen, nån måste ju ha printat ut annonsen och gett till vänner och bekanta ? vete fan..

    ..Det gjorde mej inte mer vänligt inställd till tyska bilar


    ..Bilen ersattes för övrigt med en saab 9000i, aka "vita faran III", också den slö och snikutrustad, men den tålde mycket stryk, inklusive extrem överlast från ikea

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3152
    Senaste inlägg: 2024-03-11, 09:57
  2. Bedragare som svarar på blocketannonser!
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 10:10
  3. Roliga bilder
    Av Aceman67 i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 21:41
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •