Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 86

Ämne: Roliga mailsvar på blocketannonser

  1. #21

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren

    Annonsörer som skriver att de endast vill bli kontaktade per telefon orkar jag inte bry mig om. Varför annonsera online om man inte bemödar sig att använda de kontaktsätt som hör till? Själv skriver jag inte ens ut telefonnumret när jag annonserar.
    så om man annonserar i en papperstidning skall man bara kunna svara via brev till redaktionen eller?
    JAGUAR - spinner som en katt

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    En kollega till tjejen för nåt år sen fick en EU-Moppe och 2x (!) Pizzaungnar som bytesförslag när hon sålde en Passat. Tjena....

    Sålde själv en uppsättning tokfina fälgar nyligen på Blocket. Fick en tre, fyra email typ: "Släpper du dom för halva priset?". Och alla mailen var helt osignerade, inga kontaktuppgifter annat än en jättekonstig hotmail address och absolut inga onödiga artighetsfraser. Såna mail åker rakt i papperskorgen, inget ödsla tid på. Det är många i det här förbannade landet som behöver gå en kurs i hur man korresponderar via mail.

    Sådana mail är som sagt bara att slänga. När jag sålde 9-5:an fick jag ett där det endast stod: "Mer info tack, bilder". Ingen underskrift eller någonting.

    Annonsen var riktigt detaljerad och det fanns fyra bra bilder. Vill man veta mer så går det ju utmärkt att specificera sin fråga och vad det är man vill se fler bilder av...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    [quote=99 då 9-5 nu, båda svarta]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas_Lofgren":1g72s0mj

    Annonsörer som skriver att de endast vill bli kontaktade per telefon orkar jag inte bry mig om. Varför annonsera online om man inte bemödar sig att använda de kontaktsätt som hör till? Själv skriver jag inte ens ut telefonnumret när jag annonserar.
    så om man annonserar i en papperstidning skall man bara kunna svara via brev till redaktionen eller?[/quote:1g72s0mj]

    Jag vet faktiskt inte hur man ska bli kontaktad när man annonserar i en papperstidning. Känner ingen som gjort det sedan mitten av 90-talet.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    En kollega till mig svarde på en annons på blocket som gällde en chevrolet tahoe( stavning?). Ägaren ville ha 90 000kr och min kollega mailade att han var intresserad och frågade samtidigt om han eventuellt kunde gå ner till 80 000kr. Han fick följande svar:
    Köp en Skoda istället om du inte har råd!


    Någon vecka senare så ligger samma bil med samma regnr ute till försäljning för 80 000kr hos en bilförmedlare. Dock har intresset från min kollega svalnat vid denna tidpunkt.

    Tror nog de flesta som är intresserade ringer och ber att få komma och titta på bilen. Det känns inte seriöst att pruta (eller prutta som vissa annonsörer stavar det) via mail när man inte ens har tittat på bilen.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  5. #25

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Jag vet faktiskt inte hur man ska bli kontaktad när man annonserar i en papperstidning. Känner ingen som gjort det sedan mitten av 90-talet.
    man gör väl idag som man gjorde på mitten av 90-talet gissar jag
    JAGUAR - spinner som en katt

  6. #26
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Jag köpte min nya bil för drygt två månader sen genom mailkontakt, prut å allt, tog flyget och hördes vid landning då han plockade upp mig i bilen.

    Jag provkörde óch fyllde i konsumentombudmannens köpekontrakt och blocketförsäkring och sen åkte jag hem.

    Bilen var inte helt felfri/skadefri som han påstod i mail och hade några skav och repor som han borde kännt till. Bilen var ändå i bra skick för sin ålder så prutade inte mer på plats de utan han fick det vi kommit överens om, även jag tror jag kunde fått ner den lite då bilen inte vra så kanon som han påstod.

    Men orkade inte pruta mer då priset redan var bra plus att vi skulle fylla i papperna ihop över en kopp kaffe. Inte läge att kriga om tusenlappar då, särskilt inte när alternativen var bilen eller beställa flyg hem för ett par tusen i stället.

    Så slutligen: blocketaffärer kan nog skötas på olika sätt, ofta det sätt som passar de personerna som är inblandade

  7. #27
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Ofta får man ju skambud på annonser.

    Har ett standardsvar som brukar funka:

    När jag börjar med välgörenhet lovar jag att återkomma till dig!

    Mvh
    Rickard

  8. #28

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Ofta får man ju skambud på annonser.

    Har ett standardsvar som brukar funka:

    När jag börjar med välgörenhet lovar jag att återkomma till dig!

    Mvh
    Rickard
    funka hur?
    "nej, du får den inte billigare" fungerar inte?
    JAGUAR - spinner som en katt

  9. #29
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Ofta får man ju skambud på annonser.

    Har ett standardsvar som brukar funka:

    När jag börjar med välgörenhet lovar jag att återkomma till dig!

    Mvh
    Rickard
    funka hur?
    "nej, du får den inte billigare" fungerar inte?
    Med funka menar jag att personen i fråga inte hör av sig mer.
    Det var ett exempel på ett sätt man kan skriva på ett vänligt sätt men ändå poängtera
    att budet ligger utom rimliga gränser.

    Huruvida "nej, du får den inte billigare" fungerar vet jag inte då jag själv inte testat, därför har jag valt att inte yttra mig om det.
    Annars har jag en massa olika exempel på hur man kan skriva som säkerligen fungerar.
    Känner du att du behöver lite vägledning med vad du kan skriva kan du alltid skicka ett PM så tar vi det där.

    /Rickard

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Ett väldigt enkelt "Nej, tack" räcker hur bra som helst i mailen. De som uppenbart skickar skambud på mängder av bilar behöver man inte ens svara på. Man lär sig känna igen den typen av mail fort om man annonserar ofta.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  11. #31

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    funka hur?
    "nej, du får den inte billigare" fungerar inte?
    Med funka menar jag att personen i fråga inte hör av sig mer.
    Det var ett exempel på ett sätt man kan skriva på ett vänligt sätt men ändå poängtera
    att budet ligger utom rimliga gränser.

    Huruvida "nej, du får den inte billigare" fungerar vet jag inte då jag själv inte testat, därför har jag valt att inte yttra mig om det.
    Annars har jag en massa olika exempel på hur man kan skriva som säkerligen fungerar.
    Känner du att du behöver lite vägledning med vad du kan skriva kan du alltid skicka ett PM så tar vi det där.

    /Rickard
    jag tackar för erbjudandet, hjättesnällt. då jag inte säljer på blocket så har jag inget behov nu, men återkommer gärna om jag skulle sälja något där någon gång
    JAGUAR - spinner som en katt

  12. #32
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av 43R0
    Tror nog de flesta som är intresserade ringer och ber att få komma och titta på bilen. Det känns inte seriöst att pruta (eller prutta som vissa annonsörer stavar det) via mail när man inte ens har tittat på bilen.
    Ja hur många mail har man inte fått där folk vill "prutta på priset" man blir ju lite ställd till vad man ska svara, att han får prutta på annat håll eller att han tycker priset är skit?

    Pruta gör man ju rimligtvis på plats när man gjort en bedömning av vad det är man är intresserad av, iaf när det gäller äldre bilar, är det en nästan ny bil så kan det ju inte vara så mycket brister, men pruta över telefon på 10-15år gammal bil som man inte har en aning om skicket på verkar ju lite märkligt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #33
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    När jag ringer på en annons brukar jag fråga om priset är förhandlingsbart eller om det går göra något på det. Då vet jag oftast om det är läge att pruta på plats eller oftast får jag ett lägre pris per telefon. Skall köpa en cabbe i morgon där jag prutade 10000:- om den bara är i bra skick blir det affär. Tycker inte det är konstigt om folk frågar mig om priset per telefon.

  14. #34
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Tycker inte det är konstigt om folk frågar mig om priset per telefon.
    Det är ju dock en tämligen stor skillnad mellan att fråga om priset är diskutabelt mot rent prut utan att veta vad det är man prutar på, är det objektet eller priset som är intressant?
    Att man kollar om priset är diskutabelt är ju ganska normalt, men prutningen gör man ju när man har kollat på objektet och vet vilka brister osv som finns.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    60

    Roliga mailsvar på blocketannonser

    Köpte en s80 för några år sedan. Den låg ute på blocket för 58k och var då bland de billigare i sin klass. Frågade då om det skulle kunna tänkas att göra affär runt 40k. Fick då ett vänligt nej men att vi kunde diskutera saken runt 50k. Jag av böjde. I detta läge har vi bara haft sms kontakt. Någon vecka går och jag skickar ett sms där det tydligt framgår att jag köper bilen för 40k (utan att ha sett den). Fick då till min förvåning till svar att jag fick komma och hämta den för 40k i kväll. Jag stod fast vid mitt ord. Satte mig i bilen åkte de ca 20 milen köpte bilen utan att ens antyda att bilen var lite sliten (det hade jag räknat med och kunde leva med då jag fick nästan 20k i rabatt).

    Detta var ett exempel på skambud, men jag tror även att säljaren var nöjd. Hon fick snabba pengar utan tjafs, affären tog 15 min över en kopp kaffe. Tidigare hade hon visat bilen för flera stycken som ville fundera (då med pris runt 50k iof.), återkomma och anmärka på detaljer.

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Nar jag salde min 9-5'a sa skrev jag i annonsen "saljes p.g.a. utlandsflytt" vilket var sant, Mexico ett ar och nu US i 2-3 ar.... hursom... fick massor med bytesforslag
    och mitt svar var alltid "lite dumt att byta till en annan bil nar jag saljer min for att jag ska flytta utomlands...."


    I vintras / varas sa hande en "olycka" och mina tva hundar hade lite mer "roligt" an planerat, jag var inte ens hemma sa kommentarer ar overflodiga....
    Resultatet blev 5st valpar och jag satte ut dom pa blocket.... en svar bedomning... renrasiga fullt friska, ssk reggade o.s.v. valpar betingar ca 12-14000 men da marknaden var som den var, hanen hade hoft fel (via rontgen, ej halsomassigt) och valparna inte gick att registrera i SKK pga att modern inte var rontgad (inga fel pa henne) sa satte jag ut annons pa 3000:-
    Lagt pris lockar till sig WT, hogt pris och dom blir inte salda.


    jag var helt arlig och valdigt tydlig i annonsen med vad som gallde, bade historiken och mina forvantningar pa dom nya agarna....


    Anda fick jag svar som:
    "vart jag hemta honden?" hmmm.... inte hos mig iaf
    "hej, jag ar en ansvarsfull 19-aring..." no, you're not
    "kan jag kopa hunden pa avbetalning?" och du tror mat, forsakring och veterinarkostnader ar... gratis ???

    I slutandan tror jag att jag lyckades salla ut fem seriosa kopare... jag foredrar mail-metoden eftersom jag inte orkar med att forklara for folk via telefon vilken duche dom ar och varfor jag inte vill salja till dom.

    Av 100 mail sa svarade jag kanske 20... och av dom vart det sedan 5 kopare, att "tjafsa" med 100 personer ar inget jag vill / har lust / har tid / orkar med.


    That said.. jag gick pa en "mina" och korde 170 mil (tor) till pitea for att leverera en av valparna, bara for att behova kora 140 mil till ovik for att hamta den igen tva dagar senare... och detta fran en till synes "serios" 20-aring.

    Sen kan jag alltid ga igang pa Bob och blocket som den ultimata haleri-siten - men det sparar vi till senare.....

    // M
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Om någon ringer och säger "ey kompis du får 125.000" när jag sedan säljer bilen 2 dagar senare för 164.000 - då är den inte värd 125.000 eller gör mig till en ockrare. Det gör honom till en idiot.

    Med tanke på att tråden heter "Roliga mailsvar på blocketannonser" så är det ju en klar fördel för trovärdigheten om man faktiskt har erfarenhet av det också.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  18. #38
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Inte ett mailsvar visserligen men ack så kul.

    När jag sålde en OG900 för ett år sedan så ville jag bara bli av med den så jag la ut den på ett riktigt lågt pris, 1200:- tror jag. Så som väntan blev det en storm på telefonen och den blev såld till första personen som ringde efter ca 1 timme och hämtade den efter 1,5 timme.

    Ca 10 min efter att killen hämtat bilen ringer en tjomme med den bredaste värmländska jag hört och säger att kommer och hämtar bilen om en timme. Till detta svarar jag att bilen redan är såld och levererad. Hade bara inte hunnit ta bort den.

    Killen i telefon formligen exploderar och blir VANSINNIG. Skäller ut mig efter noter och undrar hur jag kan ha sålt bilen så fort! "Hur ska folk ha en chans att köpa bilar när de försvinner så fort?" Han tyckte att jag borde haft vett nog att vänta minst en dag med att sälja så folk har en möjlighet att kolla och fundera haha.
    Mvh Christian

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Citat Ursprungligen postat av og900driver
    Han tyckte att jag borde haft vett nog att vänta minst en dag med att sälja så folk har en möjlighet att kolla och fundera haha.
    Hahaha! Undrar hur han tänkte när han själv skulle hämta bilen inom en timme?
    Utan Saab

  20. #40
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48

    Re: Roliga mailsvar på blocketannonser

    Tror inte riktigt han tänkte helt klar, han var fly förbannad!!!
    Mvh Christian

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. Bedragare som svarar på blocketannonser!
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 10:10
  3. Roliga bilder
    Av Aceman67 i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 21:41
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •