Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bränsläckage 9-3ss Aero

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    287

    Bränsläckage 9-3ss Aero

    Igår stod bilen parkerad i ca 30 uppe i Stockholm. När jag skulle bege mig hem mot Gbg var det en lite pöl under högersidan vid bakdörren. Misstänkter att det va bränsle men var blandat med olja men tror att Det endast var smuts. Stannade till på väg och då var det bensin. Dock under natten har det inte kommit något... :S
    Ska se om jag får upp bilen nu!
    Men vad kan det vara?
    Vet jag väjde för en ambulans för ett tag sen
    När det va snö och tog i en kant och mkt möjligt att det va då det kom men ingen läcka förens nu.

    Anders

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Bränsläckage 9-3ss Aero

    Citat Ursprungligen postat av anders.lagerstrom
    Igår stod bilen parkerad i ca 30 uppe i Stockholm. När jag skulle bege mig hem mot Gbg var det en lite pöl under högersidan vid bakdörren. Misstänkter att det va bränsle men var blandat med olja men tror att Det endast var smuts. Stannade till på väg och då var det bensin. Dock under natten har det inte kommit något... :S
    Ska se om jag får upp bilen nu!
    Men vad kan det vara?
    Vet jag väjde för en ambulans för ett tag sen
    När det va snö och tog i en kant och mkt möjligt att det va då det kom men ingen läcka förens nu.

    Anders
    Vet inte om det är lika på 9-3'an men på 9-5'an sitter filtret där du beskriver. Kanske Har anslutningen till den lossnat? Filtret kan ha skadats?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    287

    Re: Bränsläckage 9-3ss Aero

    Nej det är inte filtret som på 9-5:an. Eller det ser inte alls likadant ut men funderade på det jag också. Kan va annan modell.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    287

    Re: Bränsläckage 9-3ss Aero löst

    Verkstaden idag! Konstaterade att bränslepumpen till parkeringsvärmaren har rostat sönder. 1200 för en pump. Ganska okej tycker jag men mekanikern tyckte det va dyrt för en så liten del. :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •