Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Söker jobb som lastbilschaufför

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Söker jobb som lastbilschaufför

    Hej, är det någon som vet eller har någon bekant som har lediga jobb som lastbilsförare i Göteborgstrakten? Jag har provat arbetsförmedlingen men ingenting som lockar där.

    Jag har CE körkort inom några dagar, digitalt färdskrivarkort, Yrkeskompetensbevis och truckkort!
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  2. #2
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Åk runt bland åkerierna och hör efter med dom personligen. Chaffisar finns det väl alltid behov av. Kom ihåg att ta med ett personligt brev och CV som du kan lämna.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Ett tips är att du ser till att ta ADR-kortet, i alla fall styckedelen då dom allra flesta åkerierna kräver det p.g.a att det förkommer så mycket som är klassat nu för tiden.
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    547

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Här där jag bor finns det chaffisjobb,men tyvärr lite långt från götet kanske?
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Citat Ursprungligen postat av Saneringa
    Ett tips är att du ser till att ta ADR-kortet, i alla fall styckedelen då dom allra flesta åkerierna kräver det p.g.a att det förkommer så mycket som är klassat nu för tiden.
    Har tyvärr inget ADR Men jag välkomnar förslag nära GBG iallafall Tar studenten på måndag så vill gärna veta någon som söker en chaffis, vill gärna veta senast på onsdag. Ska supa som satan på måndag
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa
    Ett tips är att du ser till att ta ADR-kortet, i alla fall styckedelen då dom allra flesta åkerierna kräver det p.g.a att det förkommer så mycket som är klassat nu för tiden.
    Har tyvärr inget ADR Men jag välkomnar förslag nära GBG iallafall Tar studenten på måndag så vill gärna veta någon som söker en chaffis, vill gärna veta senast på onsdag. Ska supa som satan på måndag
    Med din inställning till jobb lär du sluta med att tillverka märlor eller liknande. Arbeten dundrar oftast inte in genom fönstret i sitt hem. Ut och rör dig i rätt kretsar så smäller det till, men att förvänta sig ett jobb innan onsdag... det är lite att ta i.

    Skriv ett cv + personligt brev, kamma dig och ta en vända till alla åkerier en dag, får du inget jobb är det plan B eller C som gäller tills du får ett arbete inom det du är utbildad till.

    Lökade på byggmax i x antal månader innan jag fick det arbete jag studerat 5 år på högskola för, inte skitkul direkt, men ett ont måste. Har aldrig varit i kontakt med ams, så den biten kan jag inte uttala mig om.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Vill du köra lastbil eller ha lastbilen som arbetsfordon? Du kan kolla om Cleanpipe har nytta av dig, saneringsföretag i Göteborg, en kollega fick fast anställning via telefon.

    http://www.cleanpipe.se/start/

    Lycka till bakom ratten
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: Söker jobb som lastbilschaufför

    Nu när jag tagit studenten så ska man ringa ringa runt. Tack "Aceman87" till förslaget, ska ringa imon. Men nu har jag CE körkort dessutom så det är en stor fördel.
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

Liknande ämnen

  1. Hur ser du ut med jobb i taxibranchen?
    Av JohnM i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 12:47
  2. Är jag konstig? (lastbil, lastbilschaufför med singellass)
    Av Mr J i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 02:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •