Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Att bara skapa en rubrik var svårt eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle skriva.
    Tar min historia nu så kanske ni förstår mig iaf.

    På vägen till bygget imorse blev jag bombaderad av 2-3 fiskmåsar med resultatet att hela huven var nersketad.
    Eftersom jag inte hade någon tvätthink eller liknande med mig så valde jag att svänga in på Statoil (i Gårda, Göteborg).
    Köper mig en Guldtvätt och ställer mig i kön.
    Halvvägs genom tvätten hör jag en smäll och börjar se mig runt men ser inget då.
    Kör ut ur tvätten och ser att min M3-spegel sitter väldigt konstigt och att lite plast saknas.
    Ställer mig utanför ingången och ber att få tala med någon som har hand om klagomål.
    Kassörskan ringer på sin chef som kommer ut genom en dörr efter 1 minut.
    Jag och ägaren av denna statoilstation går ut och jag visar han vad som hänt och då kommer följande dialog:
    Jag - "Ni får nog ställa in era sensorer för detta hände med min backspegel"
    Ägaren - "De kalibrerades igår, det är en gamal skada"
    Jag - "Nej, den hände i tvätten"
    Ägaren - "Det tror jag inte på"
    Jag - "Menar du att man måste be kassapersonalen ta en titt på bilen innan man kör in i tvätten eller?"
    Ägaren - "Nej, men ingen har haft problem med sina backspeglar innan"
    Jag - "Inte? Någon måste väl vara den första?"
    Ägaren - "Kanske det kanske"
    Jag - "Så du menar att nästa gång..."
    Ägaren - "..så åker du inte hit"
    Jag - "Men om jag skulle åka hit så..."
    Ägaren - "... så är inte det mitt problem"
    Jag - "Men käft! Om jag åker hit menar du att jag ska tvinga ut hon eller han i kassan för att kolla över hela min bil innan jag tvättar den"
    Ägaren - "Ne. Du kommer inte få tvätta här mera."
    Jag - "Du kan dra åt helvete! Jag tänker klippa mitt Statoil-kort i 2000 delar och elda upp alla delar"

    Efter den meningen hoppar jag in i bilen och drar en burnout och lämnar 2 långa svarta sträck mellan pumparna.

    Jag vet att mitt beteende efter diskutionen är rätt omoget men var så jävla arg på honom.

    Någon som vet om jag kan gå vidare med detta?
    Elstyrda M3-speglar kostar ju trots allt en 1000-lapp paret.
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  2. #2

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Trist när sådan här händer.
    Om inte speglarna sitter fast ordentligt så är risken stor att dom lossnar om du kör i autotvätt med borstar.
    Nu är det ju ord mot ord i det här fallet och har du inga vittnen eller liknande så är det knepigt att få ersättning och med tanke på eran dialog så ser det inte ljust ut för dig.

    Var speglarna infällda när du tvätta och eftersom du skriver M3-speglar så antar jag att det är eftermonterade (Om det var en SAAB du tvätta) och då är frågan om dom sitter ordentligt.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Låter ju helt bedrövligt! hade jag varit du så hade jag kontaktat http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd ... showMenu=7 och försökt få reda å¨vem som b'r huvudansvaret för klagomål gällande stationen.

    fungerar inte det så är det ARN som gäller.... nu är det bara en bakspegel det gäller men attityden är ju så skrämmande så att man bör gå vidare bara för saken skull

    för övrigt så brukar alla tvätthallar ha kamera övervakning så då borde dom se att bakspegeln var hel när du åkt in kan man tycka!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Trist när sådan här händer.
    Om inte speglarna sitter fast ordentligt så är risken stor att dom lossnar om du kör i autotvätt med borstar.
    Nu är det ju ord mot ord i det här fallet och har du inga vittnen eller liknande så är det knepigt att få ersättning och med tanke på eran dialog så ser det inte ljust ut för dig.

    Var speglarna infällda när du tvätta och eftersom du skriver M3-speglar så antar jag att det är eftermonterade (Om det var en SAAB du tvätta) och då är frågan om dom sitter ordentligt.
    Nu var det ju inte så speglarna lossade... spegeln siter stenhårt fast i adapterplattan som sitter fast i karossen, däremot är spegeln "delbar" rätt nära adapterplattan och det var där den hoppade loss lite...
    Eftermonterade är de ja (M3-look-a-like) och som jag skrev så sitter de fast... jag lusläste dessutom "avtalet" för tvätten i kön in och där stod det ingenting om att man ska fälla in sina bakspeglar... det stod enbart att de inte tog ansvar för takboxar, kjolpaket och antenner...

    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    Låter ju helt bedrövligt! hade jag varit du så hade jag kontaktat http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd ... showMenu=7 och försökt få reda å¨vem som b'r huvudansvaret för klagomål gällande stationen.

    fungerar inte det så är det ARN som gäller.... nu är det bara en bakspegel det gäller men attityden är ju så skrämmande så att man bör gå vidare bara för saken skull

    för övrigt så brukar alla tvätthallar ha kamera övervakning så då borde dom se att bakspegeln var hel när du åkt in kan man tycka!
    Precis... backspegeln är ju överkomligt att skaffa nya/bättre begagnade.
    Som du skriver så är det ju ägarens attityd som skrämmer mig med.
    Hade det varit ute på vichan hade jag förstått det men nu snackar vi liksom om en välbesökt statoilmack som ligger typ 1 km från GBG-centrum...

    Ska ta en titt på länken imorgon och se till att få iväg ett mail till de
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Vilket fantastiskt bemötande? SIsta gången jag tankar där.... Kommer dock inte få några problem liknande dom du haft eftersom jag ALDRIG skulle fundera på en automattvätt. Då får bajset hellre bränna lite tills man hittar vatten nån annan stans. Hoppas det ordnar upp sig för dig i alla fall.

    (offtopic: Fick också en dylik blånekan presenterad för mig av Ditec när dom polerade min ena US blinkers till mos och stod och ljög mig rakt upp i ansiktet. Det finns alldeles för mkt dårar i bilbranschen tyvärr)
    MEDLEM 7032.

  6. #6
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Men finns det inte övervakningskameror i tvätten? Det måste det väl göra, bara titta på dessa?

    Annars kanske det är läge att göra en sådan här?


    http://www.youtube.com/watch?v=NUQv6Z11yOI


  7. #7

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Ja, det kanske inte var så moget med ern burnout osv, men jag hade också blivit helt tokig om ovanstående hade hänt mig.

    Den attityden hör inte hemma på ett serviceyrke, och jag hade också drivit ärendet vidare av ren princip. Jädra idioter det finns!

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    287

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Har både tankat och handlat där "några" gånger.... Ligger nära jobbet men blir inga fler!! Inte värt att gynna en Sånn människa.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Tacksam för allas stöd och tips.
    Tyvärr har jag inte fått iväg något skriftligt klagomål ännu men tänkte försöka fila på det imorgon.

    Nya backspeglar är beställda iaf så nu ska jag slopa kolfibertemat så länge, hehe
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    (offtopic: Fick också en dylik blånekan presenterad för mig av Ditec när dom polerade min ena US blinkers till mos och stod och ljög mig rakt upp i ansiktet. Det finns alldeles för mkt dårar i bilbranschen tyvärr)
    Problemet med det och många andra sånna grejer är säkert som sådant att en hel del folk försöker mygla, det var trasigt från början och så skyller man på verkstaden osv, i hopp om att få nya prylar.
    Säkert mer vanligt än att det verkligen går sönder något, varpå kunderna som faktiskt blir drabbade blir bemötta på detta sätt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #11
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Det är ganska vanligt för mig som jobbar på verkstad , kunderna tar med en ut till bilen när dom ska hämta den och pekar på en skada och säger att den där var inte när jag lämnade in bilen.

    Eftersom vi har haft så stora problem med detta så fotar vi ALLA skador på bilarna när kunden lämnat bilen , där står det tid&datum och så fotar vi bilen där den stog innan vi rörde den.

    "Jaha , jag har kanske inte sett skadan tidigare , ber om ursäkt" brukar kommentarern bli då.


    Självklart har det hänt att någon på verkstaden råkat skada en kundbil på något sätt , då ringer man upp kunden och förklarar vad som hänt och så löser vi det på ett bra sätt för kunden.

    Stå på dig vad gäller Statoil , dom ska inte få komma undan sånt här .
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Jag har gett upp statoil, alltid samma bemötande om det är något som gått snett.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Trist med backspegeln.

    Men om du ens är hälften så sansad i verkligheten som i skrift förstår jag att de du inte får hjälp med reklamation, oavsett vilken affär det gäller.

    Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att du inte skriver med riktigt allt som hände.

    Sen är det en kvinnlig stationschef där, enligt http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd ... t_id=22645 .

    Ta kontakt med henne direkt UTAN att be henne "hålla käft" eller "dra åt helvete" så kommer du säkert få bra hjälp.

    Lycka till.
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Citat Ursprungligen postat av Davyp3
    Trist med backspegeln.

    Men om du ens är hälften så sansad i verkligheten som i skrift förstår jag att de du inte får hjälp med reklamation, oavsett vilken affär det gäller.

    Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att du inte skriver med riktigt allt som hände.

    Sen är det en kvinnlig stationschef där, enligt http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd ... t_id=22645 .

    Ta kontakt med henne direkt UTAN att be henne "hålla käft" eller "dra åt helvete" så kommer du säkert få bra hjälp.

    Lycka till.
    När det gäller mitt sans så var jag otroligt sansad ibörjan men efter att han var arg på mig för att jag beskyllde hans tvätt så blev jag arg tillbaka.

    Aaah det kan ha sagts något i mitten som jag glömt bort men det var mest om att han hävdade att skadan var där innan och att han inte trodde jag kontrollerat att den saknade plastbiten inte saknades dagen tidgare (vilket jag hade gjort eftersom jag "lyckligt" nog kontrollerade mitt färgtapp i adapterplattorna.).

    En kvinna alltså? Undrar vem han som jag pratade med då var... kanske någon form av skiftchef...
    Självklart kommer nästa samtal bli mera sansat eftersom nya speglar är monterade nu och jag har lagt det mesta bakom mig.
    Troligen så kommer hon be om bild vilket jag inte har eftersom jag lyckades "knäcka rätt" spegeln i sitt fäste så den slapp sitta på trekvart.

    Får nog ta och ringa till de imorgon och förkalra situationen... lär ju inte få någon ersättning eller ens ett förlåt men de ska veta att jag inte tänker ge mig!
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Klagomål till statoil... hur ska jag gå till väga?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    Citat Ursprungligen postat av Davyp3
    Trist med backspegeln.

    Men om du ens är hälften så sansad i verkligheten som i skrift förstår jag att de du inte får hjälp med reklamation, oavsett vilken affär det gäller.

    Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att du inte skriver med riktigt allt som hände.

    Sen är det en kvinnlig stationschef där, enligt http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd ... t_id=22645 .

    Ta kontakt med henne direkt UTAN att be henne "hålla käft" eller "dra åt helvete" så kommer du säkert få bra hjälp.

    Lycka till.
    När det gäller mitt sans så var jag otroligt sansad ibörjan men efter att han var arg på mig för att jag beskyllde hans tvätt så blev jag arg tillbaka.

    Aaah det kan ha sagts något i mitten som jag glömt bort men det var mest om att han hävdade att skadan var där innan och att han inte trodde jag kontrollerat att den saknade plastbiten inte saknades dagen tidgare (vilket jag hade gjort eftersom jag "lyckligt" nog kontrollerade mitt färgtapp i adapterplattorna.).

    En kvinna alltså? Undrar vem han som jag pratade med då var... kanske någon form av skiftchef...
    Självklart kommer nästa samtal bli mera sansat eftersom nya speglar är monterade nu och jag har lagt det mesta bakom mig.
    Troligen så kommer hon be om bild vilket jag inte har eftersom jag lyckades "knäcka rätt" spegeln i sitt fäste så den slapp sitta på trekvart.

    Får nog ta och ringa till de imorgon och förkalra situationen... lär ju inte få någon ersättning eller ens ett förlåt men de ska veta att jag inte tänker ge mig!
    Hur har det gått för dig?
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

Liknande ämnen

  1. hur går jag till väga 900NG front till viggen? snabbt svar??
    Av zeroova i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 10:43
  2. Vagnskada - Hur gå till väga?
    Av VikingAero i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •