Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

  1. #1

    VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    det är en eller flera personer som säger att dom är intresserade att köpa bilen, men kan inte komma och titta på den för att han är på en båt i bermuda, men vill jättegärna ha den till överpris och betala frakten, tyckte det lät märkligt så jag leta runt lite och det visa sig att det är en jätteorganisation..gå inte på det..här är lite mer info:
    http://www4.tripnet.se/~pingo/419/bluffar.html

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Finns många av dessa, en arbetskollega frågade mig om hjälp nu när han skulle sälja sin V50, det var en engelsman som vill ha bilen och han skulle skicka en kille som skulle hämta bilen åt honom. Själv var han någon annan stans i världen. Så jag avrådde honom denna affär då det är många här på STCS som just skylltat om detta... Han kunde inte titta på bilen men han ville betala ett överpris via Paypal...


    /J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Allt som har med utlandsförsäljningar, checkar, paypal, frakt osv ska man vara ENORMT försiktig med.

    Chansen att någon på riktigt köper en vanlig bil från utlandet, osedd, betalar med check i förskott är i stort sett obefintlig om man inte har en extremt ovanlig bil.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  4. #4
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Finns många bedragare och så länge det lönar sig kommer de fortsätta. Om det låter för bra för att vara sant, då är det förmodligen heller inte sant. Bättre avstå en tveksam affär än bli blåst.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Dessa filurer som mailar från England är ju bara skojare men man behöver inte måla fan på väggen bara för att det är utlänningar som vill köpa din bil för att ta hem till sina länder.

    Jag har själv sålt två bilar till utlandet de sista 2 åren och det har varit vanliga bilar:

    1. Toyota Yaris -03a till Ryssland(!) Murmansk, av alla ställen. (Via Finland som transitland eftersom det inte går direktimportera privatbilar direkt till Ryssland från Sverige).

    2. Min förra 9-5 2,2TiD -03 såldes till Polen. (Köparen jobbade dock i Sverige och kunde några ord Svenska).

    Men det var kontant betalning som gällde!

    (När jag skulle sätta in pengarna på banken var dock bankkvinnan övertygad om att det är kriminella utlänningar som tvättar olagliga pengar genom att köpa begagnade bilar från Sverige och tar hem till sina hemländer där de säljer dom).
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Inte första gången det har varit på tapeten:
    viewtopic.php?f=43&t=293272&hilit=bermuda

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Blocket varna ju även för detta när man lägger in en bil annons

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: VARNING FÖR BLUFFKÖPARE!!!

    Visst är det många utlänningar som köper bil här, men allt annat än personlig avhämtning och cash money är ju big no no... Bara man hör ordet Paypal eller "Shipment" så skall man slänga emailet... Mkt trådar om det, bla några på Garaget där folk nästan verkar tro på dårarna som mailar. Galet.... En röten värld är det. Skulle vara kul höra lite siffror på hur många som blir blåsta, men det är ju omöjligt veta. Dom som blir det kanske skäms lite också och sväljer det bara.
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. Varning för 9000CSE
    Av bollman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 21:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •