Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    3

    Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

    Hejsan

    Jag har en Saab 900 2.0, 250HK, ombyggd motor som har gått 1700mil, inte jag som gjort det.

    Nu till problemet: När motorn är kall så går den hur bra som helst, man kan varva, turbon går i som den ska och allt funkar men när motorn blir lite varm, efter kanske 10min så händer detta: Om man står still och börjar köra så hackar den något enormt vid 2000varv, det är väldigt nära att den lägger av. Hackar på alla växlar vid 2000varv.

    Har sökt runt och såg att det vara flera som hade detta problem och att de byte deras vevaxelsgivare, vilket jag gjorde men tyvärr hjälpte detta inte mig.


    Tacksam för snabbt svar.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    3

    Re: Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

    Nån som har något tips?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641

    Re: Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

    Citat Ursprungligen postat av qupe
    Nån som har något tips?
    Hej, enligt din beskrivning verkar det vara ett temperaturberoende fel och valnigast är då elektronikfel. Hur är bilen ombyggd.
    Hackar den bara vid 2000 varv, går den ok över 2000?
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    3

    Re: Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

    Jag vet inte riktigt hur den är ombyggd då det inte är jag som har gjort detta, dock tror jag på att den har fått en liten renovering plus chippning, sportluftfilter och liknande.

    Det börjar hacka som f*n vid 2000 och fortsätter, dock vet jag inte på riktigt höga varv då jag inte har testat, utan har växlat och bara försökt att tagit mig hem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •