Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur släcker man airbag lampan? Hjälp

  1. #1

    Hur släcker man airbag lampan? Hjälp

    Hej!

    Har stoppat i skin säten i min 99as 9-3a och det fanns så klart inte färdigt draget för elstyrda stolar så jag klippte kablarna till sätes värmen på bilens kabelhärva och tog ström till stolarna. dock då sedan efter att jag har skuvat dit stolarna då har airbag lampan börjat lysa. är det för att jag inte har kontakten in kopplad i sätet längre? hur gör man för att få den att sluta lysa ? Någon som vet behöver verkligen hjälp med detta!

    mvh johan

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    783

    Re: Hur släcker man airbag lampan? Hjälp

    Kablarna till bälteslåset, har du klippt i de också? Sätt ihop allt som det skall vara, och sedan åker du till ngn som har techII som kan släcka lampan.

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Hur släcker man airbag lampan? Hjälp

    Om du kopplat tillbaka allt riktigt men airbaglampan ändå lyser så undrar jag om du någon gång under installationen av stolarna slog på tändningen när airbagkontakterna inte var helt inkopplade? Airbaglampan tänder sig vid upptäckt fel när tändningen är till och även om man sedan kopplar in allt rätt ligger larmet kvar till dess det släckts med en tech2. Är några här som upptäckt detta...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4

    Re: Hur släcker man airbag lampan? Hjälp

    Jo jag slog på tändningen några gånger. men tack för hjälpen ska jag fara och fixa det


    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Om du kopplat tillbaka allt riktigt men airbaglampan ändå lyser så undrar jag om du någon gång under installationen av stolarna slog på tändningen när airbagkontakterna inte var helt inkopplade? Airbaglampan tänder sig vid upptäckt fel när tändningen är till och även om man sedan kopplar in allt rätt ligger larmet kvar till dess det släckts med en tech2. Är några här som upptäckt detta...

Liknande ämnen

  1. airbag lampan lyser
    Av Agaton.sax i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 16:08
  2. Airbag lampan vid farter 200+
    Av fabbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 18:04
  3. AirBag lampan lyser på 95 -98
    Av nileswed i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •