Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Hej,

    Har nyligen köpt mig en 9-5 aero SC automat-07 som nybliven farsa. Innan dess har jag haft min ögonsten min älskade 9-3 aero-02 Salomon, som jag försvarar i alla bildiskussioner och som jag tycker är väldigt snygg med sitt lagom smäckra kjolpaket. Att den dessutom har supersköna stolar och går fantastiskt bra trots sina 21 000 mil gör det svårt för mig att göra mig av med den trots att den är i vägen då jag bara har en liten carport, så jag får trixa och fixa med bilarna så fort den innersta ska ut.

    Men då är frågan om det är lönt å sälja denna ögonsten.
    Vad får man för en 9-3 aero-02 Salomon svart på 21 000 mil med steg1 från maptun.

    Jag gissar att på att det man erbjuds är förnedring för denna underbara bil och följeslagare i 6 år.

    Så kom gärna med synpunkter och förslag på vad man kan annonsera ut en sån här bil för?

    Mvh
    Matte

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    199

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Gissar runt 40 000:-
    /Alex
    Opel Astra 1.7 CDTi EcoFLEX Sport ST -2011

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Så mycket, låter otroligt tycker jag, men då kan det ju vara värt ett försök

  4. #4
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Köpte för en månad sedan min 9-3 Aero -02, 16800 mil på mätaren.
    Stålgrå, mycket fint skick, skinnstolar med elstyrning och turbo loggan i ryggstödet, kolfiberpanel, TCS och allt annat krimskrams. Nya skivor och belägg runt om, och nya Pirelli P-Zero på 17" AEZ fälgar.
    Den låg ute på blocket för 55k en dryg vecka, sänktes till 48k och fick då några spekulanter, men jag skambjöd 40k och fick den efter lite tvekan. Tror ägaren släppte den mest för att han ville att den skulle få ett bra hem och han visste att jag kommer att ta väl hand om den, han hade säkert kunna sälja den dyrare om han väntat.

    Letade ganska länge efter just en og9-3 Aero, och dom som var intressanta låg mellan 40 och 50k, några upp mot 55k. Det fanns bilar upp mot 60-70k också men då var dom oftast väldigt påkostade eller väldigt låga mil.
    40k bör inte vara något problem för din bil om den är i fint skick, tycker faktiskt inte du ska behöva gå lägre än så. Sikta högt, lägg ut den för 45 eller 50 så har du prutmån ner till 40.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Tack för svaren!

    Utrustningen du beskriver låter som Salomon och är detsamma som jag har med kolfiberpanel å TCS å allt vad elstolar och turbolog i ryggstödet mm. Relativt nya skivor och belägg runt om, nåt år, nästan nya däck, halv sommar. Nyskattad i april.

    Jaja, jag får fundera på det lite till men alla respons är välkommen.

  6. #6

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Behöver ni inte två bilar? Är det en 3-d el 5-d? Annan extrautrustning?

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Hej,

    Nje inte behov av 2 bilar om jag inte ska ha den som lekbil. Ingen stress att sälja den heller men då jag bara har smal carport så blir det ju inte mer plats med bilen där.

    Det är en helt vanlig 9-3 aero Salomon-02 med Maptun steg 1.

    5d
    elstolar
    manuell
    21500mil
    Svart
    Sommar- och vinterdäck
    Nyskattad

    Men nu vet jag ungefär vad de är värda så får jag ge det en funderare.

    Mvh
    Matte

  8. #8
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Jag bytte in min -02a för drygt 1.5år sen.
    Var mer eller mindre tvungen att skaffa större bil pga samma anledning som dig, (grattis btw)

    Jag fick 35´... 18k mil, steg3, fint skick (förutom repor från vandalisering), nyrenoverad motor med smidda kolvar (inget de visste eller frågade om).

    Sen åkte den ut på annons för 55´, den rullar i trakten, hade varit intressant att höra vad nuvarande ägare fick punga ut.. och framförallt om försäljaren berättade något om bilen.
    Jag tror det knappt

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Tack Kippy!

    Alltså, de står sig bra i pris, inte alls enligt bilprissidor. 35K i inbyte är ju riktigt bra, det verkar som det kan vara lönt att lägga ut, det är ju en riktigt kul ungdomsbil som jag hade älskat att ha runt 20årsåldern, riktigt snygg med.

    Sen är väl det största problemet att jag har väldigt svårt att skiljas från prylar, kommer bli lite sorgligt att se den lämna bostaden.

    Mvh
    Matte

  10. #10
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Funderar på om det är lönt att sälja 9-3 aero-02?

    Jo visst är det så, man får ju enormt mycket bil för pengarna!
    Dock känns det som att ett fint exemplar inte växer på träd, då de flesta har varit trimmade, 10+ ägare eller har riktigt mycket mil.
    Lite som Golf II GTI eller Vr6

    Har varit ute med min bror som för nåt år sen var lite sugen på en som andrabil, och det var en hel del skräckexemplar man fick se.
    Tyvärr verkar en del ägare också vara efterblivna eller mytomaner.. men det är kanske en annan femma

Liknande ämnen

  1. Lönt att sälja nivåmatic?
    Av MicEE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 17:26
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 21:21
  3. Är det lönt att sälja en risig 9000 Griffin eller skrota?
    Av sOFFe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 23:29
  4. Funderar på att sälja bilen
    Av extreme i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 00:36
  5. Lönt att sälja skrapad fälg?
    Av mange69 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •