Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Check engine

  1. #1

    Check engine

    Hej alla. Är spekulant på en Saab 95 bio och har en dum fråga som någon kanske kan hjälpa med. Innan man startar bilen när nyckeln är i läge mellan av och "start" så lyste check engine lampan. (gul) men den lyste ingenting under färd när bilen var igång och man körde. Så min fråga är: är detta normalt. Skulle vara tacksamt för snabbt svar. Googlade efter detta men fann inget svar. Förmodligen är frågan för dum.....

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    386

    Re: Check engine

    Citat Ursprungligen postat av skelltown
    Hej alla. Är spekulant på en Saab 95 bio och har en dum fråga som någon kanske kan hjälpa med. Innan man startar bilen när nyckeln är i läge mellan av och "start" så lyste check engine lampan. (gul) men den lyste ingenting under färd när bilen var igång och man körde. Så min fråga är: är detta normalt. Skulle vara tacksamt för snabbt svar. Googlade efter detta men fann inget svar. Förmodligen är frågan för dum.....
    Min CE-lampa lyser vid tändning men slocknar vid start då det endast är en check om bakgrundsbelysningen fungerar.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  3. #3

    Re: Check engine

    Min CE-lampa lyser vid tändning men slocknar vid start då det endast är en check om bakgrundsbelysningen fungerar..



    Tack för svaret. Blev genast lugnare. Kan nog bli köp då.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •