Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med byte av slavcylinder

  1. #1

    Hjälp med byte av slavcylinder

    Tja, jag tänkte höra med er om det finns någon här som skulle kunna ge lite tips på vad man ska tänka på när man byter slavcylinder på en 9-5:a -99.

    Det är så att eftersom jag fastnat lite för bilen så vill jag lära mig så mycket som möjligt och nu när slaven gick så tänkte jag försöka lösa det utan verkstad.

    Lite instruktioner vore inte heller fel om någon skulle kunna slänga upp på forumet om man kan det.

    //Bobo
    "Anyone can grab the lion's balls, but it takes a hero to squeeze them."

  2. #2

    Re: Hjälp med byte av slavcylinder

    För att byta slavcylindern på en 9-5:a så måste du lyfta ner lådan på grund av att den sitter runt ingående axel på växellådan monterad med tre skruvar. Det är lite små besvärligt att ta ner lådan. Har för med att man måste lyfta ner sub-framen helt för att få ner lådan. Det är inget jobb man gör utan lyft och en bra verkstad. Du behöver även en ställning för att hålla motorn uppe medan du lossar vänstra motorfästet.

    Är du säker på att det är slavcylindern som har gått? Det är inte hål på slangen mellan huvudcylindern och slav cylindern? Har varit med om en sådan där slangen har legat och nött emot något annat.

  3. #3

    Finns

    Tack för det snabba svaret, lyft och verktyg finns.
    Bilen står hos en polare som har en hobbyverkstad så det är inga problem på den fronten.

    Jag tänkte mer på tips som skulle underlätta arbetet eller något man kanske ska tänka på lite extra?

    Vi ska ner och kolla bilen imorgon då vi bärgade den direkt dit och orkade inte lyfta och kolla.
    "Anyone can grab the lion's balls, but it takes a hero to squeeze them."

Liknande ämnen

  1. byte slavcylinder .pris på verkstad??
    Av peps9_3 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 16:27
  2. Byte av slavcylinder
    Av sarsaero91 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 09:30
  3. kopplings byte Slavcylinder
    Av 900s grå i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 20:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •