Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Iphone till 9-3 -01

  1. #1

    Iphone till 9-3 -01

    Tjabba!
    Ny på forumet. Har i stort sett köpt en 9-3 se -01 som endast gått 11.000 mil, väntar bara på att nuvarande ägaren kör upp den till Umeå. Iaf så undrar jag om man kan koppla in iphone car-kit till orginalstereon? Skulle va sweet att ha spotify när man cruisar.

    Från Ford till Saab, kan inte säga annat än att man är nöjd!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    4

    Re: Iphone till 9-3 -01

    Jag hakar på tråden lite då jag nyligen blivit ägare till en 9-3:a jag också och funderar på det här med ljudkälla

    Måste fråga vad du menar iPhone Car Kit, kanske dum fråga, men ändå

    Har stereon en AUX-igång? Det har nämligen min. Funderar lite på hur jag ska koppla en extern spelare, har sneglat lite på en iPod Classic eftersom dom har rätt rejält med utrymme. Om jag jämför ljudet via AUX mellan min telefon (HTC Desire HD) och min mp3-spelare (Sony Walkman) är ljudet avsevärt mycket bättre genom telefonen. Både bättre ljud samt att jag inte behöver dra upp volymen lika mycket. Är lite rädd att iPoden ska ha samma fenomen... Och hur skulle ljudet stå sig om man körde med en FM-sändare istället?

    Sen det här med hur man ska montera enheten i bilen... Någon som har något bra tips? Skulle ju vara sweet att köra trådlöst för då kan man ju gömma enheten. Har sett att vissa FM-sändare fjärrkontroll man kan styra med samt att man får upp titlar o.s.v. i displayen på stereon.
    SAAB 9-3 Vector SportCombi 2.0t BioPower -08

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92

    Re: Iphone till 9-3 -01

    Citat Ursprungligen postat av Simpa86
    Tjabba!
    Ny på forumet. Har i stort sett köpt en 9-3 se -01 som endast gått 11.000 mil, väntar bara på att nuvarande ägaren kör upp den till Umeå. Iaf så undrar jag om man kan koppla in iphone car-kit till orginalstereon? Skulle va sweet att ha spotify när man cruisar.

    Från Ford till Saab, kan inte säga annat än att man är nöjd!
    Vet inte vad det är för car-kit du pratar om heller. Men det finns iaf ett kitt som gör att du får AUX i bilen, så du kan koppla in en enhet med 3,5mm stereoplugg.

    http://www.saabaux.se
    Kör:
    Saab 9-3 Aero -01 Nergraderad till vinterbil.

    Audi S4 Cab -04 som sommar bil.

Liknande ämnen

  1. Koppla in Iphone till AS3?
    Av sjoan83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 22:45
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 09:29
  3. till er iphone fanatiker.....
    Av termos i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 17:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •