Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Säkerhetskopiering!

  1. #1

    Säkerhetskopiering!

    Nu har jag tappat tråden totalt......helt plötsligt så säger min dator att säkerhetskopieringen slutfördes inte helt då inte G fanns...eller nåt sånt?
    Vad menas med det? Är inte G min externa hårddisk?

    Och vad är det för en slags cd skiva man ska ha till säkerhetskopiering?
    I början hade jag TDK DVD+RW, 1-4x Speed 4,7GB.
    Sen har jag använt DVD +R 1-16x Seed 4,7GB

    Är det någon skillnad på +RW och +R eller vad är det som gör att mina nuvarande säkerhetskopieringar inte blir slutförda!???

    Mvh Eva

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Säkerhetskopiering!

    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Nu har jag tappat tråden totalt......helt plötsligt så säger min dator att säkerhetskopieringen slutfördes inte helt då inte G fanns...eller nåt sånt?
    Vad menas med det? Är inte G min externa hårddisk?
    G är troligen din externa hårddisk ja. Kan sladden ha hoppat ut medan kopiering pågick?
    Det kan också vara en extern DVD-läsare om du har en sådan, eller ett USB-minne.

    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Och vad är det för en slags cd skiva man ska ha till säkerhetskopiering?
    I början hade jag TDK DVD+RW, 1-4x Speed 4,7GB.
    Sen har jag använt DVD +R 1-16x Seed 4,7GB
    Båda DVD-skivorna fungerar

    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Är det någon skillnad på +RW och +R eller vad är det som gör att mina nuvarande säkerhetskopieringar inte blir slutförda!???

    Mvh Eva
    Skillnaden mellan R och RW är att R bränner man en gång och sen kan du bara läsa från den (R= read), medan RW kan brännas igen (RW = Read/Write). Det bör således inte spela någon roll vilken typ av DVD-skiva du kör med.

  3. #3

    Re: Säkerhetskopiering!

    Nej ingen sladd har hoppat ur och inte ska jag väl säkerhetskopiera med G på eller? Jag har testat bägge men får samma svar varje gång nu....säkerhetskopieringen slutfördes ej....?????
    Vad ska jag göra?
    Har tom försökt att återgå till en tidigare säkerhetskopiering men det funkar inte heller.

    Tips?

    Mvh Eva

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •