Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: CD växlare till 9-3 SC

  1. #1
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    CD växlare till 9-3 SC

    Hej!

    Funderar på att köpa en 9-3 SC., modellår 2007, och har kikat efter CD växlare till denna, men de jag hittar hos SAAB verkar passa fram till modellår 2006, finns det inga växlare för nyare bilar ?

    En annan fråga som dyker upp är om den orginalmonterade stereon i bilen klarar att läsa MP3 ?, vet inte vad stereomodellen heter,men kan beskriva den som att det är en liten knapp till vänster om displayen, och en större till höger, under displayen sitter en rad med knappar runt om där man stoppar i skivan, sen finns det en rad med knappar till under, där det också sitter en ratt mitt i, troligen en volymkontroll eller liknande.

    /Mats
    /mvh m277

  2. #2
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av Mats Andersson
    Hej!

    Funderar på att köpa en 9-3 SC., modellår 2007, och har kikat efter CD växlare till denna, men de jag hittar hos SAAB verkar passa fram till modellår 2006, finns det inga växlare för nyare bilar ?

    En annan fråga som dyker upp är om den orginalmonterade stereon i bilen klarar att läsa MP3 ?, vet inte vad stereomodellen heter,men kan beskriva den som att det är en liten knapp till vänster om displayen, och en större till höger, under displayen sitter en rad med knappar runt om där man stoppar i skivan, sen finns det en rad med knappar till under, där det också sitter en ratt mitt i, troligen en volymkontroll eller liknande.

    /Mats
    Citerar mig själv lite grann.

    Har läst lite i WIS:en nu, och MP3 verkar vara helt ok, det klarar den.

    Sen går det tydligen inte på 9-3 att se vilken typ av ljudanläggning det är genom att bara kika på huvudenheten, den är samma på alla utom de med navigation, som har en mycket större display, så blir det bilbyte så blir det en överraskning vad som sitter i den, får väl hoppas att det är SS2 i alla fall.

    /Mats
    /mvh m277

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    61

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    under displayen sitter en rad med knappar runt om där man stoppar i skivan
    Om det står "Load" på knappen längst till vänster har du växlare inbyggt i huvudenheten. Sitter det en klocksymbol har du det inte.

  4. #4
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av Recon
    under displayen sitter en rad med knappar runt om där man stoppar i skivan
    Om det står "Load" på knappen längst till vänster har du växlare inbyggt i huvudenheten. Sitter det en klocksymbol har du det inte.
    Det verkar vara två knappar längst till vänster i den raden, dels en upptill med lite text, dels en under med en symbol (jag sitter och kikar på bilder på bytbil.com, så kvalitén är inte riktigt så där jättebra). Är det den övre eller nedre av dessa ?

    /Mats
    /mvh m277

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Farsta
    Inlägg
    129

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Hej
    Tråden var uppe för en vecka sedan. Här kommer en bra bild
    http://imageshack.us/photo/my-images/834/saab1z.jpg/

  6. #6
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av uffearon
    Hej
    Tråden var uppe för en vecka sedan. Här kommer en bra bild
    http://imageshack.us/photo/my-images/834/saab1z.jpg/
    Perfekt, nu vet jag att det inte sitter växlare i bilen, symbolen är helt klart en klocka på det tilltänkta objektet.
    Återstår då att se om det är 4 eller 7 högtalare i den, men har man köpt till ett Vectorpaket, skinnklädsel och en massa andra prylar så borde man väl i alla fall ha gått upp ett steg när det gäller ljud tycker jag.

    Någon som har koll på kostnaden för att byta till en enhet med växlare i en sån här bil ?

    /Mats
    /mvh m277

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    4

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av Mats Andersson
    Någon som har koll på kostnaden för att byta till en enhet med växlare i en sån här bil ?

    /Mats
    Menar du själva jobbet eller att köpa enheten? Kollade på bildelsbasen.se lite hastigt och hittade en med växlare från en -08 för 4.995 kr.
    SAAB 9-3 Vector SportCombi 2.0t BioPower -08

  8. #8
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av Teloah
    Citat Ursprungligen postat av Mats Andersson
    Någon som har koll på kostnaden för att byta till en enhet med växlare i en sån här bil ?

    /Mats
    Menar du själva jobbet eller att köpa enheten? Kollade på bildelsbasen.se lite hastigt och hittade en med växlare från en -08 för 4.995 kr.
    Tänkte mest på hårdvaran, monteringen klarar jag själv, sen skall den vigas ihop med bilen, vilket väl knappast kan kosta en hel förmögenhet.

    /Mats
    /mvh m277

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Med att gifta in enheten i bilen kostar 1295 spänn hos mechanum i Göteborg för en cd växlar till en 9-3ss -03. En hel del tycker jag.

  10. #10
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Citat Ursprungligen postat av anders.lagerstrom
    Med att gifta in enheten i bilen kostar 1295 spänn hos mechanum i Göteborg för en cd växlar till en 9-3ss -03. En hel del tycker jag.
    Jo, det lät dyrt, jag har en lokal SAAB verkstad där jag servat bilar sen -90 talet, och det brukar inte vara så grinigt med prislista om man vill ha något sådant fixat, nuvarande 9-5:an har glömt bort sin växlare några gånger när det varit strömlöst i bilen, och det har inte kostat många spänn att få växlaren ingift i bilen igen under dessa år, så det går troligen att ordna något vettigare prismässigt för mig.

    /Mats
    /mvh m277

  11. #11
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: CD växlare till 9-3 SC

    Nu har jag terroriserat Saabdirect med frågor på ett antal bilar, och jag måste säga att jag är djupt imponerad av deras service, snabbt, och med bra info om allt som fanns med i bilen från början, dessutom så slipper man försöka tolka alla bilhandlares olika beskrivningar av saker, här står allt i klartext, vilken kanonservice !

    /Mats
    /mvh m277

Liknande ämnen

  1. Cd-växlare till 900
    Av Goran13194 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 15:50
  2. Cd-växlare till 9-5 98:a
    Av mattias6 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 01:57
  3. Cd växlare till og9-3
    Av DanneDrutten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-05, 01:53
  4. Vilken växlare till 9-5?
    Av Günter i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 00:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •