Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tel3? i saab 9-3 ss my08. Kanadabil.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    19

    Tel3? i saab 9-3 ss my08. Kanadabil.

    Här kommer jag med ännu en fråga angående telefon i bilen.
    jag har köpt mig en Saab 9-3 SS -08 som är byggd för US/CA marknaden.
    Jag kontaktade Saab Direkt för att få en utrusningslista på min bil och där hittar jag att det står Tel3 - Integrated dualband GSM telephone whit tele? sen kan jag inte se vad det står mer då dom bara gjort en printscreen och inte fått mer med text.
    Är det någon som har någon ide om vad som kan sitta i min bil?
    hittar ingen enhet för simkort eller liknande heller och
    jag har läst om tel2 och blåtands integrering men jag har ingen sådan meny i min SID.
    Dock har jag rattknappar för telefon.
    Vart ligger kabeln/kablarna för tel1 om man vill skaffa en parrot enhet och sätta in, eller kan man skaffa saabs orginal enhet för blåtand och aktivera med tech2?

    Tacksam för svar.
    /Fredrik

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Tel3? i saab 9-3 ss my08. Kanadabil.

    Hej!

    Alla US/CA bilar har Tele3 och det är dom är byggda med OnStar systemet. Sök på det namnet så får du mer info. Det är ett GPS/Telefon baserat system som bara finns och fungerar i Nordamerika. Normalt har bilarna även knappar till vänster om mugghållaren, men kanske är borttagna till din bil?

    Tyvärr räcker det inte att bara programmera om bilen med Tech2 för att få BT/Telefon funktioner i bilen, du måste bl.a. ha ett styrdon till i bilen (UHP) samt ledningsnät. Däremot har du iallafall mikrofon i taket om du vill höra en sådan operation

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    19

    Re: Tel3? i saab 9-3 ss my08. Kanadabil.

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Hej!

    Alla US/CA bilar har Tele3 och det är dom är byggda med OnStar systemet. Sök på det namnet så får du mer info. Det är ett GPS/Telefon baserat system som bara finns och fungerar i Nordamerika. Normalt har bilarna även knappar till vänster om mugghållaren, men kanske är borttagna till din bil?

    Tyvärr räcker det inte att bara programmera om bilen med Tech2 för att få BT/Telefon funktioner i bilen, du måste bl.a. ha ett styrdon till i bilen (UHP) samt ledningsnät. Däremot har du iallafall mikrofon i taket om du vill höra en sådan operation

    Mvh
    Henrik
    Ja jo så långt är jag med och det stämmer som du säger, dom har plockat bort knappar och så men tanken jag hade är om det systemet bygger på UHP styrdonet? för man måste väl kunna använda tele i "deras" bilar?
    Jag tror jag hittat tel 1 kabeln så borde ju kunna sätta i en parrot som så många andra har gjort. Har ju läst guiden här på stcs om parrot integrering och det är ju ett alternativ men det hade vart lite trevligare att ha orginal.

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Tel3? i saab 9-3 ss my08. Kanadabil.

    Citat Ursprungligen postat av Folden
    Ja jo så långt är jag med och det stämmer som du säger, dom har plockat bort knappar och så men tanken jag hade är om det systemet bygger på UHP styrdonet? för man måste väl kunna använda tele i "deras" bilar?
    Jag tror jag hittat tel 1 kabeln så borde ju kunna sätta i en parrot som så många andra har gjort. Har ju läst guiden här på stcs om parrot integrering och det är ju ett alternativ men det hade vart lite trevligare att ha orginal.
    Jo original vill man ju ha Men det är tyvärr helt olika styrdon. UHP vs OnStar.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. SAAB 93 TTID MY08
    Av Liljeblad i forum Projekt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-09, 23:52
  2. Fråga om TEL3
    Av Ostebo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-17, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •