Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: AC Service Göteborg

  1. #1

    AC Service Göteborg

    Hej,

    Har en 9-3 og -02:a där AC-kylningen har upphört att fungera. Det pyser bara när man kör på AUTO medans ljudet försvinner när man kör på ECON. Försökt söka i lite forumtrådar och vad jag kan förstå så kan pysljudet bero på att man fått en läcka i kylsystemet så att kyömedlet läckt ut. Tänkte därför höra om nån hade ett bra tips på AC-service i Göteborg/Mölndal/Partille-området? Vad kan själva felsökningen väntas kosta?

    Tack på förhand!
    /Danne

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: AC Service Göteborg

    Har du hittat nåt ställe? Det ligger en bra AC firma vid Stigs Center, Hisingen. Dom fixade min 9-5 Aero. Ett par tusen lär du åka på, beroende på vad som krånglar. Men det verkar vara en sån där liten firma som kan sina grejor och jag var nöjd. Dom hittade läckan i min bil där en annan firma gått bet. Ligger i huset bakom själva stig centerhuset/Macken, vettefan vad dom heter just nu.
    MEDLEM 7032.

  3. #3

    Re: AC Service Göteborg

    Hittade en firma i Frölunda (Bil Air Center), trevligt bemötande och fixade den läckande slangen som visade sig vara felet. Dessutom hade kompressorn nog gått varm men hade klarat sig tur nog. Byte av slang, fyllning av kylmedel samt service på kompressorn gick på 3500 med arbete, så tycker väl det var ok. Kallt är det i kupén i alla fall vilket är skönt dessa dagar

Liknande ämnen

  1. Bästa service-verkstaden i Göteborg?
    Av cga i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 22:28
  2. Service Göteborg
    Av Cyberdan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 04:10
  3. Service Göteborg
    Av poni i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 13:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •