Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: att starta bilen med startgas

  1. #1

    att starta bilen med startgas

    jag tänke prova att starta bilen med startgas. var ska jag spruta in gasen någonstans? jag ställer en dum fråga kanske?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: att starta bilen med startgas

    Inte alls en dum fråga.

    Startgas brukar man spruta rakt in i insuget, man kan lossa nån slang, spruta in och sedan trycka tillbaka slangen kvickt.

    Men det ska gå lika bra var du än sprutar in, så länge gasen i något skede sugs in i cylindrarna så startar det (om det finns gnista). T.o.m in i luftfilterboxen ordinarie väg skall fungera.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 857

    Re: att starta bilen med startgas

    Hej!

    Om du berättar vilken bil det handlar om så kan du säkert få ett tydligare svar.
    Annars är regeln att spraya "så nära motorn som möjligt", man bör så långt möjligt är undvika att mer eller mindre fylla hela inloppsystemet med brännbar eter-luftblandning.

    Jag har sett hur det kan bli när den blandningen "exploderar" i inloppsystemet, förutom att det smäller till på ett underhållande sätt så kan rätt mycket saker gå sönder, laddluftkylare till exempel.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

Liknande ämnen

  1. Problem när ja ska starta bilen??
    Av Eddy081 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 11:23
  2. [LÖST] Bilen vägrade starta 9000 B204
    Av Danneh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 13:42
  3. Starta bilen vid vinterförvaring
    Av Tobbe 9-3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 11:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •