Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: ACC-problem og9-3 - Nu ännu mera mystiska fel!

  1. #21
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: ACC-problem og9-3 - Nu ännu mera mystiska fel!

    Problemet löst. Var så enkelt som en fyllning av medium. Fanns 80g kvar och det ska vara 800g i systemet. Dock fortfarande förundrad över att tryck fanns vid provtryckning tidigare. Hur som, kallt blir det.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    154

    Re: ACC-problem og9-3 - Nu ännu mera mystiska fel!

    Hej,

    vill inte på något sätt vara negativ men 720g saknades ju....och dessa har ju pyst ut någonstans. Kommer inte din nya fyllning gå samma öde tillmötes om du inte gjort någon ytterligare åtgärd.


    På min Volvo 855 T5 gjorde jag samma manöver med fyllning endast, och det kylde i en vecka.

    Under den veckan konstaterade jag f.ö. att kompressorn behövde chimsas om också, samt att kompressorn gick "trögt", då det kändes påtaglit då den gick aktiv t.o.m. i motorvägsfart. Men kylde gjorde det....

    För att gå tillbaka till SAAB, så kyler min 9-3 riktigt bra ibland, medans det ibland känns det magert. Undrar om inte solsensorn är lite underlig. Var tas utetemperaturen ifrån, är det samma som visas på SID? VH

    /Johan

  3. #23
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: ACC-problem og9-3 - Nu ännu mera mystiska fel!

    Citat Ursprungligen postat av jowin
    Hej,

    vill inte på något sätt vara negativ men 720g saknades ju....och dessa har ju pyst ut någonstans. Kommer inte din nya fyllning gå samma öde tillmötes om du inte gjort någon ytterligare åtgärd.


    På min Volvo 855 T5 gjorde jag samma manöver med fyllning endast, och det kylde i en vecka.

    Under den veckan konstaterade jag f.ö. att kompressorn behövde chimsas om också, samt att kompressorn gick "trögt", då det kändes påtaglit då den gick aktiv t.o.m. i motorvägsfart. Men kylde gjorde det....

    För att gå tillbaka till SAAB, så kyler min 9-3 riktigt bra ibland, medans det ibland känns det magert. Undrar om inte solsensorn är lite underlig. Var tas utetemperaturen
    ifrån, är det samma som visas på SID?
    VH

    /Johan
    Håller med dig. Trodde alltid dom läksökte. Men dom har provtryckt och vakuumsugit iaf. Sen körde dom i spårmedel så man kan läcksöka vid ev. Läck i framtiden.

    Givaren för utetempen sitter i gallret framför ICn på og9-3.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    154

    Re: ACC-problem og9-3 - Nu ännu mera mystiska fel!

    Yes, jag vet var den sitter (plockade loss den då jag lackade om stötfångaren), men det jag undrar är om det är samma tempgivare till SID som till ACC.

    Hur kan man kolla solsensorn?

    Upplever att ACC beter sig underligt vid sol ute. Istället för att skicka luften vi defrosten så går den via golv och panelmunstycken. Jag tycker att den borde kyla rutorna vid sol.

    Kanske borde kalibrera ACC:n...samt avprogrammera och programmera om....


    Volvon provtrycktes också innan fyllning, men då inget tryckfall konstaterades under 20min så fyllde de på (med spårmedel).

    VH

    /Johan

Liknande ämnen

  1. ACC-problem 9-5 Aero -00 (ja ännu ett)
    Av Hyppe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 22:13
  2. Problem med värmen - imma med mera.
    Av RaggeNo1 i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 16:47
  3. Saab turbofyra med ännu mera hk änV6 2.8T?
    Av -big kahuna- i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 00:27
  4. Ännu ett SID-problem
    Av WipeClean i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 15:12
  5. Ännu ett i-lands problem.
    Av Cabmange i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 01:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •