Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: SAAB'ar är BRA bilar

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    SAAB'ar är BRA bilar

    Statistik och undersökningar talar för sig själv.

    1.) Säkraste bilen enl Folksam (igen).

    2.) Ligger i toppen bland nöjda bilägare.

    3.) ...och nu statistik från bilprovningen:

    http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st...630564,00.html

    Enl konsumentverket: Bästa och sämsta 3 åriga bilar:
    http://www.konsumentverket.se/Docume...%e5r%20BBG.pdf

    Bästa och sämsta 7 åriga bilar:

    http://www.konsumentverket.se/Docume...%e5r%20BBG.pdf

    Mvh
    //H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  2. #2

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235
    Synd bara att Saab inte lyckas gå med vinst..
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Synd bara att Saab inte lyckas gå med vinst..
    Gör om det till en fråga: Varför går inte saab med vinst?

    Svar: Dom gör för bra bilar, alla bilföretag tjänar mest på servicar osv. Men saab pajar aldrig, så dom behöver aldrig komma in på verkstan
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Citat Ursprungligen postat av Garmfighter
    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Synd bara att Saab inte lyckas gå med vinst..
    Gör om det till en fråga: Varför går inte saab med vinst?

    Svar: Dom gör för bra bilar, alla bilföretag tjänar mest på servicar osv. Men saab pajar aldrig, så dom behöver aldrig komma in på verkstan
    Eller så kan det vara så att de i grunden gör driftsäkra bilar, hållbara etc. Men de lyckas taskigt med detalj- och elektronikkvallen. Därför drar jag öronen åt mig när jag ska köpa en privatbil nästa gång!
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 110
    Tat lugnt nu .. alla bilar går sönder
    Anders Vikström
    PSE II

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    Tat lugnt nu .. alla bilar går sönder
    hehe ska vi jämnföra saab och ford på en allservice verkstad så leder nog ford rätt saftigt...

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 175
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av nygren
    Citat Ursprungligen postat av Garmfighter
    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Synd bara att Saab inte lyckas gå med vinst..
    Gör om det till en fråga: Varför går inte saab med vinst?

    Svar: Dom gör för bra bilar, alla bilföretag tjänar mest på servicar osv. Men saab pajar aldrig, så dom behöver aldrig komma in på verkstan
    Eller så kan det vara så att de i grunden gör driftsäkra bilar, hållbara etc. Men de lyckas taskigt med detalj- och elektronikkvallen. Därför drar jag öronen åt mig när jag ska köpa en privatbil nästa gång!
    Tja, de har lyckats göra prestandabilar som drar lite bensin, är billiga och kommer bäst i en del och bland de bättre i de flesta undersökningar. Men för att gå med vinst måste man sälja bilar också. Jag måste säga att det känns rätt frustrerande att se SAABs reklam, hur har dom tänkt att resten av världen ska komma på att SAAB gör bra bilar? I reklamen är Volvo bäst på säkerhet, BMW har bäst kvalité, Audi har bäst teknik, Mercedes är tryggaste köpet, Skoda är förnuftigast och Toyota är går aldrig sönder. Och SAAB vill sälja Cabar till wannabe piloter, bilar som konstruerats av lite udda konstuktörer. Kort sagt, jag har en aning om var problemet sitter. Jag, sarkastisk?
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #9
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Garmfighter
    Men saab pajar aldrig, så dom behöver aldrig komma in på verkstan
    Det kan jag inte hålla med om.. Det finns saabar som går åt helvete.. Min brors og9-3 185 hk. Den toppen var kass.. Han som vi lämnade toppen till sa att han aldrig har sett något värre..
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Citat Ursprungligen postat av OneK
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    Tat lugnt nu .. alla bilar går sönder
    hehe ska vi jämnföra saab och ford på en allservice verkstad så leder nog ford rätt saftigt...
    Det tror jag inte, på ford brukar inte motorer och växellådor rasa i parti och minut.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare

    Eller så kan det vara så att de i grunden gör driftsäkra bilar, hållbara etc. Men de lyckas taskigt med detalj- och elektronikkvallen. Därför drar jag öronen åt mig när jag ska köpa en privatbil nästa gång!
    Tja, de har lyckats göra prestandabilar som drar lite bensin, är billiga och kommer bäst i en del och bland de bättre i de flesta undersökningar. Men för att gå med vinst måste man sälja bilar också. Jag måste säga att det känns rätt frustrerande att se SAABs reklam, hur har dom tänkt att resten av världen ska komma på att SAAB gör bra bilar? I reklamen är Volvo bäst på säkerhet, BMW har bäst kvalité, Audi har bäst teknik, Mercedes är tryggaste köpet, Skoda är förnuftigast och Toyota är går aldrig sönder. Och SAAB vill sälja Cabar till wannabe piloter, bilar som konstruerats av lite udda konstuktörer. Kort sagt, jag har en aning om var problemet sitter. Jag, sarkastisk?[/quote]

    Kunde inte sagt det bättre själv! Saab är inte "nåt", alla andra märken har nåt som är "sitt", Saab har 'med jetplan i generna'. Jaha? Säger inte så mycket om bilen i sig.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    [quote=Långmilare]
    Citat Ursprungligen postat av nygren
    Citat Ursprungligen postat av Garmfighter
    Citat Ursprungligen postat av "T16_AeRo":2vrgem20
    Synd bara att Saab inte lyckas gå med vinst..
    Gör om det till en fråga: Varför går inte saab med vinst?

    Svar: Dom gör för bra bilar, alla bilföretag tjänar mest på servicar osv. Men saab pajar aldrig, så dom behöver aldrig komma in på verkstan
    Eller så kan det vara så att de i grunden gör driftsäkra bilar, hållbara etc. Men de lyckas taskigt med detalj- och elektronikkvallen. Därför drar jag öronen åt mig när jag ska köpa en privatbil nästa gång!
    Tja, de har lyckats göra prestandabilar som drar lite bensin, är billiga och kommer bäst i en del och bland de bättre i de flesta undersökningar. Men för att gå med vinst måste man sälja bilar också. Jag måste säga att det känns rätt frustrerande att se SAABs reklam, hur har dom tänkt att resten av världen ska komma på att SAAB gör bra bilar? I reklamen är Volvo bäst på säkerhet, BMW har bäst kvalité, Audi har bäst teknik, Mercedes är tryggaste köpet, Skoda är förnuftigast och Toyota är går aldrig sönder. Och SAAB vill sälja Cabar till wannabe piloter, bilar som konstruerats av lite udda konstuktörer. Kort sagt, jag har en aning om var problemet sitter. Jag, sarkastisk?[/quote:2vrgem20]

    Jo, deras marknadsföringsavdelning skulle ju få sparken hela bunten och ersättas med några som förstår vad folk vill köpa. Man kanske skulle försöka få tag på Volvos reklamsnubbar!?!?!
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 vs Folksam säkra bilar
    Av murmurer i forum Allmänt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-10-03, 08:32
  2. Vad har ni mer för hobbys än SAAB/Bilar???
    Av Karl_82 i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 16:49
  3. Rc bilar (saab kaross)
    Av M frändberg i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 15:09
  4. Saab återkallar bilar
    Av kocken123 i forum Allmänt
    Svar: 238
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 01:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •