Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Laddtrycks fel saab 900 -95

  1. #1

    Laddtrycks fel saab 900 -95

    Hejsan! Nu är jag här igen fast med en ny saab. en saab 900 turbo 180hästarn 95årsmodell

    Nu är de så här att den går riktigt bra förutom när man trycker till på gasen då smattrar han och låter konstigt som om du ligger på varvstopp. blir bara så när turbon börjat komma in på gult. ligger du dock på 1ans växel så snurrar han iväg utan problem. tror jag bytt alla vakum slangar nu då jag såg en helvetes massa torr sprickor på dom. va kan de va för fel på denna lilla saab?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Tändstift, tändkassett, bränslefiltret igensatt.

  3. #3

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Citat Ursprungligen postat av torake
    Tändstift, tändkassett, bränslefiltret igensatt.
    så det är inget med turbon som gör de? tänkte mer om de kanske va nått tryckrör som kanske spöka?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Nej.

    När laddtrycket byggs upp så behövs det mer soppa och det behövs mera kräm för att slå gnista. Brukar bli så här. Eventuellt kan den komma igen på högre varv sen, men inte om soppaleveransen mankerar.

    Mätaren visar trycket i insugningsröret, så om du t.ex. fått en ekorre i tryckrören då kommer den inte ens upp på gult, och bilen blir orkeslös, men den misständer inte.

  5. #5

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Citat Ursprungligen postat av torake
    Nej.

    När laddtrycket byggs upp så behövs det mer soppa och det behövs mera kräm för att slå gnista. Brukar bli så här. Eventuellt kan den komma igen på högre varv sen, men inte om soppaleveransen mankerar.

    Mätaren visar trycket i insugningsröret, så om du t.ex. fått en ekorre i tryckrören då kommer den inte ens upp på gult, och bilen blir orkeslös, men den misständer inte.
    a det stämmer. den kommer igen efterhöga varv. så jag skall ta och börja med de biligaste nya tändstift. funkar inte de så tar jag och byter bensinfilter och funkar inte de kanske jag kan ta tändplattan från en saab 900 2,0 utan turbo?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Citat Ursprungligen postat av __Ivarsson_

    a det stämmer. den kommer igen efterhöga varv. så jag skall ta och börja med de biligaste nya tändstift. funkar inte de så tar jag och byter bensinfilter och funkar inte de kanske jag kan ta tändplattan från en saab 900 2,0 utan turbo?
    Nya stift av rätt sort, och sedan prova med en RÖD tändkassett.

  7. #7

    Re: Laddtrycks fel saab 900 -95

    Citat Ursprungligen postat av torake
    Citat Ursprungligen postat av __Ivarsson_

    a det stämmer. den kommer igen efterhöga varv. så jag skall ta och börja med de biligaste nya tändstift. funkar inte de så tar jag och byter bensinfilter och funkar inte de kanske jag kan ta tändplattan från en saab 900 2,0 utan turbo?
    Nya stift av rätt sort, och sedan prova med en RÖD tändkassett.
    funka med nya stift. tack så mycket

Liknande ämnen

  1. Saab 90002,3 T 200 Hk -96 Laddtrycks mätaren.
    Av BJ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-05, 20:37
  2. Saab 900 med laddtrycks fel....
    Av SkäggBiffen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 19:14
  3. Laddtrycks problem med saab og9-3
    Av bargis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 17:18
  4. Saab 93 Aero (Laddtrycks Problem)
    Av Eowyn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 16:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •