Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: GAS Alpha X5?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    177

    GAS Alpha X5?

    Tjena.

    Läget är detta att jag tänkte att jag skulle köpa ett slutsteg att driva framsystem, bas och ett eventuelt baksystem. Tänkte att man kanske skulle skaffa sig ett 5-kanalssteg eftersom att min budget inte är sådär den bästa. Jag hittade ett steg på BRL som tilltalade mig lite, nämnligen ett GAS Alpha X5. Jag måste säga att jag är lite skeptisk till GAS prylar men jag vet inte som sagt. Framsystemet som skall drivas är ett par Ground Zero GZHC 130X. Basen är en allmänt slö sak som jag bara hade liggande hemma så den behöver vi itne prata om , men jag kommer säkerligen att köpa mig en ny lite längre in på sommaren.

    Så, inget tjaffs om att lägga till 500kr så får man ett mycket bättre steg för budgeten ligger på 2000kr. Och jag vet att man inte får ett värstingsteg för dom pengarna men någonstans måste man börja eller . Så skulle det steget räcka till mina behov?

    Tack på förhand.

    Mvh: Ramzon

    edit: Huvudenheter n är en Alpine CDA-9811R om det hjälper till med skumma beräkningar .

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Jodå, de duger säkert,man får ju vad man betalar för och sen beror det ju på hur kräsen man är oxå.
    Annars kollar du lite på tex. blocket, där finns möe bra saker.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 225
    För det system du har nu tror jag att steget fungerar bra. För framtid bas planer så ska du veta att det inte blir någon jätte kraftig bas du kan inhandla. Som Tiaz skrev så att söka på blocket kan vara bra, du kan kolla efter ett 5 kanals steg eller efter ett 4kanals steg och ett 2 kanals/mono steg

Liknande ämnen

  1. Gas Alpha X2 2x100Watt
    Av Direkta i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 22:02
  2. Xenonkonvertering av NBB Alpha 225?
    Av og900i i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 21:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •