Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lackkonservering prisvärt?

  1. #1
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Lackkonservering prisvärt?

    Har låtit DITEC-behandla mina två senaste bilar. Funderar nu över hur jag ska göra med den nya. Det kommer gå på närmre 4 500 kr men jag undrar om det verklgien är värt det. Det är givetvis bra för lacken och gör bilen lättare att tvätta men att polera bilen 2 ggr per år (antingen själv eller genom firma) ger väl i princip samma effekt utseendemässigt och för tvättbarheten även om man inte får samma låntidsskydd. Jag kommer troligen inte äga bilen mer än 2 år så det långsiktiga skyddet är inte så viktigt. Hur resonerar ni andra och vad har ni för förslag på alternativ till lackkonservering?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 499
    Medlem#
    9481

    Re: Lackkonservering prisvärt?

    4500kr är ju tämligen lite pengar om man ser till hela bilköpet.
    Så jag hade iaf valt att göra behandlingen, ska du ändå bara ha bilen så kort tid så kanske det inte känns så lockande att stå och polera på den heller sen, vilket då kanske resulterar i att man inte gör nått.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3

    Re: Lackkonservering prisvärt?

    Orkar du putsa lite själv så är det bara slöseri med pengar att lämna in den, köper du medel och en billig maskin för totalt 1500 till 2000 så kan du polera din bil i flera år utan att behöva lägga en krona till och när du får lite häng på poleringen så kommer det garanterat att bli snyggare än DITEC med djupare glans. Jag säger inte att DITEC och MR CAP och dom andra är dåliga alls, vill man inte putsa på sin bil så är dom riktigt bra att lämna bilen till men gillar man att putsa bilen själv så är det bortkastade pengar. Fick en DITEC behandling en gång men jag kunde ju inte göra något själv på bilen då vilket jag gillar att göra så det vart inga efterbehandlingar

Liknande ämnen

  1. Waxdepån i täby, lackkonservering. Eller annan firma?
    Av Jimmy_72 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 14:36
  2. Letar prisvärt chassikit
    Av efji i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 07:52
  3. Saab 9-3 1998... prisvärt?
    Av MartinAberg i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 21:25
  4. Lackkonservering + rekond någon mening på en ganska ny bil?
    Av Tobbev i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 23:00
  5. Prisvärt avgassystem
    Av Lindfors i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •