Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Rensa bakluckan från emblem (93 och Aeroemblemet)?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Rensa bakluckan från emblem (93 och Aeroemblemet)?

    Gäller my06.
    Hur sitter dessa kromade emblem? Sitter dem med dubbelhäftande är det bara att göra korstecken och hoppas på att jag slipper lacksläpp när dem ryker. Sitter dem med någon form av "pins" in igenom plåten, vilket egentligen borde vara helt idiotiskt skiter jag i min plan och åker runt och skäms istället.

    Nå, finns det någon som plockat bort dessa självklara emblem, och hur blev det isåfall?

    Pheeeeeeeeeeeeed
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    429

    Re: Rensa bakluckan från emblem (93 och Aeroemblemet)?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Gäller my06.
    Hur sitter dessa kromade emblem? Sitter dem med dubbelhäftande är det bara att göra korstecken och hoppas på att jag slipper lacksläpp när dem ryker. Sitter dem med någon form av "pins" in igenom plåten, vilket egentligen borde vara helt idiotiskt skiter jag i min plan och åker runt och skäms istället.

    Nå, finns det någon som plockat bort dessa självklara emblem, och hur blev det isåfall?

    Pheeeeeeeeeeeeed
    Sitter med dubbelhäftande. "Skär" bort dom med fiskelina och använd sedan någon lämplig vätska att ta bort resterna av tejpen. Du kan behöva polera luckan efteråt, eller iaf dom delarna.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Rensa bakluckan från emblem (93 och Aeroemblemet)?

    Citat Ursprungligen postat av asuskic
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Gäller my06.
    Hur sitter dessa kromade emblem? Sitter dem med dubbelhäftande är det bara att göra korstecken och hoppas på att jag slipper lacksläpp när dem ryker. Sitter dem med någon form av "pins" in igenom plåten, vilket egentligen borde vara helt idiotiskt skiter jag i min plan och åker runt och skäms istället.

    Nå, finns det någon som plockat bort dessa självklara emblem, och hur blev det isåfall?

    Pheeeeeeeeeeeeed
    Sitter med dubbelhäftande. "Skär" bort dom med fiskelina och använd sedan någon lämplig vätska att ta bort resterna av tejpen. Du kan behöva polera luckan efteråt, eller iaf dom delarna.
    Precis det svaret jag ville ha, tack! Får se om jag stryper dem innan elmia, det hade varit fint. Där ska bilen förövrigt upp i bromsbänken.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

Liknande ämnen

  1. Fästa emblem på bakluckan
    Av Lilak i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 09:50
  2. V6 emblem till bakluckan 9-3
    Av peta i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 13:39
  3. Emblem på bakluckan
    Av Pexxe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 22:12
  4. En liten fråga angående Aero emblem på bakluckan
    Av Pean i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •