Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Öppna huv på 9-5? Löst!!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Öppna huv på 9-5? Löst!!

    Tja, tro nu inte ja är helt kokt i skit (bara fötterna):P
    Men ja får inte upp huven på min 9-5 Vector -02.
    Installerade laddtrycksmätare och lossade då vajern för att komma åt bättre, satte "allt" på plats, men glömde den lilla torxen med fäste framme vid "fronten". Stängde huvven och nu är vajern slapp och vägrar gå upp. Har hållt på tills nu, men olika förslag ja läst mej till men inget har funkat.
    När ja hissa upp bilen kom ja emellen upp vid fläktarna och lyckades dra i vajern, men de öppnades bara på ena sidan. Ja ryckte även ut grillen för att se om man kunde komma åt, men inte en chans.

    Finns de mer tips som kan tänka sej fungera?

    Tacksam för alla svar.

    Tjao
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    35
    Medlem#
    8423

    Re: Öppna huv på 9-5?

    Citat Ursprungligen postat av Saab_Performance
    Tja, tro nu inte ja är helt kokt i skit (bara fötterna):P
    Men ja får inte upp huven på min 9-5 Vector -02.
    Installerade laddtrycksmätare och lossade då vajern för att komma åt bättre, satte "allt" på plats, men glömde den lilla torxen med fäste framme vid "fronten". Stängde huvven och nu är vajern slapp och vägrar gå upp. Har hållt på tills nu, men olika förslag ja läst mej till men inget har funkat.
    När ja hissa upp bilen kom ja emellen upp vid fläktarna och lyckades dra i vajern, men de öppnades bara på ena sidan. Ja ryckte även ut grillen för att se om man kunde komma åt, men inte en chans.

    Finns de mer tips som kan tänka sej fungera?

    Tacksam för alla svar.

    Tjao
    gjorde samma tabbe nästan fast hade bytt motorn och då plockat bort vajern,
    men jag löste de genom att plocka ner luftfilteret tror jag och klämde mellan handen upp och drog i den spänaren, för på förar sidans är bara at klämma sig mellan fläkten och dra i de armarna som vajern sitter på.
    Ng900 2,3Turbo E85 "Bezten"///Mackanized
    9-3ss "gubbmobil" steg 1/2.///Mackanized

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Re: Öppna huv på 9-5?

    Citat Ursprungligen postat av Beergh

    gjorde samma tabbe nästan fast hade bytt motorn och då plockat bort vajern,
    men jag löste de genom att plocka ner luftfilteret tror jag och klämde mellan handen upp och drog i den spänaren, för på förar sidans är bara at klämma sig mellan fläkten och dra i de armarna som vajern sitter på.
    Nja, så är de inte för mej, när ja trycker upp handen vid fläkten och rycker i vajern så öppnas huven på höger sida, men vänster/(förar)sidan får ja inte upp. Men ja får väl försöka igen bara :P Fruktansvärt irriterande:P
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    35
    Medlem#
    8423

    Re: Öppna huv på 9-5?

    Citat Ursprungligen postat av Saab_Performance
    Citat Ursprungligen postat av Beergh

    gjorde samma tabbe nästan fast hade bytt motorn och då plockat bort vajern,
    men jag löste de genom att plocka ner luftfilteret tror jag och klämde mellan handen upp och drog i den spänaren, för på förar sidans är bara at klämma sig mellan fläkten och dra i de armarna som vajern sitter på.
    Nja, så är de inte för mej, när ja trycker upp handen vid fläkten och rycker i vajern så öppnas huven på höger sida, men vänster/(förar)sidan får ja inte upp. Men ja får väl försöka igen bara :P Fruktansvärt irriterande:P
    leta upp armen som vajern drar i och dra i den på förar sidan. inte så svårt att komma åt den. bara leta sig fram med handen och dra i den
    Ng900 2,3Turbo E85 "Bezten"///Mackanized
    9-3ss "gubbmobil" steg 1/2.///Mackanized

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Re: Öppna huv på 9-5?

    Citat Ursprungligen postat av Beergh
    Citat Ursprungligen postat av Saab_Performance

    Nja, så är de inte för mej, när ja trycker upp handen vid fläkten och rycker i vajern så öppnas huven på höger sida, men vänster/(förar)sidan får ja inte upp. Men ja får väl försöka igen bara :P Fruktansvärt irriterande:P
    leta upp armen som vajern drar i och dra i den på förar sidan. inte så svårt att komma åt den. bara leta sig fram med handen och dra i den
    Har känt och försökt med längre skaft för att nå, men kommer inte rätt. Blir vansinnig snart:S Får väl ge de ett försök till, sen åker ja till Saab med den :P
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Re: Öppna huv på 9-5?

    Då va detta problem ur världen. Som sagt innan fick ja bara upp huven på högersida, men inte vänster. Så ja åkte till en lokal verkstad för att få hjälp. Efter lite koll så valde dom att ta en gängstav i lagom storlek och gjorde en krok i ena änden, blockade ur vänster blinkers och förde in staven och rota runt lite, efter 1 min så ploppade huven upp och problemet var löst.

    Tack för alla svar..

    Tjao
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kan inte styra luftflödet ACC Felkod 14. OG9-5
    Av svl_per i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-10-27, 20:42
  2. Öppna huven på 9-5! Hjäälp! [LÖST]
    Av n0sferatu i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •