Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hackande, dör då och då OG9-5 -98

  1. #1

    Hackande, dör då och då OG9-5 -98

    Hej!

    Jag har en Saab 95- 98 som har gått 24000 mil.

    Nu de senaste veckorna så har bilen börjat bete sig spännande. Den dör lite då och då när jag kör. Det kommer efter någon halvtimma då bilen är varm och upplevs som mellan 1- 5 ryck. Ibland är de kraftiga ibland inte. Det sker vid jämt gaspådrag och skulle jag råka ha kopplingen nere när de kommer så dör bilen, så då får man helt enkelt starta i farten igen .
    Jag provade att byta bränslefilter då detta inte är gjort de senaste 10 000 milen, men det var inte detta.

    Jag har läst lite i forum här och tror att det kan vara något som kallas vevaxelmätaren? Men varvtalen spökar inte och motorn tappar inte kraft, bara hackar. Den är inte heller svårstartad.

    Jag behöver verkligen hjälp med att få tips på vad det kan vara, jag har verkligen inte lust att lämna bilen på saab då jag är fattig student, och min ordinarie mekaniker inte har den blekaste vad det kan vara.

  2. #2

    Re: Hackande SAAB 95- 98

    Jag glömde säga att bilen är testad med dator, mekanikern testade under fliken motor något och inga felkoder är registrerade. Inga varningslampor lyser i bilen heller.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: Hackande SAAB 95- 98

    På min va det tändkassetten hade inte heller några felkoder förrens det vart värre och den funkade perfekt när man drog full gas men då och då när man låg på motorvägen tex hostade den till

    Bästa är om du har någon polare du kan testa kassetten ifrån
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  4. #4

    Re: Hackande SAAB 95- 98

    Hej igen!

    Jag fick ordning på min bil, jag handlade en vevaxelgivare och lyckades byta den själv, mha Haynes bok såklart, men en fin boost för självförtroendet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •