Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Framvagnsinställningen rubbad pga uppallning?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    33

    Framvagnsinställningen rubbad pga uppallning?

    Hej igen! (Ja jag vet, det börjar bli många problemtrådar nu)

    När jag igår skulle palla upp bilen för att komma åt oken, så hade jag inga pallbockar, och använde istället däck att lägga under. Fram så lade jag ett däck under på varje sida, på bärarmarna, trodde att detta skulle vara problemfritt. Dock så märker jag idag att bilen tenderar att dra åt vänster, och för att köra rakt fram måste ratten vara lite vriden.


    Antar att jag lyckats sabba framvagnsinställningen? Vad brukar det kosta att göra en justering?
    ;-------------------------------------------
    900 V6 -94

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 201
    framvagnsinställning kostar allt mellan 300-600kr så det lönar sig att ringa runt och fråga.
    Sunshine

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    33
    Uppdatering, har kollat däcktrycket.. jag råkade nog byta runt bland däcken igår när jag hade av alla hjul, trycket var väldigt ojämnt, 3.5 bar i ena vänster fram, 1.8 i andra osv.. justerade trycket till 2.5 runtom, det blev lite bättre.. men bilen drar fortfarande.. till höger var det förresten. Frågan är ju, ska jag lämna in den för justering? Kan det vara något annat?
    De tar ju 500:- för en kontroll, och sen 60:- per justering typ... känns jobbigt att betala 500:- för en koll om det inte är det felet... hatar när bilen drar åt något håll, och man måste sitta med lite vriden ratt hela tiden. men ännu värre är ju om jag sliter däcken snett.. ;/
    ;-------------------------------------------
    900 V6 -94

Liknande ämnen

  1. Nödvändigt att använda klossar vid uppallning av ng900?
    Av bart112 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •