Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 89

Ämne: Eftersnack Knutstorp 2011

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Eftersnack Knutstorp 2011

    Får tacka för en trevlig dag!
    Fick stå som åskådare i år men det var rätt ok det oxo även om man blir gryyyymt sugen av att se alla andra köra.
    Hela dagen med stekande sol gjorde sitt och idag är man lite stram i pannan....detta trots solskyddsfaktor 15

    Roligast på banan var utan tvekan en grön 9000cs med superaero:

    Trots originalchassi (?) gav den betydligt snabbare bilar på pappret en match genom att ta i regält, kul att se!

    Sedan är ju den vita og900:an med webrar ett trevligt inslag på banan, ljudet är underbart och inte går det så långsamt heller. På rakorna är den kanske inte snabbast men i kurvorna biter den ifrån

    Ser redan fram imot nästa träff!!

    mvh Jonas

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Roligast på banan var utan tvekan en grön 9000cs med superaero. Trots originalchassi (?) gav den betydligt snabbare bilar på pappret en match genom att ta i regält, kul att se!
    Diskuterade just den bilen med Fredrik 1941 - tog du varvtider på den? Mina funderingar kring bilen var att det ser ut att gå så mycket fortare när hela bilen kränger och det släpper under gaspådrag etc jämfört med en bil med bättre väghållning där det visuellt inte ger samma känsla av hastighet. Men underhållande att se är det!

    Vi nämnde nog också att många troligen skulle bränna sig i den Skånska vårsolen!
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Roligast på banan var utan tvekan en grön 9000cs med superaero. Trots originalchassi (?) gav den betydligt snabbare bilar på pappret en match genom att ta i regält, kul att se!
    Diskuterade just den bilen med Fredrik 1941 - tog du varvtider på den? Mina funderingar kring bilen var att det ser ut att gå så mycket fortare när hela bilen kränger och det släpper under gaspådrag etc jämfört med en bil med bättre väghållning där det visuellt inte ger samma känsla av hastighet. Men underhållande att se är det!

    Vi nämnde nog också att många troligen skulle bränna sig i den Skånska vårsolen!
    Japp....men kom ihåg att det är olagligt by the STCS law att diskutera varvtider över forumet
    Visst är det så att det ser ut att gå fortare när det kränger o slänger lite men i detta fall gick det ganska fort med tanke på de dåliga förutsättningarna
    På en sådan bil är det oxo lätt att se hur enormt dåligt 9000 chassit är framvagnen åker i sitt spår och bakvagnen i sitt.....det niger och kränger och det ser ut som man böjjer karossen på mitten

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Jag nöjer mig med att du inte bara gick på din magkänsla... Hade varit intressant om ägaren kunde presentera sin bil och tidigare erfarenheter av bankörning för att rättvist kunna bedömma kombinationen bil/förare.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Jag nöjer mig med att du inte bara gick på din magkänsla... Hade varit intressant om ägaren kunde presentera sin bil och tidigare erfarenheter av bankörning för att rättvist kunna bedömma kombinationen bil/förare.
    Jag Tror att det såg ut att gå snabbare än vad det gjorde. bilen stod bakom mig för utsläppet på banan och jag var helt övertygad om att jag skulle behöva släppa förbihonom redan under första varvet efter att ha sätt honom tidigare på banan från läktaren. men så blev inte fallt fick dock slå av efter 3 varv och gå in i depån pga av slirande koppling..


    och jag är inte på något sätt snabb på banan speciellt inte idag med kassa däck och dålig koppling (min bil hade säkaert bättre föruttsättningar än den 9000 iofs )

    hur som helst så hade han nog väldigt kul och det var underhållande att se från sidan på banan

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    (Flyttar själv. OT i annan tråd.)

    Citat Ursprungligen postat av Dennis
    HAHAHA, här checkas det inte in :-)
    Hoppas lådan höll hela vägen hem.
    Lådan höll ungefär noll meter... När jag drog igång bilen igen efter att den fått vila lite i depån så hade lådan skurit ihop helt, så det blev bogsering från Knutan till Linkan. Tänk vilken tur att jag köpte bogserlina för ett par tior på prylmarknaden dagen innan. ;D

    Stort tack till brorsan som stod ut med att bogsera mig nästan 40 mil hem. Jag tror minsann att du har en kebabpizza och några öl innestående nu.

    Stort tack till alla flaggvakter, fotografer och glada klubbkamrater! Dagen blev precis så lyckad som den kan bli när man får stinka bensin i glada grabbar och tjejers sällskap.

    Ett växellådshaveri är ju en axelryckning extra och en garagekväll med min kära bror.

    Och så slutligen det största tacket till Rejs Kruw. Go'are muppar får man leta efter. Tack till Mackan för virren och till Maptunmannen för "mandelkubben". Väl mötta på nästa banträff!

    Färdigtackat. Puss puss.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Roligast på banan var utan tvekan en grön 9000cs med superaero:

    Trots originalchassi (?) gav den betydligt snabbare bilar på pappret en match genom att ta i regält, kul att se!
    Jag skulle gissa att det där är Tommy 99s 9000. Den går bara med ett lite halvdassigt program, med effekt ungefär som steg 3. Däremot så är Tommy en _mycket_ kompetent förare som vet exakt hur en original-9000 skall tas för att få ut det mesta. Jag vet att han fick ta det lite lugnt efter något varv eftersom han har original bromsar

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    notera en sak men jag vet inte säkert såg ut som att det satt r-däck fram och "standard bak" om det stämmer så förklarar det ju en del av dom underhållande kassten och sladdarna som såg ut att var under kontroll

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Om det är Tommys bil så betvivlar jag att det satt R-däck.

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Om det är Tommys bil så betvivlar jag att det satt R-däck.

    99% på att det satt r-däck fram stod framför bilen i kön.. medlems nr börja på 2000

    var iofs en hel del gröna 9000 på banan så man kan ju lätt blanda ihop dom när dom står stilla

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sösdala
    Inlägg
    517

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Hejsan

    Kul att jag kunde underhålla lite med min något "risiga" väghållning på min 9000.. ett bilstein chassie hade man ju inte tackat nej till igår. annars går bilen faktiskt rätt bra
    men det finns fortfarande mer att önska.

    Jag hade inga R däck på bilen Tyvärr, sitter vanliga kumho ecsta på. men dom biter rätt bra när tempen är uppe på dom faktiskt. Sen var det ju bromsarna som inte höll måttet iheller vanliga Greenstuff belägg fram med standard bromsvätska så det är ju tur att vi inte kör fler varv än vi gör i stöten

    Mvh Tommy
    Saab 99 T16, Audi 80 quattro 20V 650hk 740nm.
    http://www.garaget.org/mypage/?user=16143

  12. #12
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Roligast på banan var utan tvekan en grön 9000cs med superaero. Trots originalchassi (?) gav den betydligt snabbare bilar på pappret en match genom att ta i regält, kul att se!
    Diskuterade just den bilen med Fredrik 1941 - tog du varvtider på den? Mina funderingar kring bilen var att det ser ut att gå så mycket fortare när hela bilen kränger och det släpper under gaspådrag etc jämfört med en bil med bättre väghållning där det visuellt inte ger samma känsla av hastighet. Men underhållande att se är det!

    Vi nämnde nog också att många troligen skulle bränna sig i den Skånska vårsolen!
    Ja det var underhållande att se den gröne. Å solen tog bra, jo tjena - röd å fin i fejset. Men dagen var bra på alla sätt, så jag klagar inte.

  13. #13
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Stort tack till styrelse, race crew, flaggvakter, grindvakter, matsalspersonal, STCS:are och så vidare för en riktigt trevlig helg!

    Vi hade det hur gott som helst i solen (bra ordnat Robertsson!) och kan än idag känna värmen... Vill även passa på att tacka min bil som skötte sig riktigt bra och som gick under liter milen i medeltal. På banan drog den något mer tror jag.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av Tommy 99
    Hejsan

    Kul att jag kunde underhålla lite med min något "risiga" väghållning på min 9000.. ett bilstein chassie hade man ju inte tackat nej till igår. annars går bilen faktiskt rätt bra
    men det finns fortfarande mer att önska.

    Jag hade inga R däck på bilen Tyvärr, sitter vanliga kumho ecsta på. men dom biter rätt bra när tempen är uppe på dom faktiskt. Sen var det ju bromsarna som inte höll måttet iheller vanliga Greenstuff belägg fram med standard bromsvätska så det är ju tur att vi inte kör fler varv än vi gör i stöten

    Mvh Tommy
    då blanda jag ihop dig med någon annan såg att medlems nr inte stämde överens.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sösdala
    Inlägg
    517

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    [quote=M frändberg]
    Citat Ursprungligen postat av "Tommy 99":2fi98sgu
    Hejsan

    Kul att jag kunde underhålla lite med min något "risiga" väghållning på min 9000.. ett bilstein chassie hade man ju inte tackat nej till igår. annars går bilen faktiskt rätt bra
    men det finns fortfarande mer att önska.

    Jag hade inga R däck på bilen Tyvärr, sitter vanliga kumho ecsta på. men dom biter rätt bra när tempen är uppe på dom faktiskt. Sen var det ju bromsarna som inte höll måttet iheller vanliga Greenstuff belägg fram med standard bromsvätska så det är ju tur att vi inte kör fler varv än vi gör i stöten

    Mvh Tommy
    då blanda jag ihop dig med någon annan såg att medlems nr inte stämde överens.[/quote:2fi98sgu]


    a det är lungt!

    Mvh Tommy
    Saab 99 T16, Audi 80 quattro 20V 650hk 740nm.
    http://www.garaget.org/mypage/?user=16143

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Detta var min första träff på knutan, dock så fick jag inte bilen som det var tänkt.
    Men jag får köra dessto mer på nästa träff istället

    Vädret ska man inte klaga på iaf, kunde inte blir bättre.
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  17. #17
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Flyttar själv... OT i annan tråd!

    Tack för en grymt skoj dag... själv hade jag tur i oturen när någon "glömde" att man ska hålla avstånd i line-upen! Inför sista familjekörningen så körde bakomvarande in i mig när jag blev stoppad vid baninsläppet! Som tur va gick det så pass sakta så det syntes inget på bilen, inte vad jag såg där i alla fall. Hoppas jag inte hittar nåt senare för jag glömde ta uppgifter från personen då jag blev lite smått förbannad även om jag kanske inte visade det & glömde det i stridens hetta!

    Börjar bli trött på att folk ska köra in i röven på denna bil, den verkar dra till sig andra bilar då detta är tredje gången!

    Förutom denna lilla incident en grymt bra dag
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Du kanske borde kolla att dina bromsljus fungerar, alternativt sluta köra som en gubbe
    Bromsljuset fungerar fint & som en gubbe vet jag inte om jag kör?!?!?! Jag var nog snabbare än dig i alla fall

    PS... ett litet tips till kommande banträffar! Håll avståndet till framförvarande bil även i line-upen, finns ingen anledning till att ligga så nära den som är framför då man inte kommer ut på banan snabbare för det, så slipper vi kanske sådana onödiga incidenter!

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Jag talade med "förövaren" idag, haha. Han var nog allt lite ångerfull, hihi. Han skyllde på för många distraktioner i form av en här ovan skivandes fotograf och en minderårig i passagerarsätet

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Killeberg
    Inlägg
    2

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Underbar dag på knutan, massa fina saabar och fint väder på köpet, kan ju inte bli bättre:O!!! (Y)
    Första banträffen avklarad och det gav mersmak, kinnekulle nästa!!!(Y)

    Nån som tog några bilder på en vit 9-5 Aero sedan? Skicka gärna till, Nogge_BMW@hotmail.com

  20. #20
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 001
    Medlem#
    4706

    Re: Eftersnack Knutstorp 2011

    Citat Ursprungligen postat av N1gge
    Underbar dag på knutan, massa fina saabar och fint väder på köpet, kan ju inte bli bättre:O!!! (Y)
    Första banträffen avklarad och det gav mersmak, kinnekulle nästa!!!(Y)

    Nån som tog några bilder på en vit 9-5 Aero sedan? Skicka gärna till, Nogge_BMW@hotmail.com
    Japp, har för mig att jag tog några. Skall se om ja hinner skicka de under kvällen.

Liknande ämnen

  1. Bildtråd Knutstorp 2011
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 12:03
  2. Banträff Knutstorp 10/4 2011
    Av Beeos i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 236
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:57
  3. [Eftersnack] Knutstorp 11/4 2010
    Av Fredrik / 1941 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 00:56
  4. Bilder / Eftersnack Knutstorp 2005
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 260
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •