Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Forge WG-klocka.

  1. #1
    Grundladd smedsgardens avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    342
    Medlem#
    8005

    Forge WG-klocka.

    Jag undrar om det är nån som har en sån och fått det att funka bra? Monterade en med en monteringssats anpassad till 9000 Aero. Passade bra och justerade förspänningen till ca 3 mm. Ut och provkör och får ett GLT på 1,0 bar... Ok, fel fjäder tänker jag och plockar isär den, sitter en grön fjäder i den och den ska ge 7-10 psi (0,5-0,7 bar) enligt Forges hemsida. Forge har ingen mjukare fjäder. Måste vara nån mer som råkat ut för det här, hur har ni löst det? Kopplar jag in MV så går den i laddtrycksstopp vid acc, men det har kanske med det skyhöga GLT att göra?

    Förutsättningarna är -95 9000 Aero med 3" DP och fritt flöde i resten av avgas, TD04-15g, och skum sk. steg 3 mjukvara, öppet K&N filter med bra avskärmning.

    Mvh,

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    77

    Re: Forge WG-klocka.

    Du får minska förspänningen.

    Om du märker att ditt GLT ökar ju mer du varvar så behöver du porta upp wastegatehålet. Det är ett ganska vanligt fenomen på din setup.
    9000 Aero
    400hk E85

  3. #3
    Grundladd smedsgardens avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    342
    Medlem#
    8005

    Re: Forge WG-klocka.

    Testade att smörja upp armen på klockan med fett som är vänligt mot plast, justerade vinkeln mot armen och ställde ner förspänningen så mycket som gick och det är fortfarande högt GLT. Har jämfört originalklockan och Forgen vid sidan av bilen, mha en tryckregulator på kompressorn och det är stor skillnad på öppningstryck. Känns som att enda vettiga lösningen är att fixa en lite mjukare fjäder. Nu hänger jag tillbaka den slappa originalklockan, ska testa att spänna upp den nån mm till och se vad som händer, tänkte åka till Skåne i morgon...

Liknande ämnen

  1. Forge wastegateklocka
    Av Apex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 17:57
  2. forge alu ic VS 9000 org ic
    Av sleepy86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 17:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •