Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9-5 Aero Etanolkonverterad

  1. #1

    9-5 Aero Etanolkonverterad

    Testade tanka v-power i min steg 3 etanolkonverterade 9-5 aero årsmodell 2006, nu hackar den och lägger av går köra 1-10m sen dör den och motorlampa lyser skall det ej gå? fanns lite etanol kvar i tanken , har aldrig varit problem å kört på 98 oktan.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    15

    Re: 9-5 Aero Etanolkonverterad

    Hej,

    Jag tankar och blandar hur som helst med V-power,95 och etanol.
    Det är inga konstigheter. Borde inte vara något problem för dig heller.

    Jag är inte alls någon Saab-expert och vågar inte säga något om det har med din programvara att göra. När du märker det direkt efter att ha bytt bränsle borde ju inte någon del gått sönder. Vet inte men det kanske är värt att testa att koppla från batteriet. Lossa minuspolen på batteriet en halvminut så att strömmen bryts. Jag vet inte exakt vad som nollställs när man kopplar från batteriet men motorlampan har försvunnit efter detta på min tidigare 9-5.

    Det problem jag hade sist med min bil när den hackade var att motorn inte fick tillräckligt med bränsle. Bytte tankarmaturen i tanken och den funkade igen. Bränslepumpens kapacitet var dålig. På min bil satt även tändstiften löst när jag köpte den så de fick jag dra åt. På min förra 9-5 så var det fel på vevaxelgivaren. Bilen startade inte ibland.

    Jag kan inte modell 2006- och framåt men jag antar att det är ännu bättre komponenter i din bil än den tidigare modell av 9-5 som jag har. Dessutom är väl din bil anpassad för etanoldrift med tanke på hårdvara.

    Vanliga fel med 9-5 när det gäller problem vid start och "hackande".
    1. Bränslepumpen har lagt av eller ger inte tillräckligt med bränsle. Ny armatur kostar runt 1400:-
    2. Vevaxelgivare
    3. DI-tändkassetten
    9-5 AERO SC 2004
    Bränsle: E85 & Bensin
    Effekt: ca. 280Hk/450Nm.

Liknande ämnen

  1. svårstartad vid kall motor ng9-3 etanolkonverterad
    Av xious i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 13:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •