Kan det vara så enkelt alltså? Ser jag ifall den är igensatt om jag plockar bort den?Ursprungligen postat av Aero++
Kan det vara så enkelt alltså? Ser jag ifall den är igensatt om jag plockar bort den?Ursprungligen postat av Aero++
Enkelt är det inte,och behöver inte vara så i ditt fall,men i mitt fall hade jag liknande och vid byte till racekat så försvann problemet.Ursprungligen postat av munken92
Just att din turbo viner kan tyda på igensatt kat.
Säkert finns någon annan som kan förklara åt dig lite bättre.
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ja okej. Såg du att din katt var igensatt då?Ursprungligen postat av Aero++
Du ser tyvärr inte om den är igensatt från baksidan, möjligen om du har en kamera med lång fiberoptik och kan filma från framsidanUrsprungligen postat av munken92
Har du T5 eller T7 styrsystem i bilen?
///Mackanized
Tillbaka
T7 är det är årsmod 2000.Ursprungligen postat av Mackan
En frisk 2,0t med 1,4bars laddtryck runt 3-4000rpm borde ge ca 400nm.
Original 185hk program brukar ha ett laddtryck på ca 0,8bar.
///Mackanized
Tillbaka
Ja okej. Men jag kan inte ha några 400nm i min bil eftersom att aeron har 280 och vi körde lika.. Med originalprogrammet så kunde jag ladda upp mot 1-1,1 bar på 5an vilket jag tyckte var väldigt konstigt. Någonting borde vara fel på min bil..Ursprungligen postat av Mackan
Ursprungligen postat av munken92
säker på att du har en rättvisande mätutrustning? vore inte första gången en laddtrycks mätare visade fel.jag hade för många årsedan en mätare från speedparts som visade 0.3 för högt laddtryck mot vad det var i verkligheten
Gäller ju dock oxå att överhuvudtaget montera den rätt.... Ex är det ju en fördel att lägga strypningen från T-röret mot mätaren! OM den nu sitter i T-röret o inte som biltemas i anslutningen till Mätaren!Ursprungligen postat av M frändberg
Rätt vakumslang är oxå en fördel!
Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
Medlem #6850
Mätaren satt i bilen när jag köpte den, det är en mätare från speedparts stegmotorserie..
prova du med en riktig manometer till att börja med så du är 99% säker på vad bilen laddarUrsprungligen postat av munken92
Ja men det är ju fortfarande ett problem som jag skrev tidigare i tråden att bilen har börjat pendla mellan originalladdtryck och chipladdtryck. om man trycker på på 5an så går den upp till 1,4 sen ner till 0,8, upp till 1,4 ner till 0,8 osv.. något är ju galet även om inte mätarn visar rätt.Ursprungligen postat av M frändberg
kan ju vara så att din wg är lite slapp och sliten. skaffa en riktig laddtrycker mätare och kolla vad du har för grund ladd
Ursprungligen postat av M frändberg
Svajande ladd brukar annars kunna tyda på kass magnetventil. Kanske testa en ny sådan?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jo förresten, jag vet att den visar rätt. Ryckte kontakten till magnetventilen, då skulle den ladda 0,3-0,35 enl saab verkstad, det visade mätaren! Så mätaren är OK...
Ursprungligen postat av munken92
kan vara så att den felar högre upp ändå sen skall det ligga runt 0,4 0,45
även om den visar rätt så kan det som sagt vara din wg som inte orkar att hålla imot när du börjar ladda på
Om det är min WG, hur kollar jag det? kan jag röra på den på plats om den är dålig? Kan en dålig WG leda till sämre effekt?Ursprungligen postat av M frändberg
Har pratat med honom nu och ska lämna bort den nästa onsdag så att han får titta på skrotet. Den skulle inte ladda 1,4!
Ursprungligen postat av munken92
misstänkte nästan det