Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: dags o trimma mer... på väghållning med!!

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    dags o trimma mer... på väghållning med!!

    Ja idag så har jag varit från örebro till norrköping o vänt, på hemvägen över finspång, är det rätt så trevlig väg med bra asfalt o mkt fina kurvor...

    blir lätt så att man kör på tok för fort där av ren slapphet, dvs mer än 30 km/h över gällande gräns...

    Innan hemvägen hade jag bestämt mig att F** köra lugnt... MEN, så kommer det ifatt en nyare opel, precis efter finspång, fort går det... "aha" tänker jag, "dags o ladda lite" sagt o gjort, i med 3an o fullt spett, torkar av honom så det bara sjunger om det, han var inte riktigt med på noterna då, jag släpper av o nästa fina raka ger jag allt på 3an o 4an igen... fullt ös medvetslös... opeln försvinner som en fläck i backspegeln, då hastigheten börjar närma sig 3x tillåten gräns. "haha" tänker jag, *jag vann* släpper upp honom igen o vi drar ett par gånger, inte fullt så fort, han hänger inte riktigt med med opeln, men försvinner inte helt, jag tar gisningsvis ett par billängder.

    Sen börjar de kurviga partierna, jag lyckas inte alls skaka bort opeln i backspegeln... "ja ja, släpper om honom så får han dra, inte minste för det kan stå poliser i buskarna o en målvakt är fint då" han blåser om, först nu ser jag vad det är för bil... en opel Corsa 1,2 håller på att få hjärtinfarkt för att han hängde med så väl på rakorna ändå... jag trodde det var nya turbovärstingen.

    ja ja, försökte hålla jämt med honom i kurvorna, förmodligen var han bättre förare än mig, så det gick ju så där, min bil är ändå sänkt med H&R, men fick kämpa som f** för att lyckas hänga på, denna till synes original opel med däckbredd á la cykeldäck
    Däckskrik i kurvorna o bilen kanar igenom på sina ställen, jag får kämpa som f** för att hänga med, han tar hela tiden lite avstånd i kurvorna, kanske p.g.a att jag fegar ur lite med, som jag sen tar igen på rakorna, hans bil verkar ta slut helt runt 150-160, kunde glida ifatt honom på 5an så kändes ju lite bra iaf...

    ja summan av det hela blir följaktligen att man tydligen kan ha kul o rasta värre bilar, med en mesbil om man har lite väghållning, motor är långt ifrån allt...

    vill ha mer väghållning...

    (OT, han skulle med till örebro tydligen, så idag blev det nytt rekord upp )
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852


    Sluta vela, ladda mera

    Patrik319 har ju en sån där "körmaskin" också, alltså inte en 9-3 Aero med Nordic Steg4 eller en 9-5 2.0T med 300 hästar, jag menar såklart hans Opel Corsa 1,2 eller om det var jänkeversionen (den med 1,4liters motor )

    Är vi äntligen överens att du skall byta ut dina fjöshjul mot ordentliga diton nu ?

    /Rydde

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    ge mig stålar så... håller på o sliter mig håret nu för hur jag ska lyckas ha råd o ha kvar bilen över hösten o så när nästa termin börjar, behöver ett extra jobb, har du nåt åt mig lite koni dämpare o grejer lär ju inte sitta ivägen heller...

    Vidare antar jag att han var bättre chaffis än jag.... hoppas så
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  4. #4
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 774
    Medlem#
    2723
    Corsan har väl ett hjul i varje hörn i princip vilket är en fördel...
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    ge mig stålar så... håller på o sliter mig håret nu för hur jag ska lyckas ha råd o ha kvar bilen över hösten o så när nästa termin börjar, behöver ett extra jobb, har du nåt åt mig lite koni dämpare o grejer lär ju inte sitta ivägen heller...

    Vidare antar jag att han var bättre chaffis än jag.... hoppas så
    Du får ta ett Tidningsdistrikt o springa Ger 4-6k extra i månaden.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Härligt skrivit Fredrik, kul å läsa!

    Har många gånger tänkt och bygga en bil med mindre motor
    och mer väghållning. Att köra kurviga fina vägar är minst lika kul
    som hjulspinn på rakor.

    Att kunna bromsa sent och verkligen sitta som klistrad i en kurva
    Spånar redan på nästa projekt!


    Mvh

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    mm lite fetare bromsar är ju inte i vägen heller, känns ju att det mattas lite efter ett par kraftiga bromsningar så...

    ja extrajobb behöver jag verkligen ska söka lite till hösten...
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    mm lite fetare bromsar är ju inte i vägen heller, känns ju att det mattas lite efter ett par kraftiga bromsningar så...

    ja extrajobb behöver jag verkligen ska söka lite till hösten...
    Vara student och köra fin bil är verkligen inte lätt, tur att man har jobb över sommaren och en termin kvar till den riktiga degen....

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    mm lite fetare bromsar är ju inte i vägen heller, känns ju att det mattas lite efter ett par kraftiga bromsningar så...

    ja extrajobb behöver jag verkligen ska söka lite till hösten...
    Vara student och köra fin bil är verkligen inte lätt, tur att man har jobb över sommaren och en termin kvar till den riktiga degen....
    nej sannerligen inte allt hänger på hur mkt man kan tjäna på sommaren, kanske lika bra o börja smuggla från tyskland på heltid inte så tillåtet, men bra pengar

    själv har man ju 3 terminer kvar till sin kandidatexamen... fast det är kul så, men lite mer deg skulle inte sitta i vägen direkt
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    [quote=fredrik_wt]
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av "fredrik_wt":2385kqak
    mm lite fetare bromsar är ju inte i vägen heller, känns ju att det mattas lite efter ett par kraftiga bromsningar så...

    ja extrajobb behöver jag verkligen ska söka lite till hösten...
    Vara student och köra fin bil är verkligen inte lätt, tur att man har jobb över sommaren och en termin kvar till den riktiga degen....
    nej sannerligen inte allt hänger på hur mkt man kan tjäna på sommaren, kanske lika bra o börja smuggla från tyskland på heltid inte så tillåtet, men bra pengar

    själv har man ju 3 terminer kvar till sin kandidatexamen... fast det är kul så, men lite mer deg skulle inte sitta i vägen direkt[/quote:2385kqak]

    Hehe, jag har en lastbilsreggad Golf Diesel! Vi åker ner och fyller den och kränger smuggelöl på klubbträffarna!

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    mm lite fetare bromsar är ju inte i vägen heller, känns ju att det mattas lite efter ett par kraftiga bromsningar så...

    ja extrajobb behöver jag verkligen ska söka lite till hösten...
    Ahh, viggenok+skivor (9-5 Aero också) med schyssta belägg, bettar fint, och har inga större bekymmer med fade vid inspirerad gatkörning Det skulle du ha

Liknande ämnen

  1. Dags att trimma 9-5an, hjälp!
    Av Saftybear i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:39
  2. og9-3 ltt dags att trimma!
    Av Saabturb0 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 07:24
  3. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •