Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9-5 fel på stereo.

  1. #1

    Saab 9-5 fel på stereo.

    Hej!

    Skriver med anledning av att min stereo (saab 9-5 årsm. 2005) krånglar för mig!

    Problemet:

    Ibland starta stereon direkt när man startar bilen, i bland så startar den efter en lång tids körning och i bland startar den inte på flera dagar. Är det någon som varit med om samma problem? Går det att åtgärda eller är det bara att skrota skiten och köpa ny (beg.) stereo?

    Och i så fall om man behöver köpa en ny (beg,) , måste man ha en avkodad/skild?


    Tacksam för svar!


    MVH


    Linus

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Saab 9-5 fel på stereo.

    Citat Ursprungligen postat av Linus9-5
    Hej!

    Skriver med anledning av att min stereo (saab 9-5 årsm. 2005) krånglar för mig!

    Problemet:

    Ibland starta stereon direkt när man startar bilen, i bland så startar den efter en lång tids körning och i bland startar den inte på flera dagar. Är det någon som varit med om samma problem? Går det att åtgärda eller är det bara att skrota skiten och köpa ny (beg.) stereo?

    Och i så fall om man behöver köpa en ny (beg,) , måste man ha en avkodad/skild?


    Tacksam för svar!


    MVH


    Linus

    kan vara glappkontakt till stereon, ta loss stereon och undersök kontakten

  3. #3

    Re: Saab 9-5 fel på stereo.

    Det hade jag tänkt göra inom kort. Måste köpa mig en uppsättning "pinnar" för att ta loss stereon först.. Men enligt en saab mekaniker så rekommenderade han att köpa en beg, men det känns som om det är som du säger, glapp i kontakten.. Ska kolla på det där..

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Saab 9-5 fel på stereo.

    Citat Ursprungligen postat av Linus9-5
    måste man ha en avkodad/skild?
    Ja, sen måste den giftas in i den nya bilen!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    527
    Medlem#
    6148

    Re: Saab 9-5 fel på stereo.

    pinnarna du pratar om kan man använda 4mm(inte helt 100% på storleken) borr eller liknande utan problem.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    8

    Re: Saab 9-5 fel på stereo.

    Lånar den tråden lite, hoppas ingen misstycker.
    Har samma fel på min 9-5 -06. Men nu när radion startade efter ett x antal dagar i mörker så fungerar radion väldigt konstigt. Man ska kunna söka med 0.1 Mhz men min radio söker numera med 0,2Mhz och då hittar den inte den optimala frekvensen, samtidigt så fungerar inte RDS som det ska även att den är vald som aktiv, varken justerar frekvensen eller byter till annan kanal. Finns det något att göra åt saken eller tror ni att Denson är körd?

Liknande ämnen

  1. kod till saab orginal stereo....saab 9000 cse a50 ´97
    Av stefanos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 09:04
  2. byte av stereo i en saab 9-5 me as2 stereo?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 15:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •