Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ombyggnad av växlarkabel...

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 691

    ombyggnad av växlarkabel...

    Har försökt hitta info om växlaren i AS3 på ng900, vet att det är clarion orginal.. dock är önskan att ha en kenwoodväxlare som läser mp3 istället (inte den med FM modulator, tack..) dock känns det som att huvudenheten inte gillar växlare med 10skivor, eller är jag helt ute och snurrar? Antalet stift verkar överens i övrigt... Skall mig veterligen vara C-bus på både kenwood och clarion..
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Som jag har fattat det så klara bara spelaren av 6 skivors växlare. Sen tycker jag att man borde kunna ha vilken växlare som helst bara det är c-bus anslutning på den, men vet inte om något annat än clarion fungerar. Att försöka bygga om en kabel tror jag kan bli svårt, tog bort höljet lite på den jag har, och där var det bara en massa koppar tråd som låg i olika lager, så var det på min kabel i alla fall, kan ju finns flera olika modeller.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 691
    jo innuti kabeln är det ett härk, men jag avser koppla ta honkontakten från en havererad clarion och hankontaken från min kenwood och däremellan dra kablar mellan rätt anslutningar, så det är i sammanhanget en "smal" sak.. Då är det alltså dilemmat med den korkade AS3 som inte klarar annat än 6 skivor...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sundsvall/Kvissleby
    Inlägg
    887
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    jo innuti kabeln är det ett härk, men jag avser koppla ta honkontakten från en havererad clarion och hankontaken från min kenwood och däremellan dra kablar mellan rätt anslutningar, så det är i sammanhanget en "smal" sak.. Då är det alltså dilemmat med den korkade AS3 som inte klarar annat än 6 skivor...
    även om as3 bara kan styra 6st skivor, så är det ju iallafall bättre med 6st mp3.skivor än 6st vanliga skivor, du kan ju använda dom 4cd fack som blir över i kenwood växlaren till extra skivor hör av dej om du får till det...
    900T-94 steg.3
    Pontiac transporter 16v-95

Liknande ämnen

  1. Ombyggnad av koppling
    Av Chili i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 19:10
  2. ombyggnad av turbo!?
    Av jimmyjim i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 19:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •