Sidan 60 av 199 FörstaFörsta ... 1050585960616270110160 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 200 av 3973

Ämne: SAAB i konkurs - igen?

  1. #1181

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av benny900
    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    Man vill ju ta fram gripenplan och helt enkelt attackera alla medierna
    Jag förstår vad du menar för media går verkligen igång på andras elände. Positiva saker gillas inte av journalister.
    .
    Snick-snack.

    Saab fick väldigt mycket positiv press efter övertagandet.
    Exempelvis kommer jag ihåg att Fleece-Müller och J-Å Jonsson stod på en scen i Trollhättan efter övertagandet och hyllades som rockstjärnor.
    Detta direktsändes via tabloid-pressen och visades även på televisionen.
    Likadant intresse var det när första 9-5:an rullade av löpande bandet.

    - Inget konstigt med det.

    Men har Saab:s PR avdelning vätat pressens aptit på detta sätt är det naturligt att det blir reaktioner även när de dåliga nyheterna dyker upp.

    Media lever på att presentera samt överdriva både negativa och positiva händelser.
    Men att inbilla sig att Saab särbehandlas är bara naivt.

    /A.Theist

  2. #1182
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    En bra nyhet:
    http://ttela.se/ekonomi/1.1303394-konku ... s-tillbaka

    Och en annan:
    http://www.saabsunited.com/2011/07/sala ... payed.html

    Nu hoppas man att de kommer igen och fixar detta trots att det tar sin lilla tid
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  3. #1183
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    En bra nyhet:
    http://ttela.se/ekonomi/1.1303394-konku ... s-tillbaka

    Och en annan:
    http://www.saabsunited.com/2011/07/sala ... payed.html

    Nu hoppas man att de kommer igen och fixar detta trots att det tar sin lilla tid

    DI kontrar såklart:

    http://di.se/Artiklar/2011/7/22/240992/Saab-fogden/

  4. #1184
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    En bra nyhet:
    http://ttela.se/ekonomi/1.1303394-konku ... s-tillbaka

    Och en annan:
    http://www.saabsunited.com/2011/07/sala ... payed.html

    Nu hoppas man att de kommer igen och fixar detta trots att det tar sin lilla tid

    DI kontrar såklart:

    http://di.se/Artiklar/2011/7/22/240992/Saab-fogden/
    Saabsunited har den nyheten med:
    http://www.saabsunited.com/2011/07/enfo ... orrow.html
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  5. #1185
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Att media har bevakat Saab den senaste tiden beror väl helt enkelt på att folk är intresserade av Saabs öde. Jag antar att t.ex. di.se tjänar annonspengar per sidvisning, så det är inte så konstigt att man förstorar upp minsta lilla sak. Men att tro att det bara gäller Saab är ju löjligt, självklart försöker man hela tiden skriva artiklar som intresserar folk, vad det än gäller, positivt eller negativt.

    Sen tror jag att Saab till viss del har sig själva att skylla. Man målade upp försäljningsmål som inte gick att nå och hade hela tiden mer eller mindre sannolika ursäkter. När man stod med byxorna nere och inte kunde betala underleverantörerna så sa man först att pengarna fanns men att det var fel på betalningssystemet osv. Självklart väcker det många frågor både hos journalister och allmänheten. Vad är det Saab försöker dölja? Varför ljuger man? Håller man på att göra kk? (Därav skapade någon denna tråd t.ex.).

    Journalisterna fick ju ett guldläge att börja gräva och skriva om "Krisen i Saab".

  6. #1186
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Vid 15.00 på måndagen kommer Kronofogdemyndigheten nu att skicka ut utslagen till berörda parter.

  7. #1187
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Man ser att Saab verkligen vill bli kvitt EIB
    http://gt.expressen.se/nyheter/1.250954 ... in-antonov
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  8. #1188
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Vid 15.00 på måndagen kommer Kronofogdemyndigheten nu att skicka ut utslagen till berörda parter.
    Och nu hotar indrivning....
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  9. #1189
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Vid 15.00 på måndagen kommer Kronofogdemyndigheten nu att skicka ut utslagen till berörda parter.
    Och nu hotar indrivning....
    Det är ett steg till, Kronofogden skickar betalningskrav där summan på fodran skall vara betalt(Räkna med 3 veckor). Är det inte gjort så börjar man se över vad för lösöre som finns på konton,om det saknas då blir det förrättning.

    Då gissar jag på att man kollar vad som finns i lager (om det nu finns något på lager dvs) som man kan sälja på auktion för att få in kapital. Kan tänka mig tjänstebilar,datorer räknas hit.

    TIdmässigt så är det en stund innan vi når den verkligheten och frågan är om man inte hunnit göra nån deal innan dess.

  10. #1190
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  11. #1191
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Ingen julilön till Saabs tjänstemän

    http://www.e24.se/business/verkstadsind ... 952042.e24

    ser mer än dystert ut
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  12. #1192
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    199

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Det bär mig emot, men nu börjar vi närma oss ett läge där det barmhärtigaste skulle vara att stänga av respiratorn. Jag har hoppats, kämpat och trott länge, men någonstans tar det slut.

    Det varumärke jag så länge älskat och hållit närmast hjärtat misshandlas just nu och är i allmänhetens och omvärldens ögon snart förlöjligat till oigenkännlighet. Jag har svårt att se hur man ska kunna sälja bilar med kundernas förtroende efter allt som hänt det senaste året.

    Mitt hjärta blöder - men snart är det bättre att skriva sista kapitlet i sagan om SAAB och låta märket få dö med någon form av värdighet kvar!
    /Alex
    Opel Astra 1.7 CDTi EcoFLEX Sport ST -2011

  13. #1193
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Frågan är vem som inte har betalat in till Saab? Är det Youngman/PangDa eller är det Hemforsa,fastighetsbolaget eller Gemini Captial?

    Enligt SaabsUnited så skall PangDa/Youngman träffas denna vecka angående investering i Saab för att lösa den akuta likviditetsproblematiken

  14. #1194
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Man kommer nog aldrig igång med produktionen igen...

  15. #1195
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Tänkvärt : "What strikes me is that when we hear bad news for the 50th time, we don’t really care about the other 49 times. Sure, it was big and bad news when the Hawtai deal failed, or when VM was left alone on the board, or when there was a supposed delay of the tax payments, but most people forget that in a few days and no one really cares about bad news that happened a few weeks ago." -

  16. #1196
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Visst! Än en gång så är det helt åt helvete åtminstone för i det här fallet SAAB:s tjänstemän/Kvinnor som ej kommer att få ut sin Julilön som sagt!

    MEN!!! det måste reda upp sej på ett eller annat sätt för att det kommer att bli ännu mera dyrbart för staten övriga skattebetalare om man måste konka SAAB och vilket jag på inga som helst villkor vill se att så sker

    Jag må vara en jävla idiot.. men jag tror ändå på hoppet att det kommer att komma igång med linan igen först då så kommer pengarna automatiskt att börja rulla in i företaget igen!
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  17. #1197
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    152

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Visst! Än en gång så är det helt åt helvete åtminstone för i det här fallet SAAB:s tjänstemän/Kvinnor som ej kommer att få ut sin Julilön som sagt!

    MEN!!! det måste reda upp sej på ett eller annat sätt för att det kommer att bli ännu mera dyrbart för staten övriga skattebetalare om man måste konka SAAB och vilket jag på inga som helst villkor vill se att så sker

    Jag må vara en jävla idiot.. men jag tror ändå på hoppet att det kommer att komma igång med linan igen först då så kommer pengarna automatiskt att börja rulla in i företaget igen!
    hoppas du har rätt.. det e allt jag kan säga
    SAAB 9-3 Aero SC 2,8T -06

  18. #1198
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Nä det skulle inte förvåna mig om detta är slutet vi ser nu, är pengarna som kom in redan slut så är det ju kört.

    Hur ska man kunna stå still med produktionen i ytterligare en månad och betala löner och alla leverantörer om pengarna redan är slut, inte konstigt att man inte har kunnat lösa skulderna hos kronkalle innan det gick vidare...

    Kanske bättre med KK och någon annan kanske får chansen att komma in och lösa problemen, spelar ju ingen större roll egentligen när produktionen ändå ligger nere. VM har ju inga pengar.

    Vilka leverantörer vill göra en deal med Saab när det vet att pengarna är slut redan innan de börjar leverera?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #1199
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Jag må vara en jävla idiot.. men jag tror ändå på hoppet att det kommer att komma igång med linan igen först då så kommer pengarna automatiskt att börja rulla in i företaget igen!
    Önskar jag kunde dela din optimism, men även om linan kommer igång igen så kommer det att dröja många år innan några pengar rullar in. Kineserna har redan förhandsbetalat tusentals bilar som nu måste byggas och levereras, samt att alla lån och investeringar innebär att varenda öre som kommer in kommer att gå åt till att betala ränta på alla pengar man bränt.
    Men visst, innerst inne hoppas även jag, även om den realistiska sidan av mig bara ruskar på huvudet åt den här cirkusen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  20. #1200
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Undrar var alla pengar tagit vägen som man fått in den senaste tiden, man har ju inte hört att man betalt några gamla skulder? I fickan på VM och resten av Flåklypa-gänget?
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

Liknande ämnen

  1. Realcar i konkurs
    Av Helios i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 13:08
  2. Nordic i konkurs?!
    Av saabjakob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:05
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Konkurs!?
    Av Piotr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •