Sidan 98 av 199 FörstaFörsta ... 488896979899100108148198 ... SistaSista
Resultat 1 941 till 1 960 av 3973

Ämne: SAAB i konkurs - igen?

  1. #1941
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av saablejon
    Usch och fy, typ!
    Ju mer jag kör Saab och för var gång jag tankar den, desto mer bara älskar jag bilen och med tanke på hur bilarna sjunkit på beg marknaden, så kan jag snudd på för allt smör i Småland inte förstå varför man köper en annan bil..
    Om det blir konkurs på riktigt, får vi verkligen hoppas att vi räddar kvar tekniken i landet istället för ett svart växande hål av mass-arbetslöshet i Västra Götaland.
    Hoppas Saab lyckas leva kvar!

    Jag tvärt om.

    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.

  2. #1942
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    133

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Citat Ursprungligen postat av saablejon
    Usch och fy, typ!
    Ju mer jag kör Saab och för var gång jag tankar den, desto mer bara älskar jag bilen och med tanke på hur bilarna sjunkit på beg marknaden, så kan jag snudd på för allt smör i Småland inte förstå varför man köper en annan bil..
    Om det blir konkurs på riktigt, får vi verkligen hoppas att vi räddar kvar tekniken i landet istället för ett svart växande hål av mass-arbetslöshet i Västra Götaland.
    Hoppas Saab lyckas leva kvar!

    Jag tvärt om.

    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.
    Så kände jag redan första gången dom var på gång att kursa.
    Fick tack och lov sålt min 9-5. Aldrig känt ett större välbehag vid en bilförsäljning trots alla 10-tusentals kr i reparationer på den..

  3. #1943
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    962
    Medlem#
    427

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Nu gottar sig alla journalister och speciellt det där gristrynet Sjöshult på GT/Expressen. Det har ju varit en sjuk hetsjakt på Saab senaste tiden. Det ska bara pratas skit om bolaget till höger och vänster den ena sämre insatt än den andra. Verkar mer som att folk hatar Saab likt en fotbollssupporter som hatar sin värsta motståndare.
    Det svider i mitt Saabhjärta och jag önskar för allt i världen att man kan få igång lite produktion och börja sälja bilar i Asien. Trycka en trasa i käften på alla pessimister skulle vara gött.

    Tänker på en gammal AIK-ramsa just nu: "Alla hatar oss, alla hatar oss, alla hatar oss, vafan gör det"
    Håller med om vartenda ord!!
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  4. #1944
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av oceaN666
    Citat Ursprungligen postat av DanSaab
    Överlever Saab vilket vi hoppas på och våran ekonomi, dvs min och morsans situation blir bättre så ger vi Saab följande stöd som vi pratat om ett tag: Vi lägger eventuellt en beställning på en helt ny 9-3 SC Griffin Aero med Turbo4 220hk motor och massa utrustning(Förhoppningsvis) Och ja vi byter då bort våran nuvarande bruksbil!
    Hade fler gjort så hade vi inte suttit och diskuterat det här
    just det vi hade och är...

    likviditetskrisen kommer ju just från det faktum att Saab har byggt fler bilar än de haft pengar till... och produktionsstoppet kom i samma veva som man verkligen såg ett avstamp i försäljningen
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #1945
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av Bateman
    Lars Carlström är ju knappast mer opartisk än journalisterna.

    Han kanske har varit med och övertalat Antonov att satsa pengar i Saab och är lite rädd för både jobb och hälsa nu om Saab går i kk och Antonov förlorar en massa pengar.
    Varför skulle Carlström vara opartisk? Att man kräver det av journalister är väl en sak men inte kan du kräva att en som är inblandad i ägandet ska vara opartisk?

    Sen insinuerar du att det skulle vara farligt att jobba för Antonov. Vad har du för belägg för det?
    Ja, visst talar Carlström i egen sak. Men nog tror jag att tingsrätten är proffsigare än att låta sig påverkas av medierna. I så fall vägdes det nog upp av känslan att veta att det kanske var deras avslag som var spiken i kistan för Saab. Förmodligen har de släktingar eller känner någon som jobbar på Saab.
    Undrar om Carlström ens har läst Saabs ansökan och domstolens avslag?

    Domstolen skulle väl knappast ha kunnat gett Saab klartecken för en ny rekonstruktion i det läget, slut på pengar, skulder, kan inte betala lönerna och man TRODDE att pengar var på väg in.

    Därför hoppas jag nu att kineserna på något sätt har gått in och GARANTERAT att man har för avsikt att investera i Saab, även om det kanske är svårt att ge garantier utan NDRCs godkännande. Vi får väl se i Saabs överklagan. Jag håller tummarna.

    Sen att Carlström skulle vara rädd för Antonov var inte allvarligt menat.

  6. #1946
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Jag hade skämts om jag hade sålt min saab för en volvo, jag trivs med saab och ingen jävel ska få mig att sälja den pga att någon kollar lite snett på mig
    //Dennis Stendahl

  7. #1947
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    962
    Medlem#
    427

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91

    Jag tvärt om.

    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.
    Snacka om dåligt självförtroende! Varför skulle man skämmas över att åka SAAB??
    Jag är stolt som en tupp när jag glider fram i min pärla!
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  8. #1948
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    962
    Medlem#
    427

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Dennis-
    Jag hade skämts om jag hade sålt min saab för en volvo, jag trivs med saab och ingen jävel ska få mig att sälja den pga att någon kollar lite snett på mig
    Exakt!
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  9. #1949
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    592

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91

    Jag tvärt om.

    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.
    Jag vet inte om du skämtar eller om du menar allvar?

    Om du menar allvar är det ju riktigt sorgligt..
    Tillämpar du detta synsett på saker förutom bilar?

    Sorry för OT men jag blir nästan lite halvlack när man läser sånt här.. hoppas du trollade bara

  10. #1950
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 057
    Medlem#
    4097

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Köp saab nu!

    när det lugnar ner sig antingen positivt eller negativt så stabiliserar det sig med reservdelar m.m

    Och då går priserna upp igen, man får väldigt mycket bil om man köper en nu som paniksäljs. (prutmån finns nog med)

    Har två funderar på en tredje... men i så fall får det bli en cab (men dom har inte panik ägare verkar det som...)

    /per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  11. #1951
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Nog för att man ibland säger att bilvalet speglar personligheten men snacka om att man har dålig självkänsla om man identifierar sig så mycket med bilen att man skäms för det man åker för att företaget går dåligt?

    Man har väl köpt och kör bilen för att man gillar den? Inte för att den är en penisförlängare? Tror inte många förknippar Saab med penisförlängare ändå så är det DET man är ute efter så har man nog redan från början tänkt lite galet..

    Det finns väldigt många bilar jag aldrig i livet skulle köpa men jag skulle inte skämmas för att köra någon av dem. Ok. Jag skulle kanske skämmas en aning om jag körde en rostig Trabant där dörrarna ramlat av och avgassystemet läcker och oljeröken ligger tät, men kom igen. Skämmas över natt för att köra samma bil som man kört i flera år innan.

    Själv kör man Saab för att det är en bil som passar mig på alla sätt och vis och det är inget som ändrats över en natt för att företaget som sådant går dåligt.

    Snarare gör det kanske ännu roligare att se alla tråkiga plåtburkar försvinna i backspegeln och snarare stolt över att köra Saab. Om någon mot förmodan skulle titta konstigt på mig så är det "idiot"-blicken tillbaka. Svårare än så är det inte.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  12. #1952
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    430

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Sålde min stackars Volvo för förmån till att köpa en härlig Saab igen, Gissa om det var livat på fyllan den kvällen bland alla volvofantaster till vänner man har ! Men förövrigt hoppas jag Saab kommer på fötter igen så man kan få köpa den nya 9-3an !

  13. #1953
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Landön Offerdal
    Inlägg
    240

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Samma här bryr mig inte ett skvatt om bilmärket går dåligt, bara tråkigt att se mest Audi, BMW och Volvo på vägarna. Har själv gått från Toyota till Saab och min 9-5:a som jag har nu älskar jag att köra varje dag då bilen passar mig perfekt.

    Saab:en är i alla fall rolig att köra, har kört mycket Audi tidigare A4, A3 och även Volvo V-70 S-60, Mercedes men ingen av dessa var roliga att köra när jag jobbade som biluthyrare för några år sedan.

    Då tyckte dessutom jag att 9-5:an var ful vilket har ändrats rejält efter många år och nu tycker jag att både 9-3 och 9-5 är mycket snygga och höjer alltid blicken om jag ser en snygg 9-5:a eller 9-3:a ute på vägarna. En sänkt 9-5:a gör ju inte saken sämre om man ser en sådan blåsa förbi

    Fick en rolig kommentar när jag hade sänkt min Saab 9-5 av en mekaniker på en Mekonomen verkstad. "Fan var du tvungen att sänka bilen, var den inte låg som den redan var original" då han tycker att Saab 9-5 överlag är låga bilar. Rätt roligt att höra dock
    /Magnus

  14. #1954
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.
    Det påminner om vad man skulle kunna tro är en bakgrund till somliga av de kommentarer som vi såg under våren och sommaren till olika tidningsartiklar; de vanliga ”Saabhatarna” fanns väl där också, men vissa verkade vara från sådana som svängt i uppfattningen. Längre fram slutade jag läsa kommentarer ...

    I de fallen rörde det sig om personer som var kvicka att avfärda Saab, och med en önskan om att det skulle läggas ned. Som om de önskade sig något att vara stolta över, och som om de kände att de inte kunde vara det över Saab. På ett sätt mycket märkligt då det brukar sägas att vi svenskar är kända för att inte kunna visa och känna stolthet över just någonting, som vi eller vårt land lyckas prestera. Men det kan naturligtvis vara vid ytligare betraktelser, och att vi till mans mycket väl är stolta över olika saker men att vi inte så gärna medger det.

    Jag kan förstå hur du känner; men innan någon har sagt något, så är det ju endast ens egen tolkning. Även om någon säger något så är ev. beslut ändå ens egna.

    Det brukar kallas kognitiv dissonans när man får problem med förhållningssätten till något. Säg att man tycker väldigt mycket om produkt A, men får vetskap om något missförhållande, t.ex. att tillverkaren av denna produkt beter sig på ett, enligt en själv, oacceptabelt sätt mot de anställda. Då blir det till att förhandla med sig själv hur man ska förhålla sig. Allt detta sagt utan några som helst jämförelser, då detta är ett klassiskt exempel. Kunde lika gärna ha tagit något från skolgårdens värld. A tycker om B och C, och det är ömsesidigt; men så framkommer det att B inte tycker om C av någon anledning. Nu riskerar A få problem hur denne ska förhålla sig till B respektive C.

    Tror man kan säga att det kommer an på hur stort Saabhjärta man har. Somliga är väldigt opportunistiska, trendkänsliga, eller vill av olika skäl inte sticka ut ur mängden och väljer bort mindre märken. Vad här näst? Flytta från en kommun för att ett kommunalråd är ett stolpskott och har skämt ut kommunen? Hmm, i.o.f.s. tänkbart. Det är väl så att alla alltid väger för- och nackdelar med olika val, eller om de ens är möjliga p.g.a. t.ex. för höga transaktionskostnader. Det vill säga priset för att flytta eller göra sig av med varan är för högt, så man blir "inlåst" ett tag. Och somliga bryr sig som sagt långt mindre.

    Jag håller med Blodpudding, de negativa skriverierna svider rejält i Saabhjärtat.

    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Hej! och välkommen iallafall Tripod
    Tack.

  15. #1955
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av oceaN666
    Citat Ursprungligen postat av Turbo X
    Känns ju som Lars Karlström har rätt i denna debattartikeln:

    http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle13607287.ab


    Mvh Eric.
    Så med andra ord tycker du att tingsrätten borde struntat i våra lagar och godkänt rekonstrueringen.
    Vill inte argumentera direkt om just den biten, men likväl, det är inte alltid så att en domstol lyckas med det som är dess uppgift, det är därför vi har flera instanser. Och ja, jag håller med dig i din senare kommentar om prövningstillstånd och överklagan, Saab har en stark argumentation, och presenterar goda skäl för en rekonstruktion.

    Vad gäller det första beslutet kan man konstatera att tingsrätten har gjort bedömningar som inte är inom dess kompetensområde, eller ansvar, utan ankommer på en ev. rekonstruktör, i samarbete med borgenärer etc. Precis som Saab har skrivit i sin överklagan. Vidare verkar tingsrätten i det här fallet ha ställt högre krav på dokumentation än vad man kan anta ha varit lagstiftarens avsikt. Saab hänvisar även till doktrinen inom området. Det är beklagligt att de tvingas lämna så mycket information nu, och definitivt att rätten nu avslog deras önskan om sekretess vad gäller överklagan. Som alltid finns det en del som man önskar ska få förbli affärshemligheter, teknik etc. Även om mycket förstås kan vara känt av folk i branschen, men inte bland folk i allmänhet. Men det är väl en svår avvägning, och man har ju inget alternativ, bättre då att kasta med everything and the kitchen sink, och vädja om sekretess, för att skydda vissa bitar; vilket nu inte gick.

    Lagen talar om en kortfattad redogörelse, och det var vad tingsrätten fick, och den ska endast göra en begränsad bedömning. Som Saab säger i överklagan, med hänvisning till tingsrättens beslut, har tingsrätten ansett som sin uppgift att bedöma om det finns förutsättningar för en framgångsrik rekonstruktion. Det ska den inte göra, det är rekonstruktörens uppgift. Rätten ska endast avslå om det saknas skälig anledning att anta att syftet med rekonstruktionen kan uppnås. Och det är väl där som rätten hamnade snett. Sedan argumenterade rätten konstigt för att motivera beslutet, den svävade bl.a. ut i kommentarer om goodwillförlust, som den knappast har kompetens att bedöma, eller ska väga in i detta tidiga beslut.

    Nåja, "smårätterna" brukar hamna fel ibland, som det verkar.

    Det är bara att hålla tummarna (om man nu tillhör de som önskar att det går bra för Saab.)

  16. #1956
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Bateman
    Lars Carlström är ju knappast mer opartisk än journalisterna.

    Han kanske har varit med och övertalat Antonov att satsa pengar i Saab och är lite rädd för både jobb och hälsa nu om Saab går i kk och Antonov förlorar en massa pengar.
    Sant att han inte är opartisk.

    Angående det andra; det där är en ganska vild spekulation, för att inte tala om biten om "jobb och hälsa". Muller och Antonov lärde väl känna varandra runt 2005 ett par år innan han hjälpte Spyker 2007. Han behövde nog ingen mellanhand, så där tror jag att du är fel ute.

    Har lite svårt för vilda spekulationer i allmänhet, och i vissa sammanhang enbart spekulationer, och med Saab blir det extra plågsamt. Men det är väl som Fritiof Nilsson Piraten sade: "Man 'visste inte vad man skulle tro', och alltså trodde man."

  17. #1957
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Tripod
    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Känns som man skäms mer och mer när man kommer åkandes i dem.
    Känns som folk glor på en, pga. att företaget missköts så mycket.


    Skäms så mycket att jag gått och köpt mig en Volvo.
    Det påminner om vad man skulle kunna tro är en bakgrund till somliga av de kommentarer som vi såg under våren och sommaren till olika tidningsartiklar; de vanliga ”Saabhatarna” fanns väl där också, men vissa verkade vara från sådana som svängt i uppfattningen. Längre fram slutade jag läsa kommentarer ...

    I de fallen rörde det sig om personer som var kvicka att avfärda Saab, och med en önskan om att det skulle läggas ned. Som om de önskade sig något att vara stolta över, och som om de kände att de inte kunde vara det över Saab. På ett sätt mycket märkligt då det brukar sägas att vi svenskar är kända för att inte kunna visa och känna stolthet över just någonting, som vi eller vårt land lyckas prestera. Men det kan naturligtvis vara vid ytligare betraktelser, och att vi till mans mycket väl är stolta över olika saker men att vi inte så gärna medger det.

    Jag kan förstå hur du känner; men innan någon har sagt något, så är det ju endast ens egen tolkning. Även om någon säger något så är ev. beslut ändå ens egna.

    Det brukar kallas kognitiv dissonans när man får problem med förhållningssätten till något. Säg att man tycker väldigt mycket om produkt A, men får vetskap om något missförhållande, t.ex. att tillverkaren av denna produkt beter sig på ett, enligt en själv, oacceptabelt sätt mot de anställda. Då blir det till att förhandla med sig själv hur man ska förhålla sig. Allt detta sagt utan några som helst jämförelser, då detta är ett klassiskt exempel. Kunde lika gärna ha tagit något från skolgårdens värld. A tycker om B och C, och det är ömsesidigt; men så framkommer det att B inte tycker om C av någon anledning. Nu riskerar A få problem hur denne ska förhålla sig till B respektive C.

    Tror man kan säga att det kommer an på hur stort Saabhjärta man har. Somliga är väldigt opportunistiska, trendkänsliga, eller vill av olika skäl inte sticka ut ur mängden och väljer bort mindre märken. Vad här näst? Flytta från en kommun för att ett kommunalråd är ett stolpskott och har skämt ut kommunen? Hmm, i.o.f.s. tänkbart. Det är väl så att alla alltid väger för- och nackdelar med olika val, eller om de ens är möjliga p.g.a. t.ex. för höga transaktionskostnader. Det vill säga priset för att flytta eller göra sig av med varan är för högt, så man blir "inlåst" ett tag. Och somliga bryr sig som sagt långt mindre.

    Jag håller med Blodpudding, de negativa skriverierna svider rejält i Saabhjärtat.

    Du kan vara lugn, det är bara en vinterbil
    Ska köpa mera Saabar framöver, bl.a cab.

    ONT:

    http://di.se/Artiklar/2011/9/12/244856/ ... fter-Saab/

    Negativiteten om Saab.
    "Sverige efter Saab"

    Varför inte skriva:

    "Detta förlorar Sverige om Saab går under"

    Man tar upp i artikeln nästan som positiv kritik att det är bra att Saab går under, och Sverige klarar sig utan några som helst problem.

  18. #1958
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    41

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Jag sålde min 9-5 aero SC och köpte mig en V70 D5. (Jag är inte rädd för att reservdelar eller liknande ska ta slut, inte heller skäms jag. ALDRIG!) Men det känns halvbra när handlarna inte ens vill ta i Saabar med tång.
    Känns som en liten del av mig dog i det bytet. Jag har bara kört Saab, sen jag tog körkort.
    Har kvar 2 st Saabar, men ändå. Jag känner mig nere.
    Inte för att Volvo är en dålig bil, det har jag aldrig tyckt. Men som Saabägare får man stå ut med mkt skit. Inte bara nu när det går dåligt, utan alltid.
    Jag tror att det är det som gör att alla vi Saabälskare håller ihop såpass som vi gör!
    Var inne och kolla lite på Volvos jämförelse till "STCS" Forum.
    Jag fick en klump i magen. Dels för att dom var så otrevliga mot varandra, dels för att det var 70 olika bud på ett och samma fel. Det fanns inte hälften så mkt kunskap där som här.
    Waaaa! Jag blir tokig!
    Ända sedan den första turen i min styvfarsas metallicblå saab 900 TURBO för typ 20 år sen, så har jag varit fast och haft den där speciella goa känslan i kroppen så fort man har sett/kört en Saab. Och nu har jag bara en ångestklump i magen. Jag hoppas att den här turbulensen tar slut snart och att allt löser sig, så att det kan börja rulla ut bilar ifrån fabriken i Trollhättan, så att jag kan åka till handlarn och byta in min V70 mot en SAAB 9-5 igen.

    Vi skulle startat en insamling till förmån för dom anställda i trollhättan.
    Jag vet att det låter korkat, men vi måste väl kunna hjälpa dom på nåt sätt!?
    "8292"

  19. #1959
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Petch
    Vi skulle startat en insamling till förmån för dom anställda i trollhättan.
    Jag vet att det låter korkat, men vi måste väl kunna hjälpa dom på nåt sätt!?
    Bästa sättet att hjälpa Saab's anställda är att köpa en ny Saab.
    Men nu är det nog tyvärr redan för sent.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  20. #1960
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    41

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Ja, och även fast det inte hade varit försent, så hade jag inte haft råd att köpa en NY Saab för det. Vem har det egentligen? Förtetag, kommuner, landsting, rättsväsende.
    Och folk med gött om pengar. Hade jag kunnat göra det, så hade jag gjort de!

    Ett av felen att det går så dåligt för saab är faktiskt sveriges kommuner och landsting!
    Våran hemtjänst här i bygden, kör Toyota. Borde inte dom köra Saab? Gubbarna och tanterna i Sveriges riksdag, borde även dom köra Saab. Alla myndigheter och högre instanser borde köra Saab! KUNGEN BORDE KÖRA SAAB!

    För han kan baskemig köpa en NY!
    "8292"

Liknande ämnen

  1. Realcar i konkurs
    Av Helios i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 13:08
  2. Nordic i konkurs?!
    Av saabjakob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:05
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Konkurs!?
    Av Piotr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •