Sidan 152 av 199 FörstaFörsta ... 52102142150151152153154162 ... SistaSista
Resultat 3 021 till 3 040 av 3973

Ämne: SAAB i konkurs - igen?

  1. #3021
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av sandhall
    Knappast regeringens fel att SAAB inte sålt tillräckligt med bilar, eller? Företag som inte går med vinst konkar förr eller senare. Oavsett vem som regerar.
    Dem har inte sålt tillräckligt med bilar för att vara lika stora som BMW, Audi samt Volvo. NEJ, Korrekt om det är det du tänker på.

    Inte gått med vinst, hmm en sådan där fikarummare.

    Citerar följande från Emil Malmberg (SAAB) som höll en diskussion med en reporter (Aftonbladet). SE OCH LÄR FÖR I HE*VETE, så sjukt trött uttalanden av ditt slag.

    "Vad gäller GM och deras bokföring: det är inte så konstigt att ingen slog larm om något "bedrägeri", eftersom det inte var något sådant. Det handlade om alldeles normal bokföring som jag vågar påstå att i princip alla stora multinationella företag sysslar med. Det har inget med förlorare att göra, men det är trist att återigen behöva inse att folk som du, som befinner sig i en position där de kan skriva krönikor som når mycket stor spridning, fortfarande inte begripit det.
    Exempelvis kan jag nämna att under GM-tiden gick varenda krona som tjänades på Saabar sålda i Nordamerika direkt in på GM:s Nordamerikanska konto, med andra ord: Saab stod för alla kostnader för att bygga en bil och skicka den till USA, när den sedan såldes fick vi inte tillbaka vinsten hit. När GM ville återintroducera Cadillac på den europeiska marknaden fick vi i uppdrag att utveckla och bygga ett par olika Cadillacmodeller (gissa vem som stod för kostnaderna för det). Försäljningen floppade fullständigt: Cadillac, åtminstone i den badge engineerade Saab-varianten, var uppenbarligen inte vad europeiska konsumenter ville ha. Det hela blev en enorm förlustaffär, men inte för GM utan för oss. GM bestämde att Saab, liksom Opel, skulle köpa delar (bland annat motorer) från GM Europa: Opel fick köpa till rabatterat pris (i princip självkostnadspris), medan Saab fick betala flera gånger mer för samma delar. En motor kunde kosta 10-12000 för Opel, medan vi fick betala 30-40000 för exakt samma motor. Vem som helst borde inse att det är oerhört svårt att visa svarta siffror med sådana här förutsättningar, men det behövdes ju inte heller: vi var en del av GM och de "sköt till" pengar för att täcka våra underskott. Det är INTE samma sak som att vi gick med förlust år efter år."

    Varför citerar jag någon annan, Emil satte varenda bokstav rätt

    Hade Saab varit så j*vla kassa som alla säger så hade inte GM legat med i nästan 20år! Inte heller hade dem börjat producera 94x i egen regi. Eller hållt stenhårt i licenserna.

    Saab var ett hot mot GM, så enkelt är det.

    Att vår regering inte har agerat mot detta äckliga rävspel är förjäkligt. Tyskland pumpade in allt för att rädda sina märken.

    Mvh.

  2. #3022
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Ursäkta att jag är så arg. Man ser rader baserade på rykten som handlar om att Youngman nobbas. Fan jag vill ta på mig bandana'n och ta till gatstenarna. När jag läser sådant!

  3. #3023
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Man kan ju säga att denna resa inte är slut än,bara luta sig tillbaka och ta fram chipspåsen och tighten your soul belts


    Det är mycket "en källa med insyn" ståendes i media och vilka dessa "källor" är vet man inte och inget har ju kommit ut officielt heller att man har nobbat YM bud ,eller om man har laggt ett bud öht.

    Det enda man vet med säkerhet är att YM befinner sig eller befann i Stockholm i veckan.

    http://di.se/Artiklar/2012/1/30/257505/ ... a-Saabbud/

  4. #3024
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Citat Ursprungligen postat av sandhall
    Knappast regeringens fel att SAAB inte sålt tillräckligt med bilar, eller? Företag som inte går med vinst konkar förr eller senare. Oavsett vem som regerar.
    Dem har inte sålt tillräckligt med bilar för att vara lika stora som BMW, Audi samt Volvo. NEJ, Korrekt om det är det du tänker på.

    Inte gått med vinst, hmm en sådan där fikarummare.

    Citerar följande från Emil Malmberg (SAAB) som höll en diskussion med en reporter (Aftonbladet). SE OCH LÄR FÖR I HE*VETE, så sjukt trött uttalanden av ditt slag.

    "Vad gäller GM och deras bokföring: det är inte så konstigt att ingen slog larm om något "bedrägeri", eftersom det inte var något sådant. Det handlade om alldeles normal bokföring som jag vågar påstå att i princip alla stora multinationella företag sysslar med. Det har inget med förlorare att göra, men det är trist att återigen behöva inse att folk som du, som befinner sig i en position där de kan skriva krönikor som når mycket stor spridning, fortfarande inte begripit det.
    Exempelvis kan jag nämna att under GM-tiden gick varenda krona som tjänades på Saabar sålda i Nordamerika direkt in på GM:s Nordamerikanska konto, med andra ord: Saab stod för alla kostnader för att bygga en bil och skicka den till USA, när den sedan såldes fick vi inte tillbaka vinsten hit. När GM ville återintroducera Cadillac på den europeiska marknaden fick vi i uppdrag att utveckla och bygga ett par olika Cadillacmodeller (gissa vem som stod för kostnaderna för det). Försäljningen floppade fullständigt: Cadillac, åtminstone i den badge engineerade Saab-varianten, var uppenbarligen inte vad europeiska konsumenter ville ha. Det hela blev en enorm förlustaffär, men inte för GM utan för oss. GM bestämde att Saab, liksom Opel, skulle köpa delar (bland annat motorer) från GM Europa: Opel fick köpa till rabatterat pris (i princip självkostnadspris), medan Saab fick betala flera gånger mer för samma delar. En motor kunde kosta 10-12000 för Opel, medan vi fick betala 30-40000 för exakt samma motor. Vem som helst borde inse att det är oerhört svårt att visa svarta siffror med sådana här förutsättningar, men det behövdes ju inte heller: vi var en del av GM och de "sköt till" pengar för att täcka våra underskott. Det är INTE samma sak som att vi gick med förlust år efter år."

    Varför citerar jag någon annan, Emil satte varenda bokstav rätt

    Hade Saab varit så j*vla kassa som alla säger så hade inte GM legat med i nästan 20år! Inte heller hade dem börjat producera 94x i egen regi. Eller hållt stenhårt i licenserna.

    Saab var ett hot mot GM, så enkelt är det.

    Att vår regering inte har agerat mot detta äckliga rävspel är förjäkligt. Tyskland pumpade in allt för att rädda sina märken.

    Mvh.

  5. #3025
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Vafan har regeringen med Saabs konkurs att göra? Nu får ni fan ge er!
    Ja du.. Passivitet och påståenden samt agerande som att industrin inte är något för sverige. Vilket Skämt.

    En sak som är säker är att regeringen inte har hjälpt SAAB, snarare tvärtom med utdragna processer då dem har varit inblandade.

    Vad gör man istället jo man ser till så att krögarna skrattar hela vägen till banken

    Vakna!
    Ska staten köpa upp eller skjuta till pengar till alla företag som går i konkurs då? Bara för att Saab hade 4000 anställda ska väl inte det företaget åka i nån gräddfil så fort det går dåligt!? Inte fan hade sossarna räddat min arbetsgivare med 150 anställa om det skulle konka?
    Nä regeringen har agerat HELT rätt i denna affären.

    Punkt.
    Gone country....

  6. #3026
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Citat Ursprungligen postat av Almy

    Ja du.. Passivitet och påståenden samt agerande som att industrin inte är något för sverige. Vilket Skämt.

    En sak som är säker är att regeringen inte har hjälpt SAAB, snarare tvärtom med utdragna processer då dem har varit inblandade.

    Vad gör man istället jo man ser till så att krögarna skrattar hela vägen till banken

    Vakna!
    Ska staten köpa upp eller skjuta till pengar till alla företag som går i konkurs då? Bara för att Saab hade 4000 anställda ska väl inte det företaget åka i nån gräddfil så fort det går dåligt!? Inte fan hade sossarna räddat min arbetsgivare med 150 anställa om det skulle konka?
    Nä regeringen har agerat HELT rätt i denna affären.

    Punkt.
    Man kan ju faktiskt göra en hel del grejer för Saab och andra företag som inte behöver involvera att stoppa in pengar.
    tex en sånn enkel grej som attetyd, det kostar ju inte många kronor att försöka dra lite posetiva tongångar istället för att säga att man bygger dåliga bilar och lite allt möjligt man kom med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #3027
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe

    Ska staten köpa upp eller skjuta till pengar till alla företag som går i konkurs då? Bara för att Saab hade 4000 anställda ska väl inte det företaget åka i nån gräddfil så fort det går dåligt!? Inte fan hade sossarna räddat min arbetsgivare med 150 anställa om det skulle konka?
    Nä regeringen har agerat HELT rätt i denna affären.

    Punkt.
    Man kan ju faktiskt göra en hel del grejer för Saab och andra företag som inte behöver involvera att stoppa in pengar.
    tex en sånn enkel grej som attetyd, det kostar ju inte många kronor att försöka dra lite posetiva tongångar istället för att säga att man bygger dåliga bilar och lite allt möjligt man kom med.
    Jag kan inte tänka mig att någon sagt en sådan sak, källhänvisning på det? Om så vore fallet är det naturligtvis oacceptabelt. Men oavsett är det inte statens och skattebetalarnas ansvar att rädda företag från konkurs. Det ligger inte i allmänhetens intresse och vore inte heller rättvist att lägga sig i.

    Missförstå mig rätt, jag tycker också att det är en bedrövlig situation. Men man måste försöka va objektiv och inte ge nån annan än oss konsumenter, saabs nya ledning och naturligtvis GM skulden.

    Om någon ska bära hundhuvudet är det ju Victor Muller. Han skulle inte tagit över utan fullgoda finansiärer i ryggen.
    Gone country....

  8. #3028
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Citat Ursprungligen postat av Almy

    Ja du.. Passivitet och påståenden samt agerande som att industrin inte är något för sverige. Vilket Skämt.

    En sak som är säker är att regeringen inte har hjälpt SAAB, snarare tvärtom med utdragna processer då dem har varit inblandade.

    Vad gör man istället jo man ser till så att krögarna skrattar hela vägen till banken

    Vakna!
    Ska staten köpa upp eller skjuta till pengar till alla företag som går i konkurs då? Bara för att Saab hade 4000 anställda ska väl inte det företaget åka i nån gräddfil så fort det går dåligt!? Inte fan hade sossarna räddat min arbetsgivare med 150 anställa om det skulle konka?
    Nä regeringen har agerat HELT rätt i denna affären.

    Punkt.
    Du, det är precis det dem gör med SAS. Miljard efter miljard.. Kommer det som en överraskning kanske?

    Saabs verksamhet omsatte mycket mer än 4000 jobb om man tittar längre ner i ledet.
    Sedan är det skillnad på 4000+ jobb och 150st. Att säga att regeringen har agerat rätt är befängt. Här förloras en av de väldigt få biltillverkare som finns i Sverige. Med allt vad det innebär, du verkar inte förstå vikten i det tyvärr.

    Saab kommer lämna ett stort hål efter sig när det gäller utveckling, innovation, kunnande och teknologi. Istället satsar vår regering på RUT / ROT och stormrika krögare.

  9. #3029
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Man kan ju faktiskt göra en hel del grejer för Saab och andra företag som inte behöver involvera att stoppa in pengar.
    tex en sånn enkel grej som attetyd, det kostar ju inte många kronor att försöka dra lite posetiva tongångar istället för att säga att man bygger dåliga bilar och lite allt möjligt man kom med.
    Jag kan inte tänka mig att någon sagt en sådan sak, källhänvisning på det? Om så vore fallet är det naturligtvis oacceptabelt. Men oavsett är det inte statens och skattebetalarnas ansvar att rädda företag från konkurs. Det ligger inte i allmänhetens intresse och vore inte heller rättvist att lägga sig i.

    Missförstå mig rätt, jag tycker också att det är en bedrövlig situation. Men man måste försöka va objektiv och inte ge nån annan än oss konsumenter, saabs nya ledning och naturligtvis GM skulden.

    Om någon ska bära hundhuvudet är det ju Victor Muller. Han skulle inte tagit över utan fullgoda finansiärer i ryggen.
    Att svärta ner muller känns helt orimligt.

    Han kan ha tagit sig vatten över huvudet. Men muller var den ENDA som gjorde något för SAAB. Han kom ruskigt långt, tack vare han har vi nu Youngman som står med pengar vid dörren. Som vill driva vidare här i Sverige.

    Muller har jobbat dag / natt sedan start, för att han förstod vikten i RIKTIG innovation. Han kan gott slå sig för bröstet!

  10. #3030
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Mantorp
    Inlägg
    35

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Bankerna har ju fått hjälp av staten flera gånger efter att dom haft lekstuga med spararnas pengar. Varför skulle det vara annorlunda med SAAB?
    Saab 9-3 -05 SS Vector Navigator Infotainment Plus

  11. #3031
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Jag lägger ner debatten, det är inte lönt att försöka få er att tänka objektivt eftersom ni redan bestämt er för att det är regeringens fel. Fy skäms Fredrik Rheinfeldt och Anders Borg för att ni lyckats hålla Sverige starkt medans Europa blöder. Om ni bara köpt Saab och tagit lite andra dåliga beslut så kanske vi också kunde varit bankrutt och stått med ett bolag som gör bilar som ingen köper...


    Ridå!
    Gone country....

  12. #3032
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    växjö
    Inlägg
    434
    Medlem#
    8887

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    snabbe lille, så förbannat trångsynt.om det är några som räddat sverige genom svåra tider "som dessa" är det hårt arbetande svenskar och inga politiker!!att de tillfälligt underlättat ett tag kan jag ge dom men den själ som röstar blått nästa gång röstar för undergång och kapitalism! heil poverty

  13. #3033
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    växjö
    Inlägg
    434
    Medlem#
    8887

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    hur många jobbtillfällen har ett moderatiskt styre gett?
    inte ordagrant men över sikt!?

  14. #3034
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1517045- ... ar-med-gm-

    Heja turkiet!

    Kommentar från tidningen:
    Det är ju en helt annan sak med Turkiet än med de andra då Turkiet har djupa relationer med USA sedan över 50 år och varit medlem i G20 och Nato i evigheter. Dessutom är de en av USA's allierade den största militärmakten i världen efter USA. Ni måste förstå att det är storpolitik detta med Saab. Det är det troligen både för vår regering och USA's då de äger rättigheterna via sitt ägande i GM. Jag tror faktisk inte att Gm kan säga nej till Turkiet i denna fråga. Det är betydligt svårare än att säga nej till Kinesiska bolag. Jag är ganska säker på att även konkursförvaltarna har blivit informerade om hur de olika makthavarna vill ha det. Synd kanske men kom ihåg att detta är Sveriges i särklass största konkurs på många många år. Att sedan Sveriges regering har uppfört sig som pajasar under den utdragna kampen innan konkursen är något de kommer få böta för i ett senare läge om någon klarar reda ut vad som egentligen gjordes och inte gjordes.

  15. #3035
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    131

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Man kan inte jämföra banker, som har en central roll i samhällsekonomin, med ett industriföretag. Ingen är mer sorgsen än jag att SAAB konkat, men att ge borgarna skulden är klassisk, patetisk sosseargumentation. Sorry, men ni har inte direkt den skorecard som krävs för att peka finger åt andra. Vad har sossarna gjort för att hjälpa SAAB (ellet andra industriföretag) under den långa tid ni hade makten?

  16. #3036
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Jag lägger ner debatten, det är inte lönt att försöka få er att tänka objektivt eftersom ni redan bestämt er för att det är regeringens fel. Fy skäms Fredrik Rheinfeldt och Anders Borg för att ni lyckats hålla Sverige starkt medans Europa blöder. Om ni bara köpt Saab och tagit lite andra dåliga beslut så kanske vi också kunde varit bankrutt och stått med ett bolag som gör bilar som ingen köper...


    Ridå!

    får hålla med.

    otroligt trist att saab kursade, men det berodde helt enkelt på att dom inte säljer några bilar. Vems fel DET är kan vi debattera länge men det är inte regeringens fel. Säga vad man vill men med all denna cirkus runt saab har varumärket vattnats ur totalt. det finns inget att göra för att rädda märket för det är utdömt av alla utom entusiaster, och för att sälja bilar behöver man Massa och inte ett fåtal engagerade, tyvärr.

    saab har varit på väg mot detta i över 10 år, varumärket har sakta urvattnats osv, hur ska ett räddningspaket från regeringen nu eller för 2 år sedan kunna ordna detta?

    Fint exempel kan vara "Prestige i Aero, en tanke." tråden där pratar man om att 9000 aero fortfarande hade Aero prestige i likhet med 900an. men det stämmer inte. 1978-1984 kom det ett Gäng turbo Saabar som spöade Porschar, vart snabbare än BMW och alla andra motsvarande bilar för tidsålder, och om inte snabbast så iaf konkurentmässiga.

    Hur ska saab hävda något idag när värtingmodellen hos saab fått 85 hk på 20 år medans bmw och mercedes flera hundra?

    för mig började saab dö när og900an slutade tillverkas, den sista riktiga saaben. alla efter det har varit nån faslig blandning av alfa romeo/lancia/opel/GM.

    att tro att staten kan vifta ett magiskt trollspö och sopa ihop dom senaste 20 årens misstag och skicka in dom under mattan är enbart naivt.

    för att förtydliga, jag tycker inte om att saab gick omkull, det är hemskt för alla entusiaster och alla anställda, alla i trollhättan och alla i sverige. Men det gick inte undvika längre.

  17. #3037
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Bacon
    http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1517045-brightwell-vi-forhandlar-med-gm-

    Heja turkiet!

    Kommentar från tidningen:
    Det är ju en helt annan sak med Turkiet än med de andra då Turkiet har djupa relationer med USA sedan över 50 år och varit medlem i G20 och Nato i evigheter. Dessutom är de en av USA's allierade den största militärmakten i världen efter USA.
    Turkiet är inte världens andra största militärmakt. Om jag inte missminner mig var dom rankad femma på senaste listan.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  18. #3038
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Konstigt att alla här inne hyllar Müller och inte pratar om hur många miljoner han tjänade åt sig själv på "Saab-affären". Men det är tydligen mer ok?

    Jag håller med om att regeringen agerat rätt. Att man sen supportar banker i kris är ju en helt annan sak. Däri vilar ju lite ett lands ekonomi.

    Förstås är det synd att epoken Saab gått i graven. Men nu verkar det ju finnas gott om uppslag för fortsatt biltillverklning i Trollhättan. Vem vet, snart kanske kanske det finns fler anställda i fabriken i Trollhättan än under Saabs styre. Kanske till o med ett företag som gör vinst!

  19. #3039
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av sandhall
    Man kan inte jämföra banker, som har en central roll i samhällsekonomin, med ett industriföretag.
    Staten kan expropriera de funktioner som bankerna använder och låta resten av skiten gå omkull utan skador. Eller njaä, väljarna blir så ledsna över att pappa staten låter rövare blåsa dom på pengar. Men i alla fall vore det inte för väljarna så kan banker gå omkull utan skador på samhällsekonomin.

    Citat Ursprungligen postat av sandhall
    Vad har sossarna gjort för att hjälpa SAAB (ellet andra industriföretag) under den långa tid ni hade makten?
    Bygga motorväg på GM's krav om det skulle bli fortsatt tillverkning i Trollhättan?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  20. #3040
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Konstigt att alla här inne hyllar Müller och inte pratar om hur många miljoner han tjänade åt sig själv på "Saab-affären". Men det är tydligen mer ok?
    Müller satsade en hyfsad slant och har kunnat stå byxlös själv. Hans vinst kanske hade kunnat driva fabriken någon dag extra så det är irrelevant. Utan Müller så hade sagan varit all för två år sedan.

    Det hade kunnat gå vägen om det inte vore för återvändsgränden med Antonov, där förlorades mycket tid i EU.s hemlighetsmakeri.

    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Jag håller med om att regeringen agerat rätt. Att man sen supportar banker i kris är ju en helt annan sak. Däri vilar ju lite ett lands ekonomi.
    Nej, bara väljarbasens ilska...

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

Liknande ämnen

  1. Realcar i konkurs
    Av Helios i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 13:08
  2. Nordic i konkurs?!
    Av saabjakob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:05
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Konkurs!?
    Av Piotr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •