Sidan 14 av 199 FörstaFörsta ... 412131415162464114 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 3973

Ämne: SAAB i konkurs - igen?

  1. #261
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 737
    Medlem#
    10798

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Ian_Superfly
    Gillar denna kommentaren:

    "Vilken kostnad? Vilka skattekronor?
    Inlagd av: Trött, 2011-04-21 09:40

    "Det här kostar staten och skattebetalarna väldigt mycket pengar."

    -När då?! Lån mot säkerhet och ränta är ingen kostnad. Det är en intäkt! Kostnader är tex lönerna till ledningsgruppen i vattenfall. DET bekostas med skattekronor.
    Var grävde ni upp denna "expert"? Vad vet hon om Saab förutom sådant som Svenssons kan läsa i tidningen?"
    "Det här" kostar garanterat staten och skattebetalarna ingenting. Om Saab däremot skulle gå i konkurs så skulle det kosta skattebetalarna. Tyvärr så verkar medierna dammsugt marknaden på nytta idioter som är villiga att föra fram deras budskap utan någon som helst kunskap. Man skulle inte få sämre svar om man frågade första bästa person man stötte på. Men det är klart, skulle Gösta från Göteborg eller Nils från Uppsala inte tro på Saabs överlevnadschanser så skulle väl även det anses vara stora nyheter.

  2. #262
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    898
    Medlem#
    8419

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Frågan är ju dessutom hur man ska kunna övertyga alla att Saab har en god framtid framför sig och få alla medier och analytiker att sluta prata massa negativt om Saab??
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  3. #263
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 913

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Nu är det sagt att vi ska köra igång på onsdag nästa vecka.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  4. #264
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 683
    Medlem#
    2378

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Nu är det sagt att vi ska köra igång på onsdag nästa vecka.
    Har det framkommit något om pengarna från Antonov?

  5. #265
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 018
    Medlem#
    1540

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    [quote=Roger #2378]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr Aero":68oz3sjt
    Nu är det sagt att vi ska köra igång på onsdag nästa vecka.
    Har det framkommit något om pengarna från Antonov?[/quote:68oz3sjt]
    Inte mer än att Antonovs pengar ligger överföra till en svensk bank och väntar på att EIB och riksgälden skall bestämma sig om och hur Converse får köpa fastigheterna...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  6. #266
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    61

    Re: SAAB i konkurs - igen?


  7. #267

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Nu är det sagt att vi ska köra igång på onsdag nästa vecka.
    Grattis! Kör hårt och visa alla djä...ar att ni kan!

  8. #268
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    211

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Inte mer än att Antonovs pengar ligger överföra till en svensk bank och väntar på att EIB och riksgälden skall bestämma sig om och hur Converse får köpa fastigheterna...
    Jag kan ta räntan!

  9. #269
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 948

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Enligt Saabsunited verkar det som Volvo/Geely pratar om Saab.

    Vart skall detta sluta?

  10. #270
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    388

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Enligt Saabsunited verkar det som Volvo/Geely pratar om Saab.

    Vart skall detta sluta?
    Säljer saab ut sig till kina spyr jag rakt ut faktiskt. Jag hoppas innerligt på att det i framtiden släpps en 93 Aero Antonov Edition byggd på endast maffiapengar. Kina och volvo går ej ihop med saab. In med blodspengar.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  11. #271
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 969

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    In med blodspengar.
    Du menar kinesiska pengar?
    Fredrik J

  12. #272
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    426

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Intressant sammanfattning om Antonov: http://www.svd.se/naringsliv/antonov-vi ... 111783.svd. Fast dom glömde plocka med att han kör rally i en gammal Saab 900 turbo!

    Antonov verkar helt klart ha ett bilintresse och en "historisk" koppling till Saab. Det vore ju intressant om han fick köpa Saab. Jag tror att han vore en bättre ägare än ett kinesiskt bolag; kulturen i öster är rätt olik våran...

  13. #273

    Re: SAAB i konkurs - igen?


  14. #274
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    188

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Enligt Saabsunited verkar det som Volvo/Geely pratar om Saab.

    Vart skall detta sluta?
    Säljer saab ut sig till kina spyr jag rakt ut faktiskt. Jag hoppas innerligt på att det i framtiden släpps en 93 Aero Antonov Edition byggd på endast maffiapengar. Kina och volvo går ej ihop med saab. In med blodspengar.
    Håller med till fullo. Nu tror jag dock inte att Antonov har några blodspengar, men alltid retar det någon

    Men jag är så innerligt trött på det jävla gullandet med Volvo. För det är ingen i det här landet som är öppet kritisk till det Kinesiska ägandet av "Kronjuvelen" Volvo. Men en tanke som slog mig härom dagen: Hur hade det låtit i media om Geely hade köpt Saab då för ett år sedan istället för Volvo? Är övertygad om att det hade varit sååååå dåligt och en såååå korrupt odemokratisk och diktatorisk ägare som tagit över och hur ska Saabs varumärke överleva det etc etc....
    "Only one aircraft manufacturer makes cars.
    Sierra, Alpha, Alpha, Bravo."

  15. #275
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 948

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av KaptenKidd1
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Säljer saab ut sig till kina spyr jag rakt ut faktiskt. Jag hoppas innerligt på att det i framtiden släpps en 93 Aero Antonov Edition byggd på endast maffiapengar. Kina och volvo går ej ihop med saab. In med blodspengar.
    Håller med till fullo. Nu tror jag dock inte att Antonov har några blodspengar, men alltid retar det någon

    Men jag är så innerligt trött på det jävla gullandet med Volvo. För det är ingen i det här landet som är öppet kritisk till det Kinesiska ägandet av "Kronjuvelen" Volvo. Men en tanke som slog mig härom dagen: Hur hade det låtit i media om Geely hade köpt Saab då för ett år sedan istället för Volvo? Är övertygad om att det hade varit sååååå dåligt och en såååå korrupt odemokratisk och diktatorisk ägare som tagit över och hur ska Saabs varumärke överleva det etc etc....

    Att det varit.
    Saab ägs av kommunister, kinesiska staten som förtrycker personer osv osv.

  16. #276
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 409
    Medlem#
    9481

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Det hade ju varit ganska spännande att få veta vilka dessa personer som jämt och ständigt är inne och kastar skit på saab i alla artiklar där det finns någon möjlihet att kommentera.

    Är det ett gäng socialbidragstagare som aldrig kommer ha råd med en bil eller vad är detta för människor?
    Varför är allt så himla negativt, "lägg ner" osv står det under varenda artikel numera, hur skulle det se ut med svenska företag om man vid första bästa motgång bara gick och konkursade?

    Hade som sagt varit lite spännande att veta vad det är för personer, om de skriver bara för att vara häftig eller om det är sånna personer som är negativa till allt, vi har några sånna på mitt jobb som aldrig någonsin kan säga nått bra om nått hur man än vänder det så är det skit.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #277
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 969

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Erik Geers hade fått svara på frågor om dödsstraff och Dalai Lama.
    Fredrik J

  18. #278
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Så nu när det inte finns någonting positivt att säga om Saab längre så ska ni börja gnälla och klaga på Volvo? Patetiskt...

    Ingen som funderar på varför Antonov, om han nu tror på Saab, måste ha Saabs fastigheter i säkerhet för lånet av de i sammanhanget blygsamma 260 miljonerna?

  19. #279

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Bateman
    Ingen som funderar på varför Antonov, om han nu tror på Saab, måste ha Saabs fastigheter i säkerhet för lånet av de i sammanhanget blygsamma 260 miljonerna?
    Därför att han bedriver bankverksamhet, som innebär att han inte kan ge massiva blancolån till högriskkunder, både på grund av sina övriga åtaganden genom Convers Group, men sannolikt också på grund av gällande lagstiftning inom området.

  20. #280
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 969

    Re: SAAB i konkurs - igen?

    Citat Ursprungligen postat av Bateman
    Så nu när det inte finns någonting positivt att säga om Saab längre så ska ni börja gnälla och klaga på Volvo? Patetiskt...

    Ingen som funderar på varför Antonov, om han nu tror på Saab, måste ha Saabs fastigheter i säkerhet för lånet av de i sammanhanget blygsamma 260 miljonerna?
    Läs tråden vad vi skriver så förstår du att vi inte gnäller och klagar på Volvo utan på media. Om Saab köpts av kineser är jag övertygad om att det skulle varit mer kritiska "journalister" som gnällt.

    Anledningen till att Antonov är tvungen att låna ut pengar till Saab är att han ännu inte får bli ägare vilket han annars skulle bli om han bara gick in med pengar utan säkerhet...
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. Realcar i konkurs
    Av Helios i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 13:08
  2. Nordic i konkurs?!
    Av saabjakob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 22:05
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Konkurs!?
    Av Piotr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •