Fan...med ca 130 leverantörer som inte fått betalt och stopat leveranserna så ser det minst sagt ljust ut..
Vem vågar köpa en ny SAAB i dag och hur lång blir då leveranstiden?
Fan...med ca 130 leverantörer som inte fått betalt och stopat leveranserna så ser det minst sagt ljust ut..
Vem vågar köpa en ny SAAB i dag och hur lång blir då leveranstiden?
En tjänstebilsförare som får garanterat restvärde?Ursprungligen postat av Hamilton
Fredrik J
Vad man då bortser ifrån är att majoriteten av det är material som man sedan får betalt för. DI har alltså inte skiljt på fasta och rörliga kostnader. Så länge stoppet är tillräckligt kort för att man ska kunna disponera om till helgjobb så kommer effekten inte att bli särskilt stor. Kommer fabriken igång på torsdag betyder det i stora drag att 40 timmar övertid löser problemet.Ursprungligen postat av Glader91
Och problemet blir i så fall enbart att få fram rörelsekapital, det verkar som det saknats mellan 30 och 100 miljoner.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jo det är ju sant, för dom spelar leveranstiden ingen roll....Ursprungligen postat av Fredrik J
Sjäv förstår jag inte att någon fortfarande läser skvallerblaskor som di, aftonbladet osv, SAAB kommer åter igen knäppa alla på fingrarna!! Det har hänt förr och det kommer att hända igen!
PS. Det finns bara en tidning värd namnet SAAB Magazine!
Vet inte om det är en början till något posetift men det sitter Saabreklam på infarten till stan (stkh). Och det va länge sedan jag såg någon reklam för Saab.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Nu säger Saab Spyker själva att det kommer att ta en vecka att få igång produktionen. Jag är normalt positiv men tror ni produktionen är igång nästa tisdag? Ett besked från ägarna vi intresserade kan kolla åtminstone. Jag håller alla tummar som finns
9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)
Restvärdet skall vad jag förstått garanteras av återförsäljaren eller ? Tydligen är det inte tillräckligt bra för att ta bort Saab från vår spärrlista vad gäller förmånsbilar. Jag är på ett hyggligt stort företag med ett par tusen bilar i Sverige.Ursprungligen postat av Fredrik J
Att sedan leveranstiden är osäker gör inte det hela ljusare heller. Vi skall byta efter 36månader/9k mil nuförtiden. Har den gått för lite kan den förlängas. Tiden är kinkigare.
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Vad är argumentet om man får garanterat restvärde?
Att man måste byta efter utsatt tid/mil är ju vanligtvis ett krav från säljaren för att restvärdet ska bli som beräknat. Har man ingen ny bil att erbjuda när den dagen kommer har ju återförsäljaren ett problem...
Var borde man kunna få bäst tjänstebilsavtal? Hos Saabhandlaren med svett i pannan eller hos den självgode VW-handlaren?
Fredrik J
Hos saab handlare.
Då dom är troligen är måna om att få ut sina bilar på gatorna och synas. så skulle ja tro att dom kan erbjuda ett bättre pris än vad vw gör.
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
För att förtydliga det hela är det företaget som sköter den operationella leasingen som spärrar Saab. Hur de värderar denna "restvärdesgaranti" har jag ingen inblick i.Ursprungligen postat av Fredrik J
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Kanske är man rädd att återförsäljaren som garanterar restvärdet går i konkurs, eller nått.Ursprungligen postat av Fral
Fredrik J
Det är svårt att få en halt höna att gå ordentligt.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Vad menar du?
Fredrik J
Jag tror att Saab inte kommer på fötter igen.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Ja det är det många som bevisligen tror. Många av oss som jobbar i verksamheten tror att det kommer gå vägen. Inte bara hoppas utan tror.
Fredrik J
Om nu fabriken kommer igång så är förtroendet för saab väldigt svårt att bygga upp.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Titta i denna artikel. Inte ett ljud om garanterat restvärde. Existerar det ? Går det att läsa om det i någon officiell text från något leasingbolag ?Ursprungligen postat av Fredrik J
http://www.e24.se/business/verkstadsind ... 735667.e24
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Officiellt och officiellt. Ynnor hävdar det och där borde man ju ha koll. Dessutom kan du ju goggla på restvärde + saab så får du ju en rad träffar från återförsäljare. Jag antar att man skriver ett avtal vid leasing. Har mycket svårt att se vari risken ligger för företaget som handlar.
http://www.automotorsport.se/news/22578/
Fredrik J
Det är nog inte bara förtroendet hos kunderna som sviktar, även underleverantörernas förtroende börjar nog snart svikta. Märker i det företag jag jobbar hur vi drabbas av SAAB:s "jojo" produktion.
/Lasse
9000 CSE 2.3T A50 -97 Steg 2+ Nordic
9-5 2,3 SC -08, Biopower Steg 1 Maptun