Efter en lång dag igår (7 timmars tåg och sedan 7 timmars motorväg hem igen) så är den nu hemma på infarten.



Efter att Pumba och Bollman tipsat mig inför besöket så gick jag igenom min checklista och bedömde bilen som extremt prisvärd. Det är en -01a, automatlåda, 2.0t med 23 tusen mil (i mesta laget ja).

Jag köpte den för en spottstyver. Nej inte riktigt men jag fick ett juste pris därför att bilen hade lindriga (beroende på definition) krockskador. Jag anser dem lindriga därför att det endast rör vänster framskärm och dörr. Pumba såg till att jag ordentligt undersökte för att se om balken bakom eller under tagit skada. Bollman i sin tur förklarade för mig hur viktigt det var på denna modell att lyssna om kamkedja väsnades vilket tydligen ofta på dessa motorer gett oilsludge. Det visade sig att bilen var relativt fin. Seriöst ifylld service bok med jämna intervall hos två verkstäder och motorn spinner som en katt. Lådan verkar juste också.

Här är min andra gamla bil som jag skall länsa på lite godsaker innan försäljning (varför? Jo därför att jag inte kommer att få någonting för den i alla fall då ACn är kaputt). Jag skall i alla fall ta fäljarna och dimljusen fram som av någon underlig anledning inte finns på caben, att de skulle vara tillval?



Jag skall snart posta lite info och bilder om vad som är problematiskt och förklaringen till bilens relativt låga pris. Anledningen till varför jag startar denna projekttråd är inte nödvändigtvis att jag tror att min bil är så ball att ni bara måååste se den, men snarare att bespara forumet från för många enskilda problemlösningstrådar från min sida. På detta sätt är mina problem samlade på ett ställe. Jag skall försöka hålla mig i denna tråd i alla fall.